1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. معرفی پرفروش ترین خودروی تمام برقی در جهان؛ نیسان لیف

معرفی پرفروش ترین خودروی تمام برقی در جهان؛ نیسان لیف

29 دی 1396
  • 0

طبق گزارش های منتشر شده ، خودروی نیسان لیف (Nissan LEAF) با فروش ۳۰۰ هزار دستگاه در رتبه نخست پر فروش ترین خودروی تمام برقی و الکتریکی در جهان جای گرفت.

 معرفی پرفروش ترین خودروی تمام برقی در جهان؛ نیسان لیف

بسیاری از کشورهای جهان قصد دارند با هدف مقابله با آلودگی هوا و کاهش میزان انتشار آلاینده ها و گازهای گلخانه ای و حفظ بیشتر محیط زیست، خودروهای تمام الکتریکی و برقی را به تولید انبوه برسانند.

جدیدترین گزارش های منتشر شده در تاریخ ۸ ژانویه ۲۰۱۸ حاکی از آن است که خودروساز ژاپنی نیسان در صدر موفق ترین سازنده خودروهای تمام برقی و الکتریکی از نظر میزان فروش در جهان قرار گرفته است.

به عبارتی دیگر، نیسان لیف با به فروش رساندن ۳۰۰ هزار دستگاه خودروی تمام برقی در جهان تاکنون، توانسته است رتبه نخست پرفروش ترین خودروی تمام الکتریکی در جهان را به خود اختصاص دهد و از رقبای خود سبقت بگیرد.

بر اساس این آمار، بیشترین میزان فروش نیسان لیف در کشور ایالات متحده آمریکا به ثبت رسیده است، به گونه ای که تعداد ۱۱۴ هزار و ۸۲۷ دستگاه آن در ایالات متحده آمریکا، حدود ۹۰ هزار دستگاه در ژاپن و بالغ بر ۹۵ هزار دستگاه از این خودرو نیز در سایر نقاط جهان ( بویژه در اروپا ) به فروش رسیده است.

شرکت خودروسازی نیسان ژاپن در ماه اکتبر سال ۲۰۱۷ میلادی از نسل جدید این خودروی تمام برقی رونمایی کرد که قرار است فروش و عرضه آن در ایالات متحده آمریکا و کشورهای اروپایی از ماههای ژانویه و فوریه سال جاری میلادی ۲۰۱۸ آغاز شود.

دانیل شیلاسی – معاون اجرایی شرکت نیسان – در این خصوص خاطر نشان کرده است:" این اعداد و ارقام نشانه بارزی است از اینکه نیسان در عرصه صنعت طراحی و تولید خودروهای تمام برقی و همچنین حفظ محیط زیست و کاهش آلودگی هوا پیشگام و پیشتاز بوده است و به اهداف خود در این راستا با موفقیت دست یافته است ".

افزایش روزافزون خودروهای برقی و محبوبیت استفاده بیشتر از این خودروهای پاک، موجب شده است شرکت های خودروسازی در سراسر جهان به رقابتی تنگاتنگ پرداخته و هر یک از برنامه های خود برای طراحی و تولید خودروهایی بهتر و با توان پیمایش بیشتر رونمایی کنند.

دولتهای بسیاری همچون انگلستان، فرانسه، نروژ، اسپانیا، یونان، مکزیک، چین و هند از جمله پیشگامانی هستند که قصد دارند به منظور جلوگیری از آلودگی هوا، حفظ محیط زیست و کاهش دمای کره زمین، تولید و فروش خودروهای بنزینی و دیزلی را تا دهه ۲۰۳۰ و نهایتا تا دهه ۲۰۴۰ میلادی (حدودا دو دهه آینده) ممنوع و متوقف اعلام کنند.

 معرفی پرفروش ترین خودروی تمام برقی در جهان؛ نیسان لیف

 معرفی پرفروش ترین خودروی تمام برقی در جهان؛ نیسان لیف

 معرفی پرفروش ترین خودروی تمام برقی در جهان؛ نیسان لیف

منبع ایسنا


نظرات