1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. معرفی سویین کار وسیله نقلیه همه جا رو

معرفی سویین کار وسیله نقلیه همه جا رو

28 مرداد 1394
  • 0

وارد شدن به چاله‌های خیابان (که اتفاقاً در ایران کم هم نیستند) و ناهمواری‌ها آخرین چیزهایی‌اند که یک راننده به آن فکر می‌کند. ولی وقتی پشت فرمان Swincar نشسته‌اید همه‌چیز رنگ و بویی دیگر به خود می‌گیرد زیرا که این چهارچرخه الکتریکی فرانسوی رسالتش چیزی نیست مگر کشتی گرفتن با زمین‌های دیوانه‌وار با روش‌های دیوانه‌وار.

پیکره آفرود منحصربه‌فرد ما فرمی عجیب و عنکبوت مانند دارد و از ۴ اندام مجزا، سیستم تعلیق و دو جفت موتور الکتریکی تشکیل شده. با وجود چرخ‌هایی که هریک بر محور مجزایی گردش می‌کنند، این سبک‌وزن همه‌فن‌حریف از روی چاله‌ها می‌پرد، وارد شکاف‌های زمین می‌شود و به سطوح شیب‌دار اعتنا نمی‌کند.

سوئین‌کار هرچه دارد از طراحی‌اش دارد، طرحی که به خودرو این امکان را می‌دهد تا باوجود چهار چرخ، بتواند با تکیه برکناره ها به راحتی حرکت کند. همچنین خودروی عنکبوتی به دلیل بهره بردن از ساختار آلومینیومی بسیار سبک وزن بوده که این موضوع به حفظ ثباتش در دامنه‌های ناپایدار کمک شایانی می‌کند.

هریک از موتورها بین ۱٫۳ تا ۲ اسب بخار در چنته دارد، بنابراین سوئین‌کار چهارچرخ متحرک، نشان قدرتمند را دریافت نخواهد کرد. ولی با ۱۴۰ کیلو وزن، Swincar نیازی به نیروی افسانه‌ای ندارد. تخت گاز ۴۰ کیلومتر بر ساعت سرعت می‌گیرد، شیب ۷۵ درجه‌ای را پشت سر می‌نهد و بعد از ۴ ساعت گشت‌وگذار، تنها ۲ ساعت می‌خوابد تا شارژ شود. بد نیست مایکل بی، در نسخه بعدی فیلم تبدیل شوندگان، Swincar را نیز به جمع ربات‌هایش بیفزاید، چراکه چون بز کوهی موانع را فتح کرده و مانند موتورسیکلت در گوشه‌ها مانور می‌دهد. از زیبایی سورئال این خودروی چابک نمی‌توان گذشت، زیبایی که در زمره خاص‌ترین اتومبیل‌ها در کنار موجوداتی چون Chainlink Extreme 4×4 قرار می‌گیرد.

سوئین‌کار، هشت سال تمام در دست توسعه بوده و جالب اینکه هنوز نیز آماده تولید انبوه نیست. طبق اظهارات کمپانی کسب مجوزهای تردد در جاده تا پایان سال هم طول خواهد کشید. اگر بخت با این خودرو یار باشد و نسخه استاندارد طرفدارانی برای خود دست و پا کند، باید منتظر مدل دو سرنشینه و حتی کنترل از راه دور آن باشیم.

 معرفی سویین کار وسیله نقلیه همه جا رو

 معرفی سویین کار وسیله نقلیه همه جا رو

 معرفی سویین کار وسیله نقلیه همه جا رو

 معرفی سویین کار وسیله نقلیه همه جا رو

منبع پدال


نظرات