1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. فناوری رانندگی خودکار رنو - نیسان

فناوری رانندگی خودکار رنو - نیسان

21 دی 1394
  • 0

در حال که هیچ‌کس نمی‌خواهد اولین کسی باشد که خودروهای کاملاً خودران را عرضه کند، برندهای لوکسی مانند ولوو و تسلا همین حالا هم برخی ویژگی‌های رانندگی نیمه‌خودکار را به صورت استاندارد در محصولات خود ارائه کرده‌اند. به همین ترتیب، رنو-نیسان نیز ‌می‌خواهند تا ۴ سال آینده چنین کاری را انجام دهند؛‌ البته در یک سطح قیمت پایین‌تر.

برنامه این اتحاد خودروسازی برای معرفی بیش از ۱۰ مدل مقرون‌به‌صرفه با تکنولوژی رانندگی خودکار در ایالات متحده، ژاپن، چین و اروپا تا سال ۲۰۲۰ میلادی است.

در یک بررسی آماری باید گفت که مرگ و آسیب‌های جسمانی رانندگان نیسان در ۲۰ سال گذشته به اندازه ۶۱ درصد کاهش یافته و این در حالی است که این آمار برای رنو در فرانسه، به اندازه ۸۰ درصد در ۱۵ سال گذشته بهبود پیدا کرده است. ولی با کاهش احتمال خطای انسانی رانندگانی که با ۹۰ درصد آسیب‌ها در تصادفات ارتباط دارد، تلفات این حوادث می‌توان از این سطح نیز پایین‌تر رود. البته ایده «رساندن خطر تصادف به صفر» چندان جدید نیست و ما را به یاد «ولوو» می‌اندازد.

در حالی که هنوز غربیلک‌های فرمان در جایی که به آن تعلق دارند، حاضر هستند، رنو-نیسان به‌زودی یک سیستم با عنوان «کنترل حرکت در یک خط» را معرفی می‌کنند که در ادامه و در سال ۲۰۱۸ با سیستم «کنترل چند خطه» که امکان رانندگی خودکار در بزرگراه را فراهم می‌کند، همراه می‌گردد.

ولی موضوع مهمتر، چیزی است که قرار است در سال ۲۰۲۰ عرضه شود. سیستم موسوم به «خودمختاری در تقاطع» در ترافیک شهری در کنار شما خواهد بود. به نظر می‌رسد که رنو-نیسان در آینده می‌توانند حرف زیادی در این زمینه برای گفتن داشته باشند.

 فناوری رانندگی خودکار رنو - نیسان

 فناوری رانندگی خودکار رنو - نیسان

 فناوری رانندگی خودکار رنو - نیسان

 فناوری رانندگی خودکار رنو - نیسان

 فناوری رانندگی خودکار رنو - نیسان

منبع پدال


نظرات