1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. رنو در مسیر سود آوری

رنو در مسیر سود آوری

11 مرداد 1395
  • 0

سود خالص رنو در نیمه اول سال جاری میلادی ۷.۵ درصد رشد کرد که رکورد بالایی از نظر سودآوری بود.

این خودروساز فرانسوی با آغاز عرضه مدلهای جدید، 25.2 میلیارد یورو در نیمه اول امسال فروش داشت که 13.5 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد نشان داد و 1.5 میلیارد یورو (1.66 میلیارد دلار) سود خالص ثبت کرد.

کارلوس گون، مدیرعامل رنو در بیانیه ای اظهار کرد موفقیت مدلهای جدید، تنوع منطقه ای و تلاشهای همه کارمندانمان به این گروه امکان داد رکورد جدیدی را ثبت کرده و به دورنمای کل سال اعتماد بیشتری پیدا کند.

حاشیه سود عملیاتی رنو 6.1 درصد از فروش بود و 1.2 واحد نسبت به نیمه اول سال 2015 افزایش داشت.

این خودروساز فرانسوی برای کل سال فروش بالاتر، حاشیه سود عملیاتی بهتر از سال 2015 و جریان نقدینگی مثبت از واحد خودروسازی را هدف‌گذاری کرده است.

با اینهمه رنو انتظار دارد بازار خودروی جهان برخلاف انتظارات قبلی فضای چندان مساعدی نداشته باشد و پیش بینی کرده است بازار جهانی خودرو امسال 1.7 درصد رشد می کند که 0.3 واحد کمتر از برآورد اولیه این خودروساز است.

بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه، رنو انتظار دارد بازار خودروی برزیل 15 تا 20 درصد و روسیه 12 درصد اُفت فروش داشته باشد در حالیکه فروش در چین و هند افزایش خواهد یافت. در فرانسه هم مانند سایر نقاط اروپا فروش پنج درصد رشد می کند.

سهامداری رنو در اتحادش با نیسان، 749 میلیون یورو در سود این شرکت سهیم بود در حالیکه آوتوواز روسیه 75 میلیون یورو به این خودروساز ضرر زد.

منبع: ایسنا



نظرات