1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. سوزوکی ویتارا با موتور توربو

سوزوکی ویتارا با موتور توربو

23 آذر 1394
  • 0

سوزوکی مدل ویتارا کراس‌اور خود را به عنوان اولین محصول با موتور بنزینی «بوستر جت» انتخاب کرده است. ویتارا S از یک موتور توربوشارژر ۱/۴ لیتری با قدرت ۱۳۸ اسب‌بخار استفاده می‌کند که دارای انژکتور مستقیم است و می‌تواند حداکثر گشتاوری برابر ۲۲۰ نیوتن‌متر بین دور موتور ۱۵۰۰ تا ۴۰۰۰ فراهم کند. این اولین کاربرد خانواده موتورهای بهینه بوستر جت سوزوکی خواهد بود.

این موتور جدید دارای یک سوپاپ کنترل گازهای خروجی است که در حالت تخت‌گاز، به منظور افزایش فشار بسته می‌شود و در هنگامی رانندگی نرمال، به صورت باز باقی می‌ماند. در این حالت، اتلاف انرژی پمپاژ کاهش یافته و بنابراین، موجب بالا رفتن سطح قدرت موتور و همین‌طور مصرف بهینه‌تر سوخت می‌شود.

یک توربوشارژر ویژه که برای این منظور توسعه پیدا کرده، فشاری برابر 15.95 psi فراهم می‌کند و مستقیماً به سرسیلندر متصل شده است. همچنین در این موتور، مانیفولد اگزوز با قسمت سر سیلندر به صورت یکپارچه طراحی شده است. سوزوکی به منظور کاهش تأخیر توربو از این نوع طراحی استفاده کرده است.

ویتارا S جدید قادر است در عرض ۱۰/۲ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و حداکثر سرعتی برابر ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت دارد. مطابق گفته کمپانی، این آمار عملکرد برای هر دو گیربکس ۶ دنده دستی و ۶ سرعته اتوماتیک صدق می‌کنند.

قدرت موتور از طریق سیستم دیفرانسیل ALLGRIP AWD سوزوکی به تمام‌ چرخ‌های ویتارا منتقل می‌شود. برای این سیستم، چهار حالت رانندگی مختلف درنظر گرفته شده است: «اتوماتیک»، «اسپورت»، «برف» و «ثابت». علی‌رغم اینکه سوزوکی ویتارا S یک کراس‌اور AWD است، ولی آلودگی دی‌اکسید کربن به میزان ۱۲۷ گرم در هر کیلومتر تخمین زده شده و در حالت استفاده از گیربکس دستی، در هر ۱۰۰ کیلومتر مصرف سوختی معادل ۵/۴ لیتر دارد؛ آماری که می‌توان رقابت خوبی با دیگر خودروهای حاضر در این سگمنت داشته باشد.

شاسی‌بلند جدید سوزوکی همچنین دارای یک مجموعه ویژگی‌های منحصر به فرد است که آن را از سایر خودروهای سری ویتارا متمایز می‌کند. از جمله چرخ‌های ۱۷ اینچی آلیاژی با طراحی مشکی، آینه‌های بغل نقره‌ای، چراغ‌های جلوی LED با پوشش پروژکتورهای قرمزرنگ، یک اسپویلر عقب، یک طراحی ویژه برای جلوپنجره و دوخت قرمزرنگ در داخل کابین.

مدل توربوشارژر سوزوکی ویتارا S از ژانویه ۲۰۱۶ به بازار بریتانیا وارد می‌شود و شروع قیمت آن از ۲۰ هزار و ۸۹۹ پوند برای مدل با گیربکس دستی و ۲۲۲۴۹ پوند برای مدل گیربکس اتوماتیک خواهد بود.

 سوزوکی ویتارا با موتور توربو

 سوزوکی ویتارا با موتور توربو

 سوزوکی ویتارا با موتور توربو

 سوزوکی ویتارا با موتور توربو

 سوزوکی ویتارا با موتور توربو

 سوزوکی ویتارا با موتور توربو

منبع پدال


نظرات