1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. سرمایه‌گذاری هنگفت اشکودا در چین

سرمایه‌گذاری هنگفت اشکودا در چین

28 فروردین 1395
  • 0

در بحبوحه‌ی جشن اتفاقات مهم مدل اوکتاویا و توسعه‌ی نسخه‌ی تولیدی مدل VisionS، اشکودا در حال سرمایه‌گذاری در بزرگ‌ترین بازار جهانی یعنی چین است.

در حضور روسای جمهور دو کشور چین و جمهوری چک، یادداشت تفاهمی بین سایک موتور (بازوی تولیدی فولکس‌واگن در چین) و اشکودا امضا شد که دربردارنده‌ی برنامه‌ی سرمایه‌گذاری 2.2 میلیارد دلاری اشکودا در چین و در 5 سال آینده خواهد بود.

مدیرعامل اشکودا آقای برنارد مایر می‌گوید:

با توافق امروز ما حضور خود در بازار چین را پررنگ‌تر خواهیم کرد. در سال‌های آینده، تکنولوژی‌های مدرن و خودروهای کانسپت این شرکت به‌سرعت توسعه خواهند یافت. هدف ما این است که تا سال 2020 فروش خود در چین را دو برابر کنیم.

با شراکت جویت وینچر در چین، اشکودا برنامه‌ی جامع و کاملی برای تولید شاسی بلندها در این کشور تدارک دیده است و نمایش محلی کانسپت VisionS در اواخر آوریل به همین منظور خواهد بود.

قاره‌ی کهن تنها بازاری نخواهد بود که این خودروساز چکی برنامه‌های جامعی برای آن خواهد داشت، اشکودا خوش‌بین است که با معرفی مدل معروف Yeti محبوبیت خود را افزایش دهد. این خودرو نسبت به نمونه‌های اروپایی خود 6 سانتی فاصله‌ی بیشتری در محورها دارد.

برای اشکودا بازار چین بهترین بازار چند وقت اخیر بوده و مدل اوکتاویا نقشی محوری در این موفقیت داشته است. در شراکتی نزدیک با کمپانی سایک فولکس‌واگن، این خودروساز تولید سوپرمینی فابیا را در سال پیش رو و در آنتینگ (مکانی نزدیک شانگهای) آغاز خواهد کرد.

فروش اشکودا در چین از 27,300 دستگاه در سال 2007 به 281,700 دستگاه در سال 2015 رسیده است.

 سرمایه‌گذاری هنگفت دلاری اشکودا در چین

 سرمایه‌گذاری هنگفت دلاری اشکودا در چین

 سرمایه‌گذاری هنگفت دلاری اشکودا در چین

 سرمایه‌گذاری هنگفت دلاری اشکودا در چین

 سرمایه‌گذاری هنگفت دلاری اشکودا در چین

منبع پدال


نظرات