1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. سیمپل راسا، یک مدل هیدروژنی از رنو

سیمپل راسا، یک مدل هیدروژنی از رنو

5 اسفند 1394
  • 0

شروع به کار یک کمپانی موفق خودروسازی، هیچ‌گاه آسان نبوده است، ولی شرکت ولزی «ریور سیمپل» امیدوار است تا با ارائه یک مدل پیشرفته کامپکت، بتواند در صنعت خودرو رسوخ کند. مدل ۲ سرنشینه «راسا» که به صورت نمونه اولیه معرفی شده، منحصراً با استفاده از پیشرانه هیدروژنی حرکت می‌کند و صلاحیت یک تست ۱۲ ماهه را در اروپا پیدا کرده است. این دوره تست، از ماه‌های آینده سال جاری میلادی آغاز می‌شود.

ریور سیمپل راسا دارای یک شاسی کمپوزیت فیبر کربنی است و به لطف استفاده از دیگر از قطعات سبک‌وزن، به وزن خارق‌العاده ۵۸۰ کیلوگرم رسیده است. پیشرانه این خودرو از یک پیل سوختی ۸/۵ کیلوواتی تأمین می‌شود که قدرتی معادل ۱۱ اسب‌بخار برای هر کدام از چهار موتور مورد استفاده در داخل چهار چرخ، در اختیار قرار می‌دهد. به‌علاوه، این سیستم پیشرانه از یک سری ابرخازن استفاده می‌کند که می‌توانند از طریق ترمز‌گیری، انرژی دریافت کنند و آن را به صورت الکتریسیته در اختیار موتورهای الکتریکی بگذارند.

گفته می‌شود که مدل تولیدی راسا با استفاده از ۱/۵ کیلوگرم هیدروژن، می‌توانند دامنه مسافتی برابر ۴۸۲ کیلومتر داشته باشد. این عملکرد نسبتاً مناسب به نظر می‌رسد، ولی موضوع زیرساخت‌های خودروهای هیدروژنی را نیز باید درنظر گرفت. در همین حال، کمپانی ریور سیمپل، کمک‌هزینه‌ای به ارزش ۲ میلیون پوند از دولت ولز دریافت می‌کند. ۲۰ نمونه اولیه از این خودرو برای انجام تست‌ها و کسب‌ مجوّز‌های قانونی سیستم‌ها ساخته خواهند داشت. اولین مدل تولیدی راسا نیز قرار است در سال ۲۰۱۸ به بازار بیاید. هیهو اسپاورز (Huho Spowers)، مؤسس «ریور سیمپل» در مورد این خودرو می‌گوید:

مهندسی نمونه اولیه راسا، نقطه عطف دیگری در ارائه یک مدل هیدروژنی مقرون‌به‌صرفه و با راندمان بالا به بازار است. ما همه‌چیز را از صفر و یک کاغذ سفید شروع کرده‌ایم. در نتیجه، فرصتی برای ما فراهم شد تا به مشتریانمان مفهومی مناسب‌تر از حمل‌ونقل و سبکی خودرو معرفی کنیم که هزینه سنگینی را نه به جیب مالک خودرو و نه به محیط زیست، تحمیل نخواهد کرد. راسا، خودرویی ساده، سبک و از هر نظر، جالب و هیجان‌انگیز است.

 سیمپل راسا، یک مدل هیدروژنی از رنو

 سیمپل راسا، یک مدل هیدروژنی از رنو

 سیمپل راسا، یک مدل هیدروژنی از رنو

 سیمپل راسا، یک مدل هیدروژنی از رنو

 سیمپل راسا، یک مدل هیدروژنی از رنو

منبع پدال


نظرات