1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. سیستم پارک خودکار برای دایملر با همکاری بوش

سیستم پارک خودکار برای دایملر با همکاری بوش

28 خرداد 1394
  • 0

دایملر با همکاری بوش و car2go در حال کار بر روی یک پروژه آزمایشی مشترک و بسیار امیدوارکننده، هستند که به معنای یک انقلاب برای پارک اتومبیل‌ها است.

به‌طور طبیعی، ما همه کارها را از طریق گوشی‌های هوشمند خود انجام می‌دهیم، با این فنّاوری هم قرار است با کمک تلفن هوشمندتان به خودرو خود دستور دهید که خودش جای پارک خالی پیدا کرده و پارک شود و البته، موقع رفتن هم خودرو خودش را تا محلی که شما ایستاده‌اید می‌رساند.

در این فنّاوری همه‌چیز وابسته به زیرساخت‌های هوشمند در سیستم پارک خودرو است و واحد کنترل خودروی بوش و سنسورهای نصب شده بر روی نسل جدید مرسدس بنز این کار را امکان‌پذیر می‌کند. درست مثل فیلم مردان سیاه‌پوش که در آن مأمور "کی" با ساعت خود مرسدس بنزش را صدا می‌زد.

پروفسور توماس وبر توضیح می‌دهد که:

(مشتریان) همیشه در مرکز توجه ما قرار دارند و تمام‌کارهای ما برای آن‌ها است. در آینده، ماشین‌ها به سمت آن‌ها خواهند رفت. با همکاری شرکایمان، بوش و car2go، درحال‌توسعه زیرساخت‌ها و آزمون راه‌کارها برای طراحی یک سرویس پارک کاملاً خودکار هستیم و این برای ما گام دیگری در راه رانندگی خودکار و یا در این مورد به‌عنوان پارک مستقل، خواهد بود.

به گفته دکتر درک هویزل عضو هیئت‌مدیره بوش:

پارک خودکار کاملاً آماده تولید انبوه است، پیش از رانندگی کاملاً خودکار.

درواقع تعداد زیادی سنسور، زیرساخت لازم برای پارک خودکار فراهم کرده است و این به‌هیچ‌وجه به معنی رسیدن به سیستم پیچیده رانندگی کاملاً مستقل خودکار نیست.

روش کار سیستم هوشمند پارک ماشین به این شکل است که پس از انطباق وسیله نقلیه، شروع به هدایت آن به فضای پارک اختصاص داده‌شده می‌کند. در حال حاضر زیرساخت‌های لازم برای انجام این کار توسط بوش توسعه‌یافته است و شامل سنسور اشغال جای پارک، دوربین و همچنین تکنولوژی‌های ارتباطی می‌شود. علاوه بر این، بوش ساخت واحد ارتباطات داخلی وسیله نقلیه را هم بر عهده دارد، که همچنین بخشی از فرایند کنترل سیستم پارک را تشکیل می‌دهند.

 سیستم پارک خودکار برای دایملر با همکاری بوش

 سیستم پارک خودکار برای دایملر با همکاری بوش

منبع پدال


نظرات