1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. نگاهی بر پورشه کاین توربو S مدل 2016

نگاهی بر پورشه کاین توربو S مدل 2016

11 اسفند 1393
  • 2

با وجود آن‌که مدل‌های پیشین پورشه کاین توربو S نیز در زمره قدرتمندترین SUVهای بازار بودند، اما به نظر می‌رسد این شرکت آنچنان که باید و شاید از عملکرد و قدرت این خودرو راضی نبوده و به همین دلیل سعی کرده تا مدل 2016 آن را قدرتمندتر از هر زمان دیگری روانه بازار سازد. به طوری که پورشه ادعا کرده است این خودرو شاسی بلند پر قدرت می‌تواند در زمان هفت دقیقه و 59 ثانیه یک دور پیست نوربررینگ را طی کند! رکوردی که کاین توربو S را تبدیل به اولین SUVای کرده که توانسته طلسم هشت دقیقه را دراین پیست بشکند.

لازم به ذکر است که پیش از این رنجروور اسپرت SVR با زمان هشت دقیقه و 14 ثانیه رکورد‌دار شاسی بلند‌ها در پیست نوربرینگ بوده است. به تازگی مجله کار‌اند درایور آمریکا دست به بررسی فنی مدل 2016 پورشه کاین توربو S زده است که آن چه در ادامه می‌خوانید گزارشی از اولین تجربه رانندگی کارشناس ان این مجله معتبر خودرویی با این شاسی بلند قدرتمند است.

 نگاهی بر پورشه کاین توربو S مدل 2016

مدل پیشین پورشه کاین توربو S با قدرت 550 اسببخار یکی از پر توان ترین شاسی بلندهای بازار به شمار می رفت اما رنجروور و ب ام و در بین خودروهای خود مدل هایی را دارند که پا را فراتر از پورشه نیز گذاشته اند؛

به عنوان مثال، ب ام و M X5 توانایی تولید 567 اسب بخار را دارد. مساله ای که خود شاید باعث شد تا پورشه را به فکر ارتقای کاین توربو S در مدل 2016 آن بزند. پورشه کاین توربو S مدل 2016 با توجه به قرار گرفتن دو توربوشارژر آن در منیفولد خروجی توانایی تولید بیشترین قدرت 570 اسب بخار را دارد که بی تردید لرزه بر اندام دیگر رقبای این کلاس از خودروها می اندازد. گشتاور این خودرو نیز به میزان 50 نیوتن متر افزایش یافته است تا بیشترین گشتاور آن به رقم سرسام آور 800 نیوتن متر برسد. این خودرو از سیستم مدیریت هرزگردی پورشه، سیستم چهار چرخ متحرک معروف این خودروساز و همچنین محور عقب با سیستم گشتاور برداری بهره میبرد که همگی در کنار یکدیگر قدرت و گشتاور سرسام آور این خودرو را به بهترین نحو به سطح مسیر منتقل می سازند.

 نگاهی بر پورشه کاین توربو S مدل 2016

پورشه ادعا کرده است که مصرف سوخت این خودرو نسبت به مدل پیشین بهبود یافته است اما از سویی رقم اعلامشده توسط این خودروساز برابر با مدل پیشین کاین است. فلسفه ادعا پورشه این است که اگر با یک مقدار مشخص سوخت قدرت بیشتری از پیشرانه خارج شود در نتیجه مصرف سوخت کاهش یافته است که توجیه منطقی به نظر میرسد. مدل پیشین کاین در آزمایش انجام شده مصرف سوختی برابر با 15.68 لیتر در هر 100 کیلومتر از خود نشان داده بود. به هر حال این مصرف سوخت برای خریداران این پورشه با پیشرانه 4.8 لیتری V8 که دارای قیمت پایهای برابر با 158 هزار و 5 دلار است چندان اهمیتی نباید داشته باشد. البته در مدل 2016 مدل استاندارد کاین توربو S با ترمزهای غول پیکر کامپوزیتی کربن سرامیک عرضه می شود که در مدل پیشین برای سفارش آنها باید رقمی نزدیک به 9 هزار دلار پرداخت می شد!

از سوی دیگر انبوهی از تجهیزاتسفارشی پورشه مطابق معمول می توانند رقم این خودرو را تا 200 هزار دلار افزایش دهند. طبق برنامه قرار است فروش مدل 2016 پورشه کاین توربو S در کنار کاین GTS از ماه آوریل سال جاری میلادی در نمایندگی های این خودروساز در آمریکا آغاز شود اما این تست در منطقه ای در شمال کشور سوئد که پوشیده از برف بود به انجام رسید تا توانایی های این خودرو قدرتمند در شرایط سخت آب و هوایی نیز محک زده شده باشد. به هر حال پس از انتخاب مسیر برای مواجه شدن با کمترین میزان یخ زدگی، تیم آزمایش شروع به رانندگی با پورشه کاین توربو S کرد.

 نگاهی بر پورشه کاین توربو S مدل 2016

پیشرانه پر قدرت این خودرو به کوچک‌ترین فشار پا بر روی پدال گاز واکنش نشان میدهد و جعبه دنده هشت سرعته اتوماتیک آن تعویض های بسیار سریعی را انجام می دهد که تنها از یک خودروساز اسپرت مانند پورشه می توان انتظار آن را داشت. این جعبه دنده اتوماتیک در حالت اسپرت خود به قدری سریع از دنده هشت به دنده سه عمل معکوس کردن دنده ها را انجام میدهد که حتی با جعبه دنده دستی نیز نمیتوان به این سرعت آن را انجام داد. بر روی برف غرش گوش نواز پیشرانه V8 این خودرو چندان به طول نمی انجامید چرا که انبوهی از سیستم های مختلف الکترونیکی نصب شده بر روی این خودرو به سرعت وارد عمل میشدند تا مانع سر خوردن و از دست رفتن پایداری توربو S بر روی سطوح یخ زده و پوشیده از برف بشوند.

پس از آن که تیم آزمایش از جاده های خارج شهر و پوشیده از برف مناطق شمالی سوئد عبور کرد و وارد مرکز رانندگی شهر اسکلفتی شد، دست به خاموشکردن تمام سیستم کمکی الکترونیکی زد تا لذت واقعی سواری با 570 اسب بخار قدرت را لمس کند. قرار دادن خودرو بر روی حالت اسپرت پالس و فشار دادن پدال گاز تا انتها بر روی مسیر پوشیده از یخ این پیست رانندگی منجر به دریفت کردن با این خودروی چهار چرخ متحرک قدرتمند شد که البته در آن به دلیلی سر خوردن بر روی یخ و برف پیشروی به سمت جلو کم بود. بدون شک انجام دادن این عمل بر روی آسفالت خسارت بالایی را به لاستیک‌های این خودرو و البته صاحب خودرو وارد خواهد کرد. در مجموع عملکرد سیستم چهار چرخ متحرک این خودرو در کنار پیشرانه قدرتمند آن حتی بر روی مسیرهای یخ زده و پوشیده از برف شهر اسکلفتی سوئد نیز مثال زدنی بود و به راحتی میتوان با این خودرو به انجام مانورهای مختلف حتی در این شرایط سخت آب و هوایی پرداخت.

 نگاهی بر پورشه کاین توربو S مدل 2016

کابین این خودرو شباهت زیادی به شاتل های فضایی دارد و در کنسول میانی و پانل تجهیزات آن میتوان انبوهی از ادوات، اهرم ها و دکمه های مختلف را دید که در ابتدا شما را کامال سردرگم خواهند ساخت. در سوی دیگر در عین حال که تعداد زیاد دکمه ها و اهرم های مختلف شما را سردرگم ساخته است در همان نگاه اول دست به تحسین کیفیت بالای ساخت هر سانتیمتر مربع از کابین این خودرو خواهید زد. استفاده از گران قیمت ترین نوع پوشش های مختلف کابین؛ مانند چرم طبیعی، چرم آلکانترا، جیر، چوب و فیبر کربن و همچنین تزیینات صیقلی داده شده و مات آلومینیومی باعث شده است تا پورشه کاین توربو S فضایی بسیار لوکس، با کیفیت و زیبا را در اختیار شما قرار دهد که بدون شک شایسته قیمت گران آن نیز است.

 نگاهی بر پورشه کاین توربو S مدل 2016

به هر حال با توجه به برف و یخ تیم آزمایش خودرو همانند آنچه پورشه بر روی پیست نوربررینگ نتوانست به بررسی بیشتر قابلیت های فنی این انجام داده بود بپردازد اما به هر حال فرمان پذیری، چسبندگی مناسب و قدرت بالای این شاسی بلند از جمله مواردی بودند که تمامی تیم آزمایش در مورد این خودرو در آن اتفاق نظر داشتند. البته به نظر عده ای اگر با خرید کاین توربو S قصد دست یابی به یک سواری اسپرت همانند آنچه از پورشه 911 توربو S انتظار میرود را دارید بهتر است پرداخت مبلغ 160 هزار دلاری برای این خودرو را فراموش کرده و به سمت خرید یک خودروی اسپرت کوپه سدان همانند 911 بروید. اما اگر قدرت، توانایی های بیابانی، سواری راحت و البته یک خودروی شاسی بلند سریع را در کنار یکدیگر میخواهید، پرداخت حتی 200 هزار دلار نیز برای این دست پرورده جدید پورشه خارج از منطق به نظر نمی رسد. بدون شک انبوهی از تجهیزات مختلفی که در قبال این هزینه دریافت میکنید در کنار پشرانه V8 پورشه شما را از خرید خود راضی خواهد کرد.

 نگاهی بر پورشه کاین توربو S مدل 2016



نظرات

  • پوریا ایرانی پوریا ایرانی (11 اسفند 1393 ساعت 10:39)

    پورشه همیشه خودروهاش خاصه

  • آفرین آفرین (11 اسفند 1393 ساعت 06:54)

    فکر کنم یواش یواش سازنده ها مثل فیلم های جیمزباند بفکر ساخت خودروهای پرنده افتاده باشند .