1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. تصاویر بیشتر از اشکودا کانسپت ویژن S

تصاویر بیشتر از اشکودا کانسپت ویژن S

17 اسفند 1394
  • 0

با حضور هاچ‌بک‌ها، سدان‌ها و استیشن‌واگن‌ها در خط تولید، به نظر می‌رسد که اشکودا همه‌چیز را در سری محصولات پیش‌بینی کرده است؛ البته به جز کراس‌اورها. بر این اساس و به دلیل فروش بالای کراس‌اور‌ها، این برند جمهوری چک می‌خواهد پا به دوره‌ای جدید بگذارد.

البته اشکودا به این‌ زودی‌ها صاحب یک شاسی‌بلند متوسط نخواهد شد، ولی این تغییرات را از پاییز آینده شروع می‌کند؛ زمانی که نسخه تولیدی از کانسپت ویژن S چهره خود را برای اولین بار در بازار نشان خواهد داد.

این مدل جدید که گفته می‌شود که «کودیاک» نام دارد، بر اساس پلتفرم MQB گروه فولکس‌واگن ساخته می‌شود و برای پیشرانه، گزینه‌هایی از موتورهای بنزینی و دیزلی و احتمالاً یک سیستم هیبریدی در اختیار قرار می‌دهد.

ویژن S در فرم کانسپت و در درون یک بدنه جعبه‌ای، فضایی برای ۶ سرنشین فراهم می‌کند و در همین حال، با استفاده از یک سیستم پیشرانه پلاگین هیبرید، توجهات بیشتری را به خود جلب می‌کند. در این سیستم پلاگین، یک موتور ۱/۴ لیتری با خروجی ۱۵۴ اسب‌بخار و ۲۵۰ نیوتن‌متر با ۲ موتور الکتریکی همکاری دارد که قدرت کلی آنها از طریق یک گیربکس ۶ سرعته DSG منتقل می‌شود. یکی از موتورهای الکتریکی در این مدل، قدرتی برابر ۵۵ اسب‌بخار و گشتاوری معادل ۲۲۰ نیوتن‌متر ایجاد می‌کند که آن را به محور جلو منتقل می‌کند. موتور دیگر الکتریکی با خروجی ۱۱۴ اسب‌بخار و ۲۷۰ نیوتن‌متر، با محور عقب مرتبط است.

خروجی کلی سیستم پیشرانه به ۲۲۲ اسب‌بخار می‌رسد و در نتیجه این خودروی کانسپت می‌تواند در عرض ۷/۴ ثانیه، سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را ثبت کند و به حداکثر سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. این در حالی است که مصرف سوخت آن معادل ۱/۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و در این میان، تنها ۴۵ گرم دی‌اکسید کربن در هر کیلومتر تولید می‌کند.

در وضعیت «الکتریک»، این خودرو می‌تواند مسافتی حداکثر برابر ۵۰ کیلومتر را طی کند و وقتی از موتور بنزینی نیز کمک گرفته شود، این دامنه مسافت می‌تواند به هزار کیلومتر برسد.

ویژن S که برای ارائه یک پیش‌نمایش از کراس‌اور آینده اشکودا طراحی شده، داری یک طراحی جالب در جلوبندی با یک جلوپنجره باریک در کنار چراغ‌های LED است. به سمت عقب بدنه که حرکت کنیم، می‌توانیم مواردی چون خطوط کاراکتر تیز، الگوهای مشکی برّاق و یک سقف با شیب ملایم را تشخیص دهیم. این کانسپت همچنین مجهز به یک سیستم اگزوز دوگانه و یک اسپویلر در درب عقب است.

کابین ۶ سرنشینه ویژن S مملو از تکنولوژی است؛ حایی که رانده می‌تواند مواردی مانند یک مجموعه ابزارهای دیجیتالی، یک سیستم اطلاعات و سرگرمی ویژه مسافر جلو و یک مرکز کنترل دیجیتال با دکمه‌های لمسی را پیدا کند. این مدل از طراحی چرم داخلی پرمیوم، تریم متالیک و یک سیستم سرگرمی صندلی‌ عقب بهره می‌برد. همچنین در یک نگاه دقیق‌تر، گوشی‌های هوشمند نیز دیده می‌شوند که در تکیه‌گاه دست صندلی‌ها تعبیه شده‌اند.

 تصاویر بیشتر از اشکودا کانسپت ویژن S

منبع پدال


نظرات