1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. نیمی از خودروهای پورشه تا ۵ سال آینده الکتریکی می شوند

نیمی از خودروهای پورشه تا ۵ سال آینده الکتریکی می شوند

23 تیر 1396
  • 0

مقام‌های پورشه اعلام کرده‌اند قصد دارند تا سال ۲۰۲۳ نیمی از محصولات خود را با پیشرانه های الکتریکی تولید کنند.

نیمی از خودروهای پورشه تا ۵ سال آینده الکتریکی می شوند

الیور بلوم مدیر عامل پورشه گفته است طبق نقشه راه ترسیمی یک یا دو سال پس از عرضه نسخه تولیدی Mission E، کراس اووری برقی به جمع محصولات این شرکت اضافه می شود. در نمایشگاه خودروی فرانکفورت در سال ۲۰۱۵ نمایش Mission E نظر خیلی‌ها را به خود جلب کرد. همان زمان این شرکت اعلام کرد که تولید این خودرو اولین قدم آنها برای ورود قدرتمند به بازار پرطرفدار خودروهای الکتریکی خواهد بود.

به گفته مدیرعامل پورشه،بزرگ ترین تغییر در محصولات پورشه در سال ۲۰۲۲ با ارایه نسل جدید ماکان رخ خواهد داد. این شاسی بلند که در حال حاضر پر فروش ترین مدل تولیدی توسط پورشه به حساب می‌آید، در نسل بعدی به احتمال بسیار فقط با پیشرانه برقی به فروش خواهد رسید که در این صورت می تواند نقشی مهم در بازار خودروهای برقی و رسیدن به هدف مورد نظر پورشه برای سال ۲۰۲۳ داشته باشد.

به تازگی تسلا مدل ۳ به صورت رسمی تولید انبوهش آغاز شد. این خودرو با کاهش قیمت شدید نسبت به مدل قبلی خود نشان دهنده خیز خودروهای الکتریکی برای بازار آینده جهان است. اکنون قیمت پایه این خودرو در سایت تسلا موتورز ۳۵ هزار دلار یا ۱۳۳ میلیون تومان در نظر گرفته شده که به نظر بسیاری قیمتی معقول به حساب می‌آید.



نظرات