1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. محصول جدید تاتا موتورز

محصول جدید تاتا موتورز

12 آذر 1394
  • 0

تاتا اخیراً دو عکس از مدل جدید زیکا که قرار است در اوایل سال جدید میلادی روانه بازار شود، منتشر کرده است. این مدل که قبلاً با نام «تاتا کایت» شناخته می‌شد، اکنون نام «زیکا» را دریافت کرده که مخفف "Zippy Car"به معنای خودروی سریع و انرژیک است و قرار است جایگزین مدل «ایندیکا» در بازار خودروهای مسافری هندوستان شود. زیکا در کلاس خود، با رقبایی مانند شورولت بیت، ماروتی سوزوکی سلریو و هیوندای i10 رقابت خواهد کرد.

البته این در واقع یک مدل جدید محسوب نمی‌شود؛ چرا که از یک نسخه ارتقا یافته از پلتفرم ایندیکا استفاده می‌کند و خودرویی است که همچنان در بازار خودروهای اقتصادی فروخته خواهد شد.

گزارش‌ها از رسانه‌های هندی نشان می‌دهند که این خودرو یک موتور جدید ۱/۲ لیتری بنزینی سه سیلندر و یک موتور اقتصادی‌تر ۱/۰۵ لیتری دیزل دریافت کرده است. به نظر می‌رسد که موتور دیزلی، یک نسخه با حجم کمتر از موتور ۱/۴ لیتری تاتا باشد. هر دوی این موتورها به صورت استاندارد با یک گیربکس دستی همراه خواهند بود و در همین حال، از آپشن گیربکس نیمه‌اتوماتیک ترتیبی نیز می‌توان در کنار آنها استفاده کرد.

در حال حاضر، تصاویر داخل کابین این خودرو در دسترس قرار نگرفته‌اند، ولی تصاویر غیررسمی از هندوستان یک کابین ساده را با پنجره‌های اتوماتیک در جلو و عقب، غربیلک فرمان سه‌پره‌ای و طرح‌های کرومی برای پنل درها نشان می‌دهند. در تاتا زیکا انتظار می‌رود که تجهیزاتی مانند کیسه هوای دوگانه در جلو، سیستم صوتی 2-DIN، برف‌پاک‌کن عقب با واشر و سیستم ABS همراه با EBD استفاده شود. تریم‌های سطح بالای این خودرو نیز از مواردی چون چرخ‌های آلیاژی، چراغ‌های مه‌شکن در جلو، حسگرهای پارکینگ عقب، چراغ‌های راهنمای یکپارچه با آینه‌های بغل و صندلی‌های جمع‌شونده 60:40 در عقب بهره خواهند برد.

تولید تاتا زیکا در کارخانه این کمپانی واقع در «ساناند»، در ایالت گُجَرات هند انجام خواهد شد.

 محصول جدید تاتا موتورز

 محصول جدید تاتا موتورز

 محصول جدید تاتا موتورز

 محصول جدید تاتا موتورز

 محصول جدید تاتا موتورز

 محصول جدید تاتا موتورز

منبع پدال


نظرات