1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. پیش‌نمایش اولین کراس‌اوور اشکودا

پیش‌نمایش اولین کراس‌اوور اشکودا

4 اسفند 1394
  • 0

اشکودا با ارائه «ویژنS» رسماً به مجموعه تیزرهای این کانسپت پایان داده است. این رونمایی در حالی صورت می‌گیرد که ویژن S قرار است رسماً‌ در نمایشگاه موتور شوی ژنو در اول ماه مارس میلادی معرفی شود. این کانسپت حاوی زبان طراحی جدید کمپانی است که همچنان که گفته می‌شود، «از کوبیسم چک و هنر شیشه بوهم تأثیر پذیرفته است».

خطوط تیز، چراغ‌های جلوی ظریف با طرح LED برای چراغ‌های روشنایی روزانه، جلوپنجره مخصوص اشکودا، کاپوت برآمده، طراحی جدید چراغ‌های عقب، الگوهای پلاستیکی بدنه برای ایجاد یه ظاهر «خشن‌تر»، درب عقب ساده و تمیز، همراه با یک نوار عریض از چراغ‌های LED که درست در بالای یک دیفیوز جدید قرار گرفته‌اند و همین‌طور خروجی دوگانه سیستم اگزوز که در این دیفیوز تعبیه شده‌اند، از جمله نکات برجسته طراحی کانسپت ویژن S اشکودا هستند.

ویژن S برای پیشرانه از یک سیستم پلاگین هیبرید استفاده می‌کند که در آن یک موتور ۱/۴ لیتری TSI با قدرت ۱۵۴ اسب‌بخار و گشتاور ۲۵۰ نیوتن‌متر در کنار یک موتور الکتریکی با خروجی ۵۴ اسب‌بخار و ۲۲۰ نیوتن‌متر قرار می‌گیرد. خروجی این دو موتور، سپس از طریق یک گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته DSG به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

چرخ‌های عقب توسط یک موتور الکتریکی ثانویه با قدرت ۱۱۴ اسب‌بخار و گشتاور ۲۷۰ نیوتن‌متر به حرکت درمی‌ایند. محور عقب کاملاً به صورت مستقل از محور جلو حرکت می‌کند؛ به این معنا که این کانسپت اشکودا از یک سیستم دیفرانسیل هوشمند چهار چرخ متحرک بدون استفاده از کوپلینگ مکانیکی بهره می‌برد. به گفته اشکودا، شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت در این خودرو، در ۷/۴ ثانیه اتفاق می‌افتد و حداکثر سرعت آن به ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

اشکودا می‌گوید که ویژن S قادر است که صرفاً با استفاده از پیشرانه الکتریکی، تا ۵۰ کیلومتر مسافت را طی کند؛ موضوعی که به لطف باتری‌های لیتیومی ۱۲/۴ کیلووات‌ساعتی است که در بین محورهای جلو وعقب قرار داده شده‌اند. در عین حال، وقتی موتور بنزینی نیز در کنار موتورهای الکتریکی قرار گیرد، این دامنه مسافت به یک هزار کیلومتر افزایش خواهد یافت. ضمن اینکه مصرف سوخت خودرو نیز به میزان ۱/۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر و میزان آلودگی آن برابر ۴۵ گرم در هر کیلومتر برآورد شده است.

طول این کراس‌اور اشکودا برابر ۴/۷۰ متر، عرض آن ۱/۹۱ متر، و ارتفاع و فاصله محوری آن به ترتیب، ۱/۶۸ و ۲/۷۹ متر هستند. این اولین وسیله نقلیه اشکودا به صورت ۶ سرنشینه در سه ردیف صندلی محسوب می‌شود و پیش‌نمایشی از یک مدل شاسی بلند آینده اشکودا است که قرار است با عنوان «کودیاک» در نمایشگاه اتومبیل پاریس معرفی شود.

 پیش‌نمایش اولین کراس‌اوور اشکودا

 پیش‌نمایش اولین کراس‌اوور اشکودا

 پیش‌نمایش اولین کراس‌اوور اشکودا

 پیش‌نمایش اولین کراس‌اوور اشکودا

 پیش‌نمایش اولین کراس‌اوور اشکودا

منبع پدال


نظرات