1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. سوزوکی بالنو، جانشین جدید سوئیفت

سوزوکی بالنو، جانشین جدید سوئیفت

11 شهریور 1394
  • 0

سوزوکی به‌عنوان سازنده تخصصی خودروهای کوچک و البته ارزان‌قیمت شهره است. خودروهایی که در آسیا بازار مناسبی دارند. با این وجود سوزوکی در همین کلاس در اروپا نمی‌تواند در برابر رقبای قدر این قاره نظیر فولکس پولو، فورد فیستا و اوپل کورسا چندان عرضه اندام کند. به همین دلیل است که سوزوکی، بالنو را جایگزین سوئیفت خواهد کرد.

بالنو (Baleno) یک هاچ‌بک جمع‌وجور جدید است که به‌زودی در نمایشگاه فرانکفورت رونمایی خواهد شد. به گفته سوزوکی، ارزش این خودرو بیش از اندازه آن است. درواقع یک کابین و فضای بار بزرگ همراه با میزبانی از فناوری‌های جدید، می‌تواند باعث جلب توجه به این خودرو شود.

پلتفرم جدید سوزوکی بالنو، از نسل جدید و بسیار مقاوم و سخت‌تر و درعین‌حال سبک‌تر شده است. بعلاوه یک موتور 1.0 لیتری توربو از نوع بوسترجت با تزریق مستقیم سوخت یا یک پیشرانه هیبریدی هوشمند SHVS که در آن یک موتور الکتریکی کمکی با ژنراتور استارت یکی شده می‌توانند تجربه رانندگی کارآمد و درعین‌حال مقرون‌به‌صرفه‌ای را خلق کنند.

طراحی ظاهری بالنو با الهام از نسخه کانسپت IK-2 که اوایل سال جاری در نمایشگاه ژنو به نمایش در آمده بود انجام شده است. طول کلی این خودرو 4023، عرض آن 1920، ارتفاعش 1450 و فاصله بین دو محور آن 2520 میلی‌متر می‌باشد. این ابعاد، بالنو را به‌عنوان یک هاچ‌بک بزرگ در سگمنت B قرار می‌دهد. فاصله بین دو محور کشیده آن نیز منتج به فضای داخلی جادار خواهد شد.

همان‌گونه که ذکر شد این خودرو جانشین مدل سوئیفت می‌شود که دیگر قدیمی شده بود و قادر به رقابت در این کلاس در اروپا نبود. اطلاعات بیشتر از این خودرو در 15 سپتامبر در نمایشگاه فرانکفورت اعلام می‌شود و فروش آن نیز برای بهار سال 2016 برنامه‌ریزی شده است.

 سوزوکی بالنو، جانشین جدید سوئیفت

 سوزوکی بالنو، جانشین جدید سوئیفت

 سوزوکی بالنو، جانشین جدید سوئیفت

 سوزوکی بالنو، جانشین جدید سوئیفت

منبع پدال


نظرات