1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. آشنایی با کولئوس متحول شده

آشنایی با کولئوس متحول شده

20 تیر 1395
  • 1


رنو کولئوس نسل پیشین با فروش کم را فراموش کنید. رنو با عرضه‌ی شاسی‌بلند جدید نام کولئوس را احیا کرده است. این خودرو با مدل‌هایی همچون کیا سورنتو و هیوندای سانتافه رقابت خواهد داشت.

رنو کولئوس منحول شده



شایعات زیادی وجود داشتند که نام این شاسی‌بلند جدید مکستون خواهد بود اما کمپانی تصمیم گرفت که دوباره از نام کولئوس استفاده کند. علیرغم دید منفی‌ای که به مدل قدیمی در اروپا وجود داشت، اما این خودرو در دیگر مناطق به خصوص چین فروش خوبی را تجربه نمود.

رنو کولئوس منحول شده



کولئوس جدید فراتر از دو شاسی‌بلند دیگر رنو یعنی کپچر و کجار قرار خواهد گرفت و روی کاربردی بودن و فضای سرنشینان عقب تمرکز خواهد داشت تا بیش‌ازپیش خانواده‌ها را به خرید این خودرو ترغیب کند.

رنو کولئوس منحول شده



این خودرو قطعه‌ی نهایی تجدید حیات رنو است. این روند با عرضه‌ی کلیو جدید در سال 2012 آغاز شده است. سر طراح رنو آقای لورن ون دن آکر گفته که کولئوس در هر سانتی‌متر خود یک شاسی‌بلند و یک رنو است.

رنو کولئوس منحول شده

این طراح معروف می‌گوید:
چالش‌های ما به تصویر کشیدن شاسی‌بلندی بود که نه‌تنها زیبا و ظریف بوده بلکه مدرن و پویا نیز باشد. ما طرح بدنه‌ی این خودرو را به لطف خطوط قدرتمند و افقی و ارتفاع زیاد از سطح زمین برجسته نموده‌ایم.

چهره‌ی کولئوس آشنا بوده و چراغ‌های C شکل که با جلوپنجره‌ی کروم بزرگ خودرو ادغام شده شبیه واپسین ساخته‌های رنو است. هرچند که کولئوس کاملاً متفاوت از مدل‌های قبلی خود است. ارتفاع کف خودرو از سطح زمین 213 میلی‌متر است که بنا به گفته‌ی مدیران رنو توانایی عبور واقعی از همه‌ی سطوح را فراهم می‌کند. خط سقف بلندتر خودرو نیز فضای زیاد داخل کابین را تضمین می‌کند.

رنو کولئوس منحول شده



در بخش پشتی الهام گیری از مگان واضح است. چراغ‌های پهن و کشیده نمای برجسته‌ای به خودرو بخشیده است. دو خروجی اگزوز نیز تکمیل کننده‌ی کار هستند.

رنو کولئوس منحول شده



در مدل‌های فول تر کولئوس شاهد صفحه لمسی تبلت مانند موجود در مگان و سنیک خواهیم بود. صندلی‌های چرمی و نشان دهنده‌های دیجیتال نیز در این خودروها وجود خواهد داشت. حتی مدل‌های سطح پایه نیز دارای صفحه نمایشگر 7 اینچی و بلوتوث و اتصال USB خواهند بود.

رنو کولئوس منحول شده



برخی مدل‌ها صندلی‌هایی با تنظیمات الکتریکی و گرم شونده به همراه نمای نورانی LED داخل کابین خواهند داشت.

رنو کولئوس منحول شده


کاربردی بودن خودرو نیز احساس‌برانگیز است. صندوق بار 624 لیتری کولئوس 39 لیتر بیشتر فضای از ارائه شده توسط هیوندای سانتافه بوده و رنو ادعا می‌کند که با تا کردن صندلی‌ها این فضا به 1690 لیتر هم می‌رسد. فضای زانوی 289 میلی‌متری در عقب یکی از بهترین رکوردهای این کلاس بوده و فضای سر، شانه و پا نیز زیاد است.

رنو کولئوس منحول شده


زیر پوست خودرو کولئوس بسیاری از قطعات مکانیکی خود را با نیسان X-Trail به اشتراک می‌گذارد. سیستم چهارچرخ محرک قابل انتخاب در برخی مدل‌ها در دسترس بوده و سطح وسیعی از پیشرانه‌های بنزینی و دیزلی رنو و نیسان نیز تدارک دیده شده است. انتظار می‌رود که مدل dCi 130 دیزل با گیربکس 6 سرعته ی دستی یا X-Tronic اتوماتیک پرفروش‌ترین نسخه‌ی کولئوس باشد. مشخصات دقیق پیشرانه‌ها در هنگام رونمایی خودرو ارائه خواهند شد.

رنو کولئوس منحول شده


رنو کولئوس منحول شده



مبحث ایمنی نیز در رنو بخشی کلیدی است. ترمز اضطراری فعال، هشدار خروج از خط، تشخیص ترافیک و خستگی همگی در دسترس بوده و نوربالا/پایین خودکار، حسگرهای جلو و عقب و دوربین پشتی نیز از سایر امکانات این خودرو هستند.

رنو کولئوس منحول شده




علیرغم سایز خودرو و رقبای موجود، کولئوس تنها 5 صندلی خواهد داشت. پیش از این نیز یکی از مدیران رنو به این مورد اشاره کرده بود:
خودرو آماده است و ما انتظار داریم تا اواخر امسال شاهد عرضه‌ی آن باشیم. اما نسخه‌ی 7 سرنشینه ی این خودرو وجود نخواهد داشت.

درباره‌ی چرایی این مورد پرسیدیم و این‌گونه پاسخ شنیدیم:
این سؤال خوبی است اما باید بگویم که عدم ارائه‌ی نسخه‌ی 7 سرنشینه در این زمان به این معنی نیست که هرگز وجود نخواهد داشت. باید گفت که مهندسی کولئوس به گونه‌ای صورت گرفته که افزودن دو صندلی در آینده میسر خواهد بود.

عرضه‌ی این خودرو در سه ماهه‌ی پایانی سال 2016 و در کشورهایی همچون ترکیه، استرالیا و برخی بازارهای آمریکای لاتین خواهد بود. مشتریان بازارهای روسیه و اروپا اوایل سال آینده به این خودرو دسترسی خواهند داشت.

در زیر به برخی از مهم‌ترین رقبای رنو کولئوس اشاره می‌شود:

هیوندای سانتافه
این خودرو ارزش در برابر مبلغ پرداختی بالایی را با داشتن چهره‌ای شیک و پکیجی ممتاز پیشنهاد می‌کند.

کیا سورنتو
سورنتو DNA یکسانی با سانتافه دارد و نسل جدید آن ظاهر و سواری بهترین از قبل دارد.

لندروور دیسکاوری اسپورت
در طیف ممتازتر بازار دیسکاوری اسپورت قرار داشته و توانایی آفرود بالا و تکنولوژی‌های پیشرفته‌ی آن زبانزد است.

نیسان X-Trail
این خودرو بخش اعظمی از DNA خود را با کراس اوورهای رنو به اشتراک می‌گذارد. سواری و ظاهر خودرو خوب بوده و قیمتی رقابتی نیز دارد.

اشکودا کودیاک
شاسی‌بلند کاملاً جدید کودیاک سال بعد از راه می‌رسد. این خودرو بر پایه‌ی کانسپت Vision S به تصویر کشیده شده ساخته می‌شود و با داشتن 7 صندلی، اولین شاسی‌بلند اشکودا نام می‌گیرد.

 

منبع:پدال



نظرات

  • mehrdad mehrdad (20 تیر 1395 ساعت 15:00)

    ای کاش با قیمت رقابتی و مناسب هم وارد ایران بشه!!
    خیلی کلاسیک و مدرنه