1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. فیس لیفت جدید سئات الحمرا

فیس لیفت جدید سئات الحمرا

2 اردیبهشت 1394
  • 0

MPVیا همان ونِ چندکاره سئات که با نام اَلحمرا (Alhambra) شناخته می‌شود، با تغییرات صورت گرفته برای سال 2015، با ظاهر بروز شده تر، قلب 15% پربازده‌تر و فناوری‌های بسیار قابل‌قبول از تابستان امسال در دسترس مشتریان قرار خواهد گرفت. در بازار انگلستان نیز فروش آن از ماه آینده میلادی آغاز خواهد شد.

از دیدگاه طراحی چه در ظاهر و چه درون کابین بهبودهای خوبی به چشم می‌خورد. ظاهر اَلحمرا تغییرات و اصلاحات دقیق و هنرمندانه‌ای ازجمله طراحی جدید جلوپنجره، رینگ‌های جدید و چراغ‌های LED داشته و هماهنگی خوبی بین قسمت‌های مختلف بدنه ایجادشده است؛ دورنمای ظاهری آن‌هم با استفاده از خطوط روان و حالت کشیده بدنه و طرح زیبا و متناسب رینگ‌ها دل‌نشین، اسپرت و تنومند به نظر می‌رسد؛ به‌طوری که در کلاس خودش تا حدی منحصربه‌فرد است. 9 انتخاب برای رنگ بدنه وجود دارد که شامل 2 رنگ معمولی و 7 رنگ متالیک می‌شود. انواع رینگ‌ها هم شامل 6 طرح و 3 رنگ متفاوت است.

با ورود به داخل کابین به نظر می‌رسد سن و سال سرنشینان و طول سفر اهمیتی ندارد و در هر شرایطی راحتی آن ستودنی خواهد بود. از فضای زیاد کابین نه‌فقط برای راحتی، بلکه برای کارایی هرچه بیشتر نیز بهره برده شده است. صندلی‌ها دارای ماساژور و سه پوشش مختلف پارچه، چرم و آلکانتارا هستند و رنگ‌بندی‌شان نیز اکثراً متمایل به تیره است. سقف پانورامیک سفارشی آن طبق ادعای سئات 3 برابر فراخ‌تر از انواع معمولی موجود است و نورپردازی بسیار مناسبی را به ارمغان می‌آورد. اگر هم برای حمل اسباب و وسایل به فضایی بیشتر از صندوق‌عقب احتیاج داشتید با خوابانیدن صندلی‌ها می‌توانید از جاداری بسیار خوب آن لذت ببرید.

در مورد فناوری‌های به‌کاررفته در اَلحمرا کمپانی سازنده مدعی است که به اصلاح از چراغ‌های جلو تا قلاب مخصوص یدک‌کش در عقب حرفی برای گفتن دارد و MPV بهبودیافته‌اش در بخش فناوری هم مانند کابین 7 نفره اش غنی است! این ادعا چندان هم بی‌اساس نیست چون با نگاهی دقیق‌تر می‌بینیم که در بخش طراحی، ایمنی، راحتی و قوای محرکه به‌روزرسانی‌های بسیار خوبی صورت گرفته است.

سامانه پارک خودکار آن با تشخیص فضای مناسب، فرمان را کنترل کرده و تنها کنترل پدال‌ها بر عهده راننده است. چراغ‌های Bi-Xenon جلو به همراه لامپ‌های روشنایی در روزِ LED بازدهی، وضوح و روشنایی بیشتری نسبت به قبل داشته و ازنظر نوری بسیار شبیه به نور خورشید هستند. ترمزدستی قبلی با یک نمونه الکتریکی جایگزین شده و به‌صورت یک دکمه در کنسول وسط جای گرفته است. سامانه تهویه هوای 3 منطقه‌ای آن بهترین دما را به‌صورت جداگانه برای صندلی راننده، سرنشین کناری و دو ردیف عقب تنظیم می‌کند. 3 حالت مختلف رانندگی اقتصادی (Eco)، معمولی (Normal) و اسپرت (Sport) قابل انتخاب است و حتی می‌توانید یک پروفایل شخصی با تنظیمات مدنظر خود برای حالت رانندگی ساخته و ذخیره کنید. از موارد قابل اشاره دیگر در این بخش می‌توان به ماساژور صندلی‌ها، نسل جدید سامانه Easy Connect سئات، صفحه‌نمایش به همراه موقعیت‌یاب ماهواره‌ای، سامانه چندکاره سئات (Seat Media System)، پدال‌های تعویض پشت فرمان، سامانه 4 چرخ متحرک سئات (4drive)، ترمز اضطراری خودکار برای جلوگیری از برخورد، سامانه نمایش نقاط کور اطراف خودرو در صفحه‌نمایش، 7 ایربگ، فرمان الکترومکانیکی، کنترل انطباقی شاسی، سامانه استارت-استاپ هوشمند و پیشرانه‌های اقتصادی سریِ Ecomotive را نام برد.

در بحث قوای محرکه هم اَلحمرا فیس لیفت دارای 3 نوعِ کلی پیشرانه است: یک پیشرانه دیزلی TDI CR که بازه قدرتی آن از 115 تا 177 اسب بخار تعریف شده است؛ دو پیشرانه TSI بنزین سوز 1.4 لیتری 150 اسب بخاری و 2 لیتری 200 اسب بخاری، یک پیشرانه TDI CR 2 لیتری 136 اسب بخاری سری اِکوموتیو (Ecomotive). هرکدام از این پیشرانه‌ها می‌توانید با جعبه‌دنده دو کلاچه از نوع DSG و سامانه استارت-استاپ هوشمند نیز همگام شوند.

در کل سئات الحمرا فیس لیفت 2015، برگ برنده‌ای برای کمپانی سازنده‌اش محسوب می‌شود و با التفات به ظاهر خوش‌سیما، پیشرانه‌های خوب و اقتصادی، ویژگی‌های راحتی و امنیتی بسیار مناسب، فضای جادار و دستیابی به 5 ستاره ایمنی Euro NCAP برای پاسخگویی به نیازهای تمامی اعضای یک خانواده پرجمعیت یا بکار گیری در حمل‌ونقل‌های تجاری در مقیاس کوچک چیزی کم ندارد و امنیت تمامی سرنشینان و محموله‌هایش را در هر زمان و موقعیتی محیا خواهد کرد.

 فیس لیفت جدید سئات الحمرا

 فیس لیفت جدید سئات الحمرا

 فیس لیفت جدید سئات الحمرا

 فیس لیفت جدید سئات الحمرا

 فیس لیفت جدید سئات الحمرا

 فیس لیفت جدید سئات الحمرا

 فیس لیفت جدید سئات الحمرا

 فیس لیفت جدید سئات الحمرا

 فیس لیفت جدید سئات الحمرا

 فیس لیفت جدید سئات الحمرا

 فیس لیفت جدید سئات الحمرا

 فیس لیفت جدید سئات الحمرا

منبع پدال


نظرات