1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. اسپید 7 تجلی مدرن یک خودروی مسابقه ای گذشته

اسپید 7 تجلی مدرن یک خودروی مسابقه ای گذشته

10 شهریور 1394
  • 0

افضل خان (Afzal Kahn)، طراح بریتانیایی احتمالاً هیچ‌وقت خواب ندارد؛ چرا که اخیراً در امپراتوری کوچک خود، علاوه بر نام‌هایی چون «کان اتومبیلز»، «کان استایلینگ» و «کان کلاکز اند واچز»، شرکت «چلسی تراک» را نیز اضافه کرده است. «چلسی تراک» یک فروشگاه کوچک در لندن است که در آن برخی گزینه‌های آفرود مانند مدل فلایینگ هانتزمن 6×6 که به شکلی عجیب بر اساس لندروور دیفندر ساخته شده، ارائه می‌شوند. اکنون نیز برای استفاده مفید از تمام وقت‌های اضافه سال، کان از برنامه خود برای آغاز تولید یک خودروی مسابقه با طراحی منحصربه‌فرد و مبتنی بر المان‌های گذشته خبر داده است. این خودرو، «اسپید 7» نام دارد که قرار است تا قبل از پایان سال جاری میلادی به تولید برسد.

اسپید 7 به‌نوعی سومین پروژه اصلی وسایل نقلیه «کان» محسوب می‌شود و برای طراحی خود از خودروهای مسابقه «گرند پری» در سال‌های دهه ۱۹۳۰ الهام گرفته است. با این حال، بهینه‌سازی‌های زیادی برای عملکرد این خودرو درنظر گرفته شده است. تمام اشارات به طراحی‌های گذشته، در جای خود قابل‌تشخیص هستند؛ از جمله اگزوز کناری، بادگیرهای روزنه‌دار و یک پنجره جلوی بسیار کوچک. «کان» در این زمینه اشاره می‌کند که اسپید 7 در بریتانیا طراحی و به‌صورت دستی ساخته خواهد شد و برای آن از «مصالح مدرن» مانند آلومینیوم و کمپوزیت استفاده می‌شود. همچنین گفته می‌شود که با این خودرو، بدون وقت قبلی می‌توان از حضور در پیست لذت برد. البته هنوز در مورد گزینه‌های پیشرانه و گیربکس اسپید 7، حرف خاصی زده نشده است.

«کان» احتمالاً شرایط مشتریان خود را به‌خوبی می‌داند؛ چراکه اسپید 7 به‌عنوان خودرویی ایده‌آل برای آنهایی که به دنبال تشکیل تیم مسابقه خود هستند، توصیف کرده است. آنها می‌توانند عینک، دستکش‌ها و کلاه ایمنی خود را بگذارند و در پیست شرایطی را مانند دوره ۱۹۳۰ تجربه کنند. همچنین به‌منظور تسهیل کار رانندگان مسابقه، «کان» درنظر دارد تا برخی لوازم و پوشش‌ها را تحت برند «اسپید 7» تولید کند.

هرکدام از خودروها به همراه یک «لوح» ارائه می‌شود که در آن لیست تمام افرادی که در مراحل تولید نقش داشته‌اند، حک شده است. همین‌طور، جزئیات هر مرحله از طراحی و ساخت، به‌صورت مکتوب به مالک خودرو ارائه می‌شود.

درحالی‌که خطوط طراحی بسیار فریبنده هستند و شور و اشتیاق حاکم بر پروژه، فوق‌العاده است، ولی این را هم باید گفت که هنوز جزئیاتی در مورد پیشرانه منتشر نشده است و مطابق گفته وب‌سایت «کان»، این شرکت به دنبال همکاری با دیگران در زمینه زیرساخت‌ها، تولید و سرویس‌های مشترک است. درنتیجه، ممکن است این سؤال مهم برای خیلی‌ها پیش بیاید که آیا واقعاً اسپید 7 به‌زودی روشنایی یک روز را خواهد دید یا خیر؟ البته با توجه به سرعت «کان» در تبدیل طراحی‌ها به نمونه‌های واقعی، این اتفاق چندان دور از دسترس نیست.

 اسپید 7 تجلی مدرن یک خودروی مسابقه ای گذشته

 اسپید 7 تجلی مدرن یک خودروی مسابقه ای گذشته

 اسپید 7 تجلی مدرن یک خودروی مسابقه ای گذشته

منبع پدال


نظرات