1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. رووی ویژن-آر یک خودروی مفهومی چینی

رووی ویژن-آر یک خودروی مفهومی چینی

4 آذر 1394
  • 0

رووی برندی چینی است که محصولات اولیه‌اش بر پایه پلتفرم‌های روور انگلستان شکل گرفت و پای دو مدل از محصولاتش یعنی 350 و 550 تحت برند ام جی به کشور ما نیز باز شد. اخیراً در نمایشگاه خودروی گوانگژو، رووی از کانسپت جدیدی رونمایی کرده است که نسل جدید رووی 950 بر اساس آن شکل خواهد گرفت و علاوه بر آن، زبان طراحی جدید رووی را نیز نمایان خواهد ساخت. نسل فعلی رووی 950 که در سال 2012 از آن رونمایی شد، بر پایه بیوک لاکراس مدل 2010 شکل گرفته است و از قوای پیشرانه جنرال‌موتورز بهره می‌برد

این کانسپت جدید که Vision-R نام دارد و توسط تیم طراحی سایک موتور تکوین یافته است، محصول دیگری از همکاری‌های گسترده سایک موتور چین و جنرال‌موتورز آمریکاست. چرا که این کانسپت بر پایه مدل 2017 بیوک لاکراس Buick LaCrosse شکل گرفته است و قوای پیشرانه آن نیز با لاکراس یکسان خواهد بود.

در نمای جلوی این کانسپت خطوط کرومی کشیده بیش از هر چیز جلب توجه می‌کند. این خطوط کرومی آرم رووی را در مرکز خود جای داده‌اند و از دو طرف به چراغ‌های LED یخی منتهی می‌شود. چراغ‌های جلوی کشیده و باریک به نمای جلوی Vision-R جلوه‌ای اسپرت و خشن می‌دهند.

با باز شدن درهای این کانسپت که در جهت مخالف هم باز می‌شوند، نمایی جدید و خلاقانه را در بر برابر خود می‌بینیم. صندلی‌های چرمی سفید رنگ با طراحی فضایی به همراه غربیلک فرمان جت شکل و صفحه کیلومتر تمام دیجیتال، حس وارد شدن به یک سفینه را به بیننده القا می‌کند!

البته کف‌پوش‌های طرح چوب داخل کابین تا حدودی به ما حس دیدن کف‌پوش‌های چوبی مرسوم در محیط‌های ساختمانی را یادآوری کرد!

در نمای عقب با یک سپر اسپرت مواجه می‌شویم که خروجی‌های اگزوز که به‌طور غیرعادی بزرگ هستند را در خود جای داده است. چراغ‌های عقب نیز بسیار بزرگ هستند و به وسیله نواری کرومی به یکدیگر متصل شده‌اند. سقف تمام شیشه‌ای این کانسپت نیز یکی دیگر از جذابیت‌های آن به شمار می‌رود.

رووی به‌طور رسمی مشخصات پیشرانه این کانسپت را اعلام نکرده است. اما سایت‌های چینی حدس زده‌اند که برای نسل جدید رووی 950 از قوای پیشرانه‌ای مشابه بیوک لاکراس مونتاژی در چین استفاده شود که به نظر بسیار محتمل می‌رسد. در نتیجه احتمالاً این خودرو دو گزینه موتور چهار سیلندر دو لیتری توربو با 245 اسب بخار قدرت و شش سیلندر 3.6 لیتری جدید خواهد داشت که هر دو با یک جعبه‌دنده اتوماتیک 9 سرعته همراه خواهند شد.

کانسپت Vision-R نشان می‌دهد که چینی‌ها عطش فراوانی برای رسیدن به بالاترین سطوح خودروسازی جهان دارند. هر چند که طراحی این کانسپت بسیار اغراق‌آمیز است و به نظر می‌رسد که چهره نهایی رووی 950 نسبت به این کانسپت کمی تعدیل‌شده‌تر باشد، اما ارائه چنین طرح‌هایی به‌خوبی جسارت و اعتمادبه‌نفس بالای چینی‌ها در طراحی و ساخت خودروهای لوکس و نه‌چندان ارزان‌قیمت را به نمایش می‌گذارد.

 رووی ویژن-آر یک خودروی مفهومی چینی

 رووی ویژن-آر یک خودروی مفهومی چینی

 رووی ویژن-آر یک خودروی مفهومی چینی

 رووی ویژن-آر یک خودروی مفهومی چینی

 رووی ویژن-آر یک خودروی مفهومی چینی

 رووی ویژن-آر یک خودروی مفهومی چینی

 رووی ویژن-آر یک خودروی مفهومی چینی

 رووی ویژن-آر یک خودروی مفهومی چینی

منبع پدال


نظرات