1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. معرفی قوی‌ترین M3 تاریخ + عکس

معرفی قوی‌ترین M3 تاریخ + عکس

23 آبان 1396
  • 0

وقتی نسل جدید ب ام و سری 3 به بازار معرفی شد همه منتظر حضور مدل‌های M3 بودند و وقتی M3 آمد همه نسخه قوی‌تری می‌خواستند و اینک ب ام و آلمان با معرفی M3 CS، انتظارها را پایان داده است؛ این شما و این قوی‌ترین M3 تاریخ ب ام و.

برای علاقه‌مندان به ب ام و، نشان CS یادآور خاطرات خوبی است، خاطراتی که از ابتدای دهه 60 میلادی آغاز شد، جایی که ب ام و این نشان را بر روی برخی از مدل‌های کوپه خود نصب می‌کرد تا افزایش قدرت آن‌ها را نسبت به مدل‌های عادی نشان دهد و بعدها این خودروها پا به پیست‌ها گذاشتند. با ورود خانواده M ب ام و به بازار، وضعیت تغییر کرد و سری خودروهای M تا حدی جای CS را گرفتند.

 معرفی قوی‌ترین M3 تاریخ + عکس

این اما پایان راه CS‌ها نبود چراکه ب ام و پس از آن بازهم خودروهایی با این پسوند را عرضه کرد و این بار حتی مدل‌های M Power هم با پسوند CS عرضه می‌شدند که نشان می‌داد قدرتشان بازهم افزایش یافته است. همه این‌ها هفته گذشته بار دیگر تکرار شد، جایی که پس از ورود M3 و پس از آن M3 با پکیج مسابقه‌ای و قدرت بیشتر، ب ام و از نسل جدید M3 CS رونمایی کرد، خودرویی که به تعداد محدود تنها 1200 دستگاه تولید می‌شود و فعلا قیمتش هم معلوم نیست و البته از هم‌اکنون خریدارانش برای خرید آن صف کشیده‌اند.

 معرفی قوی‌ترین M3 تاریخ + عکس

خوبی که خوب‌تر شد

این روزها خودروسازان معمولاً تا حد امکان موتور خودروهایشان را تقویت می‌کنند تا بتوانند از کمترین حجم موتور، بیشترین قدرت را بگیرند. با این وجود همیشه جا برای بهتر شدن هم هست و به همین دلیل بعضی از شرکت‌ها پکیج‌های تقویتی ویژه‌ای را عرضه می‌کنند تا توان موتورها را افزایش دهند و معمولاً این افزایش به‌گونه‌ای است که توان موتور به حداکثر مقدار خود برسد. این دقیقا کاری بود که همه فکر می‌کردند ب ام و با عرضه نسل جدید M3 انجام داده است. این خودرو با قدرت 425 اسب بخار به بازار عرضه شد که قوی‌ترین خودرو خانواده سری 3 تا آن زمان بود. ب ام و اما هنوز هم چیزهای بیشتری برای عرضه داشت و با معرفی پکیج مسابقه‌ای یا competition package،

 معرفی قوی‌ترین M3 تاریخ + عکس

قدرت آن را به 444 اسب بخار رساند. همه فکر می‌کردیم این نهایت قدرت موتور سری 3 است اما ب ام و هنوز هم جا را برای بهبود باز می‌دید و به این ترتیب مهندسان این شرکت بازهم دست به کار شدند تا از موتور این خودرو قدرت بیشتری بکشند و این‌گونه بود که M3 CS با قدرت 453 اسب بخار معرفی شد تا قوی‌ترین M3 تاریخ باشد.

موتور شش سیلندر خطی تویین توربو این خودرو سه لیتر حجم دارد و می‌تواند 453 اسب بخار قدرت و 600 نیوتون متر گشتاور تولید کند. قدرت این موتور از طریق یک گیربکس اتوماتیک دو کلاچه هفت سرعته به چرخ‌های عقب می‌رسد و متأسفانه امکان سفارش گیربکس دستی وجود ندارد هرچند گیربکس اتوماتیک چنان سریع و دقیق دنده‌ها را تعویض می‌کند که قطعاً کمتر علاقه‌مندی به ب ام و حسرت گیربکس‌های دستی را می‌خورد.با تمام این تغییرات،M3 CS می‌تواند صفر تا صد کیلومتر در ساعت را در 3.7 ثانیه طی کند که نسبت به زمان 3.9 ثانیه M3‌های عادی سریع‌تر است.

رژیم لاغری برای M3

 معرفی قوی‌ترین M3 تاریخ + عکس

خودروهای سری CS ب ام و معمولاً سبک‌تر از خودروهای عادی این شرکت هستند و این رویه در M3 CS هم دیده می‌شود. البته M3 خودروی سبکی است و کاهش وزن بیشتر آن دردسرهایی داشت و به همین دلیل رژیم لاغری CS تنها توانسته رقمی در حدود 50 کیلوگرم از وزن این خودرو را کم کند. برای این منظور درب موتور و سقف خودرو از فیبر کربن ساخته شده‌اند، مواردی که در M3 به‌صورت آپشن است و در این خودرو به‌صورت استاندارد نصب می‌شود. به‌علاوه ب ام و بخش‌های آئرودینامیک دیگری را نیز از فیبر کربن تولید کرده است که مشابه آن را قبلاً در خودرو مسابقه‌ای M4 GTS دیده‌ایم.

سایر تغییرات

تقریباً هر آنچه در مدل‌های M3 به‌صورت آپشن دیده می‌شود در اینجا استاندارد است و البته تمام بخش‌های فنی M3 با بهبودهایی در اینجا هم دیده می‌شود. تنظیمات خودرو نسبت به قبل گسترده‌تر شده است و راننده می‌تواند وضعیت دیفرانسیل و سیستم تعلیق و واکنش موتور و گیربکس را در چند وضعیت جدید تنظیم کند. این خودرو هرچند یک هیولای سرعت است اما در داخل کابین امکانات خوبی دارد که شامل برترین سیستم صوتی محصولات ب ام و و سیستم رهیاب ماهواره‌ای می‌شود. در داخل کابین پوشش استاندارد جیر خاکستری است اما حتی می‌توانید پوشش چوبی را هم سفارش دهید.



نظرات