1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. سانگ یانگ، خودروسازی که میتوان بر او تکیه کرد

سانگ یانگ، خودروسازی که میتوان بر او تکیه کرد

5 خرداد 1395
  • 5

رئیسان بزرگ در کمپانی‌های عظیم خودروسازی “شاد” یا “ریلکس” نیستند. حتی اگر این کمپانی‌ها محصولات مناسبی تولید کنند، باز هم انرژی صرف شده برای رقابت با دیگر رقبای قوی و یا پرداخت حقوق هزاران کارگر باعث ایجاد استرس در مدیران می‌شود.

سانگ یانگ

اما Young-Han Song و Sanjeev Saksena، مدیران عامل سانگ یانگ در گنگنام سئول به عنوان ریلکس ترین و خندان‌ترین مدیران صنعت خودروسازی هستند که ما تابه‌حال دیده‌ایم. آن‌ها ما را به صرف چای دعوت کردند و ما را به شدت با بیسکوئیت‌هایشان، شوخی‌هایشان، صداقتشان و امتناع از وفق دادن با قواعد صنعت تحت تأثیر قراردادند.

برای نمونه، ممکن است فرض کنید که هر مهندسی، طراحی یا دیگر تصمیم مهم سانگ یانگ باید در خانه، کمپانی مادر یعنی ماهیندرا و یا در پینین فارینا متولد شود.

ماهیندرا پدر مالی است که سرمایه‌ها را در حداکثر نگه می‌دارد و آن‌ها به ناچار سرویس‌های مهندسی و مهارت‌های طراحی را از کارهای پینین فارینا و ساخته‌های سانگ یانگ قرض می‌گیرند. تقریباً می‌شود گفت که نشان پینین فارینا در آینده‌ای نزدیک روی سانگ یانگ های مجلل نقش خواهد بست.

اما همان‌طور که مدیران عامل این برند توضیح می‌دهند، گفته‌ها بدین معنی نیست که آن‌هایی که خارج از خانواده هستند نتوانند دوباره شروع به کار بکنند. فرقی نمی‌کند که بحث درباره‌ی مهندسی، تکنولوژی، طراحی و یا سوخت‌های جایگزین باشد، هر ایده‌ی جدید خارجی با روی باز پذیرفته خواهد شد.

سانگ یانگ خودروسازی است که می‌خواهد شنوای سخن همه‌ی ذائقه‌ها و افراد موفق باشد. Saksena می‌گوید:

سانگ یانگ این برای خریداران بهترین است. اول مصرف‌کننده اولویت دارد، سپس کمپانی.

بنابراین خریدار در هنگام خرید یک سانگ یانگ دوباره متولد شده چه انتظاری می‌تواند داشته باشد؟

Song می‌گوید:

سانگ یانگ ارزش در برابر پول پرداختی مسئله‌ای کلیدی است. وقتی شما درباره‌ی سانگ یانگ فکر می‌کنید،RPS را به یاد داشته باشید. Robust (تنومند)، Premium (حد اعلاء)، specialist (تخصص).

خب بله ما تنومندی و تخصص را در کار سانگ یانگ مشاهده کردیم اما ممتاز بودن چه؟

Song ادامه می‌دهد:

سانگ یانگ بله، ممتاز بودن ضرورتاً یک تصویر نیست اما در مباحثی همچون تولید و کیفیت تولید هدف ما این است که نسخه‌ی کره‌ای لندروور باشیم. البته اعتراف می‌کنیم که ما نمی‌توانیم در زمینه‌ی برند و قیمت یک لندروور واقعی باشیم!

سانگ یانگ مهیج‌ترین خودروساز دنیا نیست و نمی‌خواهد که این‌گونه هم باشد؛ اما بدون دانستن آن، قطعاً سانگ یانگ یکی از باحال ترین هاست. به لطف قیمت مناسب شاسی‌بلند جدید این خودروساز یعنی تیوولی، این خودرو ارائه‌دهنده‌ی بهترین ارزش یک شاسی‌بلند در دنیاست.

شما درباره‌ی آینده سانگ یانگ چه فکر می‌کنید؟ آیا این خودروساز با خودروهای عجیب‌وغریب خود خداحافظی کرده و در آینده مدل‌های جذابی همچون تیوولی را دوباره ارائه خواهد کرد؟

سانگ یانگ

سانگ یانگ

سانگ یانگ

سانگ یانگ

سانگ یانگ

منبع: پدال



نظرات

  • جعفر جعفر (5 خرداد 1395 ساعت 14:46)

    ماشین های کره ای بخاطر بهره برداری از دانش آمریکایی داری برند شده اند و بدون آن در حد ماشین های چینی بیشتر نمی ارزد در طراحی پلت فرم هم هیچ ذوق و سلیقه ای بخرج نمیدهند
    ما هم شدیم مصرف کننده بدون دردسر و اعتراض این محصولات که شاید بجای مصرف کننده بودن این کالاها پول ها مون خرج زیرساخت های صنعت خودمان بکنیم

  • دکتر دکتر (5 خرداد 1395 ساعت 09:08)

    محصولاتش تعریفی ندارند مثل خودروسازهای چینی یکم بالاتر. اما ماشین هاشون باید گفت فوق العاده زشت هستند. انگار طراحش قلم رو داده دست یک سگ واسش طراحی کنه. قوس ها و خطوط افراطی همراه با شکست های ناگهانی روی بدنه خودرو به شکلی که از نماهای مختلف آدم ماشین به شکل غافلگیر کننده ای متفاوت دیده می شه.

    وحید وحید (5 خرداد 1395 ساعت 12:01)

    دکتر جان سانگ یانگ به معنی خانواده زشت ها هست به همین خاطر محصولاتشون به این سبک طراحی میشن.

    nader nader (5 خرداد 1395 ساعت 20:27)

    انگار طراحش قلم رو داده دست یک سگ واسش طراحی کنه???
    متاسفم برای ادب شما...

  • علی علی (5 خرداد 1395 ساعت 08:11)

    اگر متن را لغت به لغت معنی نکنید خیلی بهتر است