1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. تجربه رانندگی اولیه با سانگ یانگ توریسمو

تجربه رانندگی اولیه با سانگ یانگ توریسمو

31 فروردین 1395
  • 0

احتمالاً سانگ‌یانگ رودئوس را به یاد می‌آورید. خودرویی نه‌چندان جذاب با طراحی نامناسب. حالا سانگ‌یانگ نسل جدید این دسته را با نام توریسمو تولید کرده است. اگر بخواهم در یک جمله تغییرات بیان کنم، باید بگویم که خودرو هنوز هم زیبایی شگفت‌آوری ندارد؛ ولی بهبود طراحی نسبت به گذشته، اولویت این خودروساز کره‌ای بوده است. توریسمو خودروی خاصی است که هدف خاصی را هم دنبال می‌کند. قیمت این خودرو با اندازه‌اش رابطه کاملاً عکس دارد. خودرویی با این حجم دارای قیمتی برابر 27 هزار دلار است. حتی اگر بالاترین مدل را با تمامی امکانات خریداری کنید، کمتر از 35 هزار دلار پرداخت خواهید کرد.

ما در این فکر هستیم که استفاده از توریسمو به‌عنوان یک تاکسی واقعاً می‌تواند کار مفیدی باشد. این خودرو در کره جنوبی با 11 صندلی و در بریتانیا با 7 صندلی عرضه‌شده است. حجمی به این بزرگی، قطعاً توانایی حمل هر نوع چمدانی را دارد. توریسمو خودرویی است که می‌تواند باقابلیت جابجایی 6 مسافر، به‌راحتی در ناوگان حمل‌ونقل عمومی مورداستفاده قرار گیرد و یا یکی از اقتصادی‌ترین گزینه‌ها برای خانواده‌های پرجمعیت است.

اگر قصد دارید این خودرو را با سایر شاسی‌بلند های 7 صندلی مثل ولوو XC90 یا فورد اس‌مکس مقایسه کنید، ناچارم بگویم که خود را به‌زحمت نیندازید؛ زیرا که توریسمو از همه ضعیف‌تر است. چه ازنظر ظاهر و چه ازنظر پیشرانه؛ اما یک نکته مهم در مورد توریسمو وجود دارد و آن این است که باقیمتی 27 هزار دلاری ارزان‌تر از رقبای بزرگ خود است.

پیشرانه سانگ‌یانگ توریسمو از یک موتور 2.2 لیتری دیزلی یورو شش بهره می‌برد که موتور استانداردی برای خودروهای این رده است. خروجی این موتور 175 اسب بخار و 400 نیوتون متر گشتاور است. مصرف سوخت نیز چندان خوب نیست. یک لیتر به ازای هر 16.5 کیلومتر و تولید 189 گرم کربن دی‌اکسید در هر کیلومتر. جعبه‌دنده خودرو نیز اتوماتیک بوده و تحت لیسانس مرسدس بنز است.

البته لازم به ذکر است که توریسمو با توجه به این حجم و اندازه خودروی سریعی است. حداقل تا سرعت 80 کیلومتر بر ساعت که این‌گونه است. توریسمو در ابتدای حرکت واقعاً شتاب بالایی دارد. اگر شک دارید می‌توانید پس از سبز شدن چراغ در چهارراه این کار را انجام دهید تا به‌درستی آن پی ببرید.

توریسمو خودرویی است که تصمیم‌گیری برای خرید آن واقعاً کار سختی است. از طرفی فضای داخلی خودرو واقعاً بزرگ است. رانندگی با خودرو نیز کاملاً آسان و ساده است، البته شاید کمی در هنگام عبور از سرعت‌گیرها و به‌طورکلی ناهمواری‌ها اذیت شوید؛ ولی درعین‌حال خودرویی هم نیست که بخواهید همیشه با آن به‌تنهایی رانندگی کنید و لذت هم ببرید.

نکته مهم دیگر این است که شما می‌توانید به‌طور اختیاری سیستم چهارچرخ محرک خودرو را فعال کنید و مجبور نیستید همواره در حالت دیفرانسیل عقب رانندگی کنید. همچنین توریسمو توانایی بکسل کردن اجسام تا سقف دو تن را دارد.

دو صندلی بزرگ و کاملاً راحت در جلو، یک جفت صندلی تقریباً بزرگ در ردیف وسط و نهایتاً سه صندلی به هم چسبیده در ردیف سوم، مجموعاً امکان نشستن حداقل 7 نفر را در خودرو فراهم می‌سازد. فاصله میان کف و سقف خودرو کم است؛ درنتیجه، اگرچه همه صندلی‌ها برای افراد بزرگ‌سال طراحی‌شده است ولی احتمالاً سرنشینان مایل نخواهند بود که مدتی طولانی را داخل خودرو بمانند و آن هم به دلیل فاصله کم سقف تا کف است.

اما اگر تعداد سرنشینان کمتر از هفت نفر باشد، راه‌های بهتری هم هست. شما می‌توانید با خواباندن صندلی‌های ردیف وسط، فضای بسیار مناسبی را برای استراحت سرنشینان فراهم کنید. بگذارید با یک مقایسه کار شما را در تجسم فضای داخلی سانگ‌یانگ توریسمو راحت‌تر کنم. اگر شما صندلی‌های ردیف وسط و آخر را حذف کنید، 3000 لیتر فضای خالی در توریسمو به وجود می‌آید و جالب است بدانید که کل فضای داخلی فورد گلکسی بدون در نظر گرفتن صندلی‌هایش برابر 2339 لیتر است.

سانگ‌یانگ توریسمو را وقتی می‌توان رقیبی جدی برای سایر خودروهای این رده دانست که بخواهیم در مورد فضای بزرگ و محیط داخلی خودرو بحث کنیم. اینجاست که شاید کمی از خودروهایی مثل فولکس‌واگن کاراوله و مرسدس ویتو بهتر باشد. اگر شما بخواهید هم‌قیمت با توریسمو، خودرویی در این رده بیابید، چاره‌ای جز خرید خودروی کارکرده نخواهید داشت. برای همین اندازه قدرت و فضا، شما باید خودرویی با مدل چندین سال قبل و کارکردی چندین هزار کیلومتری تهیه کنید. موضوع این است که وقتی ما بخواهیم بر اساس قیمت تصمیم‌گیری کنیم، شاید اگر منطقی باشیم به خرید خودرویی با مدلی قدیمی، اما برندی قابل‌اعتماد رضایت دهیم. مگر اینکه بخواهیم تجربه‌ای جدید را با سانگ‌یانگ توریسمو رقم بزنیم.

توریسمو دارای 5 سال گارانتی بدون در نظر گرفتن کارکرد در این مدت است. اگر شما فقط به دنبال یک خودروی بزرگ و خانوادگی هستید، بدون در نظر گرفتن ظاهر خودرو و سایر موارد، انتخاب شما انتخاب ارزشمندی است.

 تجربه رانندگی اولیه با سانگ یانگ توریسمو

 تجربه رانندگی اولیه با سانگ یانگ توریسمو

 تجربه رانندگی اولیه با سانگ یانگ توریسمو

 تجربه رانندگی اولیه با سانگ یانگ توریسمو

 تجربه رانندگی اولیه با سانگ یانگ توریسمو

 تجربه رانندگی اولیه با سانگ یانگ توریسمو

 تجربه رانندگی اولیه با سانگ یانگ توریسمو

 تجربه رانندگی اولیه با سانگ یانگ توریسمو

 تجربه رانندگی اولیه با سانگ یانگ توریسمو

 تجربه رانندگی اولیه با سانگ یانگ توریسمو

منبع پدال


نظرات