1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. نخستین رنجروور زرهی

نخستین رنجروور زرهی

21 شهریور 1394
  • 0

اگر فردی هستید که روز و شب از امنیت خود و خانواده‌تان خواب ندارید، خب خبر خوش! واحد خودروهای ویژه عملیاتی (SVO) لندروور به‌تازگی از نخستین خودروی زرهی خود پرده‌برداری کرد: رنج‌روور سنتینل.

سنتینل را بر پایه رنج‌روور اتو بیوگرافی ساخته‌اند و این خودرو آن‌قدر سرسخت بوده که گواهی VR8 را بر سینه‌اش بچسبانند. می‌پرسید این گواهی به چه معناست؟ این یعنی رنج‌روور زره به تن ما قادر است تا در مقابل گلوله‌های سریع ضد زره ۷٫۶۲ میلی‌متری هم قد علم کند. همچنین به بدنه این خودرو حفاظ‌هایی متصل شده تا با انفجار پانزده کیلوگرمی تی ان تی هم خم به ابرو نیاورد و همچنین اگر نارنجک DM51 را رو یا زیر پیکره‌اش بیندازند، مشکلی نخواهد بود.

همه این‌ها بدون سلول‌های زرهی سرنشینان که کاملاً سفارشی از «فولاد فوق‌العاده قوی» ساخته شده‌اند، ممکن نبود. پنجره‌های استاندارد هم اسباب‌کشی کرده و جای خود را به شیشه‌های چندلایه زرهی داده‌اند تا ضمن حفظ حریم خصوصی سرنشینان و ارائه نمایی واضح در مقابل چشمان آن‌ها، در مقابل گلوله هم حرفی برای گفتن داشته باشد.

SVO به تازه‌ترین دست‌پختش سیستم کنترل پایداری نیز افزوده و طبق گفته آن‌ها حداکثر باری که بر دوش سنتینل می‌نهید نباید از مرز ۶۵۰ کیلوگرم عبور کند. بیایید تا باهم گذری داشته باشیم بر تجهیزات افزوده شده به نگهبان: باتری کمکی، باک سوخت با قطع‌کن اضطراری و اگزوز ضد دست‌کاری. همه این مجموعه ارزشمند بر دو جفت آلیاژ ۲۰ اینچی استوار است، چرخ‌هایی که توسط تایرهای پنچررو (Run Flat) مخصوص و سیستم ضد آتش یاری می‌شوند. همه این موارد شدیداً به وزن خودرو می‌افزایند، پس برای این‌که سیستم تعلیق زیر این بار کمر خم نکند، شرکت آن‌ها را از نو طراحی کرده.

اگر احیاناً هنگام عبور و مرور با سنتینل به ردوبدل کردن اسناد نیاز پیدا کردید، پنجره‌ای ۱۰۰ میلی‌متری برای راننده تعبیه کرده‌اند. اگر هیچ طوری با بحث امنیت شخصی‌تان شوخی ندارید، علاوه بر سیستم‌های حفاظتی پیش‌فرض می‌توان سیستم اطفا حریق زیرسطحی و زیر کاپوتی، سیستم اعلام خطر تنظیم‌پذیر، چراغ‌های اضطراری و بلندگوهای خارجی (برای رسیدگی به مردم خارج از خودرو) را نیز سفارش داد.

سازندگان برای قلب تپنده این خودرو انگشت روی موتور توربوشارژ شده ۳ لیتری V6 گذاشتند. این موتور، ۳۳۵ اسب نیرو را از طریق جعبه‌دنده ۸ سرعتِ اتوماتیک ZF به چرخ‌ها منتقل می‌کند. گفتیم که سنتینل سنگین‌وزن است، به همین خاطر نیز ترمزهای ۳۸۰ و ۳۶۵ میلی‌متری به ترتیب در جلو و عقب خودرو جا خوش کرده‌اند تا در متوقف کردن این غول کم نیاورند. فرض می‌کنیم که شمای خریدار خدای‌ناکرده با زره‌پوش تصادف کردید و قادر به باز کردن درهای اصلی سنتینل نباشید، خوشبختانه فکر اینجا را هم کرده‌اند و پشت صندلی‌های پشتی دربی اضطراری تعبیه شده تا شما و راننده به سلامت از آن خارج شوند.

مشتریان این خودرو در اتحادیه اروپا، آمریکای جنوبی، آفریقا و خاورمیانه قادرند رنج‌روور سنتینل را از اواخر این ماه سفارش دهند. لندروور قیمت خودروی زره‌پوش خود را کمتر از ۴۰۰ هزار یورو اعلام کرده و به همراه آن تضمین سه سال/ ۵۰٬۰۰۰ مایلی ارائه می‌کند.

 نخستین رنجروور زرهی

 نخستین رنجروور زرهی

 نخستین رنجروور زرهی

 نخستین رنجروور زرهی

 نخستین رنجروور زرهی

 نخستین رنجروور زرهی

 نخستین رنجروور زرهی

 نخستین رنجروور زرهی

 نخستین رنجروور زرهی

منبع پدال


نظرات