1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. کوپه الکتریکی کوانتینو با برد هزار کیلومتری

کوپه الکتریکی کوانتینو با برد هزار کیلومتری

6 اسفند 1393
  • 2

خودروی کانسپت و مطالعاتی کوانتینو نانوفلوسل، می‌تواند دیدگاه شما را نسبت به خودروهای الکتریکی دگرگون سازد. زیرا که با هر بار شارژ باتری‌های آن می‌توان تا مسافت 1000 کیلومتر را طی نمود.

کوانتینو (QUANTiNO) به تازگی هم در یک مدل سدان الکتریکی Quant F با درب‌های گالوینگ عریض با دهانه 2.0 متری و با طول 6.6 متری رونمایی شده که نسخه به‌روزرسانی شده ای از کوانت e-Sportlimousine است که در سال گذشته معرفی گردید.

برادر کوچک‌تر Quant E و همچنین مدل Quant F از نظر ظاهری شباهت‌های زیادی داشته و خیشاوندی خود را عیان می‌سازند. هر دو خودرو از چرخهای 22 اینچی بهره می‌برند. باتری‌ها نیز در زیر و کف بدنه جاسازی شده‌اند. سبک خاص و طراحی انحصاری باتری‌های این شرکت که برگ برنده آن محسوب می‌شود، از یک جریان محلول یونی در یک جفت از مخازن 175 لیتری یکی با بار منفی و دیگری با بار مثبت استفاده می‌نماید. چهار موتور الکتریکی کم ولتاژ با قدرت هر کدام 25 کیلووات در مجموع نیروی 100 کیلووات (136 اسب بخار) را تولید کرده و در اختیار چهار چرخ خودرو قرار می‌دهند. این ترکیب به کوانتینو اجازه می‌دهد تا به سرعت‌هایی بیش از 200 کیلومتر بر ساعت نیز دست یابد و در عین حال برد آن به بیش از 1000 کیلومتر برسد.

کوانتینو یک خودروی الکتریکی عجیب و غریب اما مقرون به صرفه است. حتی باتری‌های آن با فناوری انحصاری، ارزان‌تر از باتری‌های پلیمری متداول هستند. گفته می‌شود در سال 2015 این ایده‌ها به دنیای واقعی پا می‌گذارند و شاید تولید چنین خودرویی به زودی آغاز شود. اما نانوفلوسل نیاز به اخذ تأییدیه های کافی برای حرکت این خودروها در جاده‌ها دارد.

 کوپه الکتریکی کوانتینو با برد هزار کیلومتری

 کوپه الکتریکی کوانتینو با برد هزار کیلومتری

منبع پدال


نظرات

  • م حمد م حمد (7 اسفند 1393 ساعت 00:18)

    من آخرش نفهمیدم شارژ شدن این ماشین چجوریه و چقدر زمان میبره؟

  • آفرین آفرین (6 اسفند 1393 ساعت 07:07)

    تا مدتی دیگر کلیه خودروها برقی با زمان طولانی شارژ شد کارت برق جایگزین کارت بنزین خواهد شد .