1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. پورشه ماکان با تیونینگ هامان

پورشه ماکان با تیونینگ هامان

28 مهر 1394
  • 0

اگر تابه‌حال فکر می‌کردید که پورشه کاین مناسب تیونینگ است باید تجدیدنظر کنید چرا که کمپانی تیونینگ هامان از ماکان تیونینگ شده جدیدی پرده برداشته است.

ماکان درست مثل همتای بزرگ‌تر و مسن‌ترش، انتخاب‌های زیادی در سفارشی کردن پیش روی شما گذاشته است. کیت بدنه‌ی سفارشی و موتور بازبینی‌شده تمام آن چیزی است که از یک خودروی تیونینگ شده انتظار دارید. درواقع هنوز نمی‌دانیم چرا تیونرهای معروف خودروهای آلمانی (خصوصاً شاسی بلندها) را در تریم‌های مختلف تیونینگ می‌کنند اما این سؤال را در مورد تیونینگ هامان کنار می‌گذاریم چرا که نتیجه نهایی خیره‌کننده به نظر می‌رسد.

پورشه هامان تیونینگ شده نمونه‌ی بارز این نوع تیونینگ است .شاید تیونینگ قبلی ماکان توسط این تیونر آلمانی توجه همه را جلب نمی‌کرد اما این تیونینگ جدید باوجود کیت بدنه‌ی عریض اسپرت آرام و رام شده به نظر می‌رسد و توجه هرکسی را به خود جلب می‌کند. کیت بدنه‌ای که بر روی خودرو سوار شده شامل گلگیرهای جدید، اسپویلرهای جلوی دوتکه‌ای، رکاب‌های کناری، اسپویلر عقب، طراحی جدید عقب خودرو و یک لایه محافظ سنگی می‌شود.

این تیونینگ بدنه بدون احتساب لوازم، هزینه‌ای 11326 دلاری دارد، لوازم 2560 دلار و نقاشی و رنگ هم 3927 دلار آب می‌خورد؛ اما یک هزینه‌ی گزاف را به این لیست اضافه کنید، مجموعه رینگ‌های خیره‌کننده 22 اینچی! این رینگ‌ها که به مناسبت سالگرد EVO بر روی ماکان سوار شده 6268 دلار دیگر هزینه برمی‌دارد. این رینگ‌ها به همراه دیسک‌های تطبیقی و تایرهای 295/30 R22 با سیستم حس‌گر RDK عرضه می‌شوند.

وجهه‌ی تهاجمی افزوده‌شده به خودرو موتور قدرتمندی را از هامان طلب می‌کند. موتور شش سیلندر دیزلی 3.0 لیتری این خودرو حالا 305 اسب بخار نیرو و 680 نیوتن متر گشتاور را تولید و به چهار چرخ منتقل می‌کند. این پکیج 2494 دلاری باعث شده که ماکان تنها در 5.9 ثانیه از صفر به 100 کیلومتر بر ساعت برسد. (در پکیج اسپرت کرونو این عدد تا 5.7 ثانیه کاهش می‌یابد.) اعداد و ارقامی که ارزش خرید بالای پکیج را نشان می‌دهد.

آخرین انتخاب در فرآیند سفارشی کردن خودرو سیستم صدا خفه‌کن اگزوز است. سر اگزوزهای چهارتایی جدید که 3700 دلار دیگر خرج روی دستتان می‌گذارد.

 پورشه ماکان با تیونینگ هامان

 پورشه ماکان با تیونینگ هامان

 پورشه ماکان با تیونینگ هامان

منبع پدال


نظرات