1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. رانندگی با رنو کلیو RS 200، یک مینی داغ

رانندگی با رنو کلیو RS 200، یک مینی داغ

14 آبان 1393
  • 9

رنواسپرت، کلیو را با همان قدرت 197 اسب بخار مدل قبلی روانه بازار کرده است. یک هاچ بک سرگرم‌کننده و جذاب با موتور 1.6 لیتری و گیربکس اتوماتیک دوکلاچه که باعث می‌شود، خودرویی مدرن‌تر و کامل‌تر از نسل پیشین آن را رودررو ببینیم.

موتور چهار سیلندر کلیو با حجم 1.6 لیتر جانشین موتور 2.0 لیتری قبلی شده است. در حالی که قوای تولیدی این پیشرانه توربو، همان‌گونه که ذکر شد، ثابت باقی مانده و 197 اسب بخار و گشتاور آن 240 نیوتن متر می‌باشد. این موتور را رنو با نیسان جوک نیسمو هم شریک است.

شتاب صفر تا صد این مدل 6.7 ثانیه می‌باشد. مصرف سوخت کلیو RS به طور میانگین در شهر و جاده 6.3 لیتر می‌باشد. میزان آلایندگی آن نیز 144 گرم دی اکسید کربن در هر کیلومتر است.

رنو کلیو-نمای کلی

رنو کلیو-نمای جلو

رانندگی با کلیوی RS بسیار آسان‌تر از خودرویی مثل فورد فیستا است و نسبت به قبل نیز لوکس‌تر، دینامیک‌تر و هیجان‌انگیزتر نیز می‌باشد. تجهیزات بیشتری درون این خودرو قرار گرفته و سیستم تعلیق آن نیز سخت‌تر شده، فرمان عکس‌العملی تند و تیزتر دارد و تایرها نیز چسبنده‌تر عمل می‌کنند. ترمزهای برمبو با کالیپرهای ترمز قرمز رنگ هم در هماهنگی خوبی با شاسی خودرو قرار دارند و به خوبی و با قدرت خودرو را کنترل می‌کنند.

اگر خریداران تنها به دنبال یک چهره اسپرت تر از کلیو باشند می‌توانند مدل ارزان‌تر GT را انتخاب کنند که البته از همان جعبه دنده مدل RS نیز بهره می‌گیرد اما به اندازه آن سریع نیست.

کلیو RS داستان دو اتومبیل است. یک هاچ بک جذاب و یک خودروی اسپرت. در قلب این بره یک قلب گرگ قرار گرفته است. سیستم تعلیق ارتقا یافته باعث می‌گردد تا حرکات بدنه کنترل شده تر باشند. بنابراین رانندگی تند و سریع با آن بدون دلهره خواهد بود. سه حالت رانندگی عادی، اسپرت و مسابقه ای را می‌توان انتخاب کرد که مطابق آن‌ها، تنظیمات فرمان و تعلیق و تعویض دنده تغییر می‌کند.

در درون کابین با صندلی‌های مسابقه ای و البته کمی تنگ مواجه می‌شوید. این خودرو نیز همانند مدل GT تنها در یک نسخه 5 درب عرضه می‌شود. صندلی‌های ضخیم‌تر باعث شده‌اند تا فضای پای سرنشینان عقب کاهش یابد. با این وجود فضای 300 لیتری صندوق دست نخورده باقی مانده است. فضای داخلی بیش از حد به نسخه‌های استاندارد شبیه است. و این برای پول اضافه ای که دریافت می‌گردد، تصویر خوبی بر جای نمی‌گذارد. عایق بندی اتاق نیز نسبتاً مطلوب است و سرو وصدای اندکی به کابین راه می‌یابد اما صدای صفیر توربو شنیده می‌شود.

رنو سابقه خوبی در قابلیت اطمینان خودروها ندارد و سال 2014 در میانه جدول و در جایگاه 15 قرار گرفت. رنو کلیو هم در بین 150 خودرو مورد بررسی و در ارزیابی رضایت صاحبان آن‌ها در جایگاه 69 قرار گرفت. ایمنی این خودرو نیز با وجود ایربگ تنها برای سرنشینان جلو دارای 5 ستاره ایمنی می‌باشد.

رنو کلیو-نمای کلی

رنو کلیو-نمای عقب

دو نسخه از کلیو RS وجود دارد که یکی EDC با سیستم تهویه مطبوع، سیستم نمایشگر لمسی 7 اینچی همراه با سیستم ناوبری و بلوتوث و چرخهای 17 اینچی می‌شود و دیگری مدل لوکس با سیستم مالتی مدیای پیشرفته‌تر و تهویه مطبوع خودکار است. هر دو مدل را می‌توان با چرخ‌های 18 اینچی آلیاژی، تعلیق محکم‌تر و فرمان سریع‌تر سفارش داد که سواری دقیق‌تر اما با آسایش و راحتی کمتری را در پی دارد.

برخی از آپشنهای گران‌قیمت این خودرو هم شامل رنگ‌آمیزی و نقاشی با رنگ زرد ویژع با 1300 پوند هزینه و سنسور پارک عقب با 315 پوند، باعث می‌شوند تا قیمت خودرو تا 2000 پوند گران‌تر از یک فورد فیستای ST باشد.

کلیوی RS جدید با پویایی و رانندگی ساده‌تر نسبت به قبل یک جانشین شایسته برای مدلهای پیشین RS محسوب می‌شود اما تنها وجود چهار کیسه هوا، اندازه بزرگ‌تر بدنه و قیمت بالا موارد منفی آن به شمار می‌روند.

رنو کلیو-نمای کلی

رنو کلیو-نمای جلو

رنو کلیو-نمای عقب

رنو کلیو-نمای کلی

رنو کلیو-نمای داخل

رنو کلیو-نمای داخل

رنو کلیو-نمای داخل

رنو کلیو-نمای فرمان

رنو کلیو-نمای داخل

رنو کلیو-نمای داخل



نظرات

  • کینگ بنز کینگ بنز (18 آبان 1393 ساعت 23:52)

    طراحی زیبا و فوق العاده ای داره !!! رنو کلیو ای که تو نمایشگاه تبریز نیز رونمایی شد همین حس را القا می کرد و کابین و صندلی های راحتی داشت و از تمام فضای موجود کابین استفاده ی کافی شده بود.

  • محمدرضا بهبودی محمدرضا بهبودی (15 آبان 1393 ساعت 09:01)

    داشبوردش خیلی خفنه☺

  • سرشار توربو سرشار توربو (14 آبان 1393 ساعت 19:54)

    توربو ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ من دیگه حرفی ندارم

  • یوونتوس یوونتوس (14 آبان 1393 ساعت 11:34)

    اگه این مدل 197 اسب بخاری مونتاژ بشه باز خوبه. قیمتش که خیلی بالاست. باز حداقل آدم دلش خوشه خودروی مدرن و تراز اولی داره مونتاژ میشه.

  • بی ام دبیلو بی ام دبیلو (14 آبان 1393 ساعت 11:20)

    هم داخل وخارج این خودرو خیلی زیباست ..........فول اسپرته

  • mj.king mj.king (14 آبان 1393 ساعت 10:36)

    عاشق هاچ بک های اسپورتم..همیشه انتخاب بینشون سخت بوده...کیلیو RS...مگان RS...گلف GT و...

  • محمدماجد محمدماجد (14 آبان 1393 ساعت 10:18)

    واقعا داغ بودن برازندشه .خیلی زیباست

  • میلادحسنی میلادحسنی (14 آبان 1393 ساعت 08:08)

    فک کنم همین مدل رو داره ایران خودرو میزنه،

    امیر ماشین باز امیر ماشین باز (14 آبان 1393 ساعت 11:56)

    همین مدل است اما نه مدل rs مدل ساده تر ان میباشد و موتور ان 1.2 لیتری توربو با قدرت 120 اسب بخار است