1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. اسکانیا پاک ترین اتوبوس دنیا را ساخت

اسکانیا پاک ترین اتوبوس دنیا را ساخت

17 اردیبهشت 1394
  • 0

 اسکانیا پاک ترین اتوبوس دنیا را ساخت

اتوبوس هیبریدی جدید شرکت اسکانیا که از سال 2015 روانه بازار شده است دارای موتور یورو 6 است. یکی از مسوولان شرکت اسکانیا در این خصوص گفت: اجرای این پروژه چندین سال به طول انجامید و سرانجام اتوبوس درونشهری هیبریدی اسکانیا با موتور یورو 6 عرضه شد. به گفته وی میزان تولید گاز دی‌اکسیدکربن در این اتوبوس 25 درصد کمتر از نوع مشابه آن در بازار است. بدین ترتیب با تولید نسل جدید اتوبوس‌های هیبریدی شرکت اسکانیا یک گام دیگر برای دستیابی به هوای پاک که یکی از شعارهای اصلی این شرکت است نزدیک شده است.

در همین حال یکی از طراحان دانشگاه وست هانگری در مجارستان اتوبوس دوستدار محیط زیستی را طراحی کرده که معتقد است می‌تواند آینده حمل‌ و نقل عمومی را متحول کند.

این اتوبوس مفهومی Credo E-Bone نام داشته که زاده‌ خلاقیت پیتر سیمون است که وی طراحی صنعتی این اتوبوس را به عنوان پروژه خود در دانشگاه وست هانگری ارائه کرده است. این اتوبوس مفهومی از فناوری سلول سوختی هیدروژنی با چهار موتور روی چهار چرخش کار می‌کند.

بدنه این اتوبوس از پلاستیک کامپوزیت سبک وزن ساخته شده که همین باعث کم شدن وزن مجموع اتوبوس شده است. همچنین پایین بودن وزن اتوبوس به کاهش مصرف سوخت آن کمک کرده است. طراحی بیرونی این اتوبوس می‌تواند نظر هر بیننده‌ای را به خود جلب کند. پیتر سیمون طراح این اتوبوس معتقد است به تولید انبوه رسیدن این وسیله نقلیه می‌تواند به سبز‌تر شدن هرچه بیشتر حمل و نقل عمومی کمک کند. این اتوبوس هیچ‌گونه آلایندگی نداشته و منابع قدرتش روی سقف آن نصب شده‌اند.



نظرات