1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. سوبارو لگاسی، میراث تاج و تخت ستاره‌ها

سوبارو لگاسی، میراث تاج و تخت ستاره‌ها

14 تیر 1393
  • 0

سوبارو لگاسی خودرویی که از سال 1989 و در پنج نسل توانسته تاج پادشاهی سدان های متوسط ژاپنی را بدون سروصدا و هیاهو در اختیار داشته باشد، در سال 2015 به ششمین نسل ورود خواهد کرد. بنابراین آخرین بازمانده لگاسی های نسل پنجم باید مجموعه همه خوبی‌های آن را به همراه داشته باشد تا از فرزند خود در سال آینده چیزی کم نیاورد. ارائه و معرفی زود هنگام لگاسی 2015، هنوز تب فروش مدل 2014 نسل پنجم را نخوابانده و علاقه‌مندان سوبارو همچنان این خودرو را رها نمی‌کنند.

سوبارو لگاسی، میراث تاج و تخت ستاره‌ها

معرفی

در بازاری که هوندا آکورد و تویوتا کمری مشتریان را به سوی خود جمع می‌کنند، سوبارو با فلسفه‌ای جداگانه حاضر شده است. این خودرو عموم مصرف‌کنندگان را با آپشن ها و طراحی هدف قرار نداده بلکه روی کارایی و قابلیت‌های خودرو تمرکز کرده است. در سال 2009 لگاسی با ورود به 20 سالگی، تغییر نسل داد و با چهره ای جدید، پیشرانه‌های پر قدرت و تجهیزاتی نظیر دوربین EyeSight و گیربکس CVT و با بهبود بهره وری و کیفیت وارد بازار شد.

سوبارو لگاسی، میراث تاج و تخت ستاره‌ها

سوبارو لگاسی یک سدان خانوادگی متوسط با قیمت مناسب و کابین راحت به شمار می‌رود که قابلیت‌های خارج از جاده آن نیز بهتر از سدانهای مشابه است. همین قابلیت‌ها باعث شده تا شاسی‌بلند اوت‌بک نیز روی همین پلتفرم ساخته شود. در واقع اوت‌بک نمونه شاسی‌بلند استیشن واگن لگاسی می‌باشد. بنابراین توانایی‌های لگاسی فراتر از سدان های متوسط کنونی است.

طراحی

سوبارو لگاسی 2014 از طراحی شیک و اسپرتی بهره می‌برد که آن را از رقبای دیگر متمایز می‌کند. چراغ‌های جلو فرمی متفاوت دارند و کاملاً خشن و گیرا به نظر می‌رسند. هواکش‌های متعدد روی سپر نیز یادآور پیشرانه پرتوان و قدرت نهفته در قلب خودرو می‌باشند. نیم رخ جانبی خودرو تنها با گلگیرهای پف‌کرده، به دور از هر گونه طراحی زائد و ساده و تمیز طراحی شده است. در قسمت انتهایی چراغ‌های عقب در هماهنگی با چراغ‌های جلو سبکی دو تکه و فرمی شکسته دارند.

سوبارو لگاسی، میراث تاج و تخت ستاره‌ها

کابین و راحتی

طراحی کابین لگاسی ساده و سرراست است. کار با بعضی کنترل‌ها مانند سیستم ناوبری پیچیده است و کمتر کاربرپسند می‌باشد.

سوبارو لگاسی، میراث تاج و تخت ستاره‌ها

ابعاد نسبتاً بزرگ خودرو باعث شده تا فضای کابین و همچنین فضای پای سرنشینان مطلوب باشد. البته فضای صندوق عقب کمتر از حد متوسط این کلاس است. صندلی‌ها راحت می‌باشند و سروصدای باد و موتور، به داخل اتاق راه پیدا نمی‌کند. دید راننده عالی است و ارگونومی و دسترسی به تجهیزات نیز در حد مطلوبی می‌باشد.

سوبارو لگاسی، میراث تاج و تخت ستاره‌ها

تجهیزات

لگاسی در بخش امکانات از هیچ رقیبی کم نمی‌آورد. مدل‌های پایه از چرخهای 16 اینچی، چراغ‌های جلوی اتوماتیک، تهویه مطبوع، کروز کنترل، صندلی راننده با قابلیت تنظیم وزن، فرمان شیبی تلسکوپی، صندلی‌های عقب تاشو با نسبت 60/40، اتصال بلوتوث، سیستم صوتی با 4 بلندگو و پخش CD و USB برخوردارند. مدل‌های با گیربکس CVT همچنین از چراغ‌های مه شکن و چرخهای 17 اینچی آلیاژی بهره می‌برند.

سوبارو لگاسی، میراث تاج و تخت ستاره‌ها

مدل پرمیوم علاوه بر تجهیزات یادشده از آینه‌های جانبی همرنگ بدنه و گرم شونده، سنسور برف‌پاک‌کن اتوماتیک، صندلی راننده الکتریکی 8 وضعیتی، صندلی‌های جلوی گرم‌کن دار، روکش چرم غربیلک فرمان و سیستم صوتی با شش بلندگو استفاده می‌کند. این مدل همچنین شامل تجهیزات اختیاری نظیر سان روف، دوربین دید عقب و آینه‌های اتوماتیک در برابر تابش نور، سیستم انحصاری دوربین EyeSight سوبارو برای سیستم کروز کنترل تطبیقی، سیستم هشدار خروج از خط و سیستم جلوگیری از برخورد با ترمزگیری خودکار در سرعت‌های پایین، سیستم ناوبری با صفحه نمایش 7 اینچی لمسی و نرم‌افزارهای یکپارچه‌سازی با گوشی‌های هوشمند می‌شود.

سوبارو لگاسی، میراث تاج و تخت ستاره‌ها

مدل اسپرت نیز از چرخهای 18 اینچی، پدال‌های آلومینیومی، تریم مشابه فیبر کربن، دوربین عقب و ناوبری بهره می‌برد اما سیستم EyeSight در این مدل قابل دسترس نیست.

در مدل لیمیتد هم تقریباً همه تجهیزات بعلاوه روکش چرم داخلی، سیستم تهویه اتوماتیک دو ناحیه‌ای، دریچه‌های تهویه برای سرنشینان عقب، تریم چوب داشبورد و درها و سیستم صوتی هارمن-کاردون با 9 بلندگو در دسترس می‌باشند.

سوبارو لگاسی، میراث تاج و تخت ستاره‌ها

قوای محرکه

لگاسی 2014 با دو نوع پیشرانه قابل دسترسی است. یکی موتور 2.5 لیتری چهار سیلندر در مدل پایه و دیگری 3.6 لیتری شش سیلندر. هر دو پیشرانه از قدرت خوب و مصرف سوخت مناسبی برخوردارند. موتور چهار سیلندر 2.5 لیتری بوکسر که سیلندرهای آن روبروی هم قرار گرفته‌اند، 173 اسب بخار نیرو و 236 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. گیربکس شش سرعته دستی در این مدل به صورت استاندارد نصب می‌گردد اما گیربکس با انتقال پیوسته نیرو یا CVT نیز قابل سفارش است. مصرف سوخت این موتور با گیربکس اتوماتیک CVT در شهر 9.8 لیتر و در جاده 7.35 لیتر و به صورت ترکیبی، 8.71 لیتر در هر صد کیلومتر می‌باشد. این نشان از عملکرد اقتصادی این مدل حتی با وجود انتقال نیرو به چهار چرخ آن دارد.

سوبارو لگاسی، میراث تاج و تخت ستاره‌ها

موتور شش سیلندر 3.6 لیتری بوکسر هم 256 اسب بخار نیرو و 335 نیوتن متر، گشتاور خروجی دارد. در این مدل تنها از یک گیربکس پنج سرعته اتوماتیک با امکان تعویض دستی، می‌توان بهره برد. مصرف سوخت این مدل هم به‌طور متوسط 11.76 لیتر در شهر و جاده محاسبه شده است.

ایمنی

سوبارو لگاسی در بخش ایمنی کمبودی را احساس نمی‌کند. علاوه بر سیستم هوشمند EyeSight که کار کروز کنترل و سیستم رادار جلوگیری از برخورد را توأمان انجام می‌دهد، هشدار دنده خروج از خط، سیستم کنترل کشش و ثبات و پایداری، ترمزهای ضد قفل، کیسه هوای جلو و پرده‌ای و دوربین دید عقب نیز اکثراً به عنوان تجهیزات استاندارد به کار گرفته شده‌اند.

سوبارو لگاسی، میراث تاج و تخت ستاره‌ها

در آزمون‌های تصادف اداره بیمه حمل و نقل آمریکا، این خودرو هر پنج ستاره ممکن را در آزمون‌های برخورد از جلو، پهلوها و چپ کردن دریافت کرده است.

قابلیت‌ها

شتاب گیری سریع لگاسی مایه امیدواری است. مدل چهار سیلندر به تنها 8.6 ثانیه برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر نیاز دارد. این زمان در مدل شش سیلندر به 7.1 ثانیه کاهش می‌یابد. سیستم فرمان چهار چرخ نیز قابلیتی فراتر از این کلاس می‌باشد.

سوبارو لگاسی، میراث تاج و تخت ستاره‌ها

رانندگی

لگاسی یک سدان 5 نفره جذاب است که بیشترین لذت را در آن راننده می‌برد. این خودرو AWD می‌تواند در آب و هوای بد بهترین همراه شما باشد. با وجودی که در این نسل از قابلیت‌های خارج از جاده آن کاسته شده و ارتفاع سواری نیز کاهش یافته است، اما هنوز می‌توان روی مسیرهای ناهموار و خاکی بدون پستی و بلندی‌های زیاد، روی آن حساب کرد.

سوبارو لگاسی، میراث تاج و تخت ستاره‌ها

دید رانندگی خوب و تسلط روی خودرو، کشش خوب در جاده‌های خیس و برفی، خوش‌دستی و دینامیک مناسب از مزیت‌های لگاسی به شمار می‌آیند. این در حالی است که بیشتر رقبای این خودرو تنها در نسخه دیفرانسیل جلو در بازار حضور دارند. بعلاوه سبک خاص موتورهای بوکسر باعث کاهش نقطه ثقل خودرو شده و عملکرد آن را در پیچهای تند و تیز جاده افزایش می‌دهد. به همین دلیل است که خودروهای سوبارو همیشه یک پای ثابت مسابقات رالی می‌باشند.

سوبارو لگاسی، میراث تاج و تخت ستاره‌ها

نتیجه‌گیری

سوبارو لگاسی، میراث تاج و تخت ستاره‌ها

سوبارو لگاسی به خوبی قادر به رقابت با رقبای این کلاس نظیر هوندا آکورد، فورد فیوژن و نیسان آلتیما می‌باشد. طراحی این خودرو کمی قدیمی شده اما می‌توان منتظر مدل‌های 2015 آن با طراحی مد روز ماند. کیفیت سواری خوب و راحت آن در کمتر رقیبی دیده می‌شود. قیمت پایه لگاسی حدود 20 هزار دلار است که برای گران ترین مدل شش سیلندر لیمیتد تا 28865 دلار افزایش می یابد.

سوبارو لگاسی، میراث تاج و تخت ستاره‌ها

منبع edmunds.com


نظرات