1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. معرفی پژو 208 GTi

معرفی پژو 208 GTi

8 خرداد 1393
  • 4

بعد از عرضه موفقیت‌آمیز 208 جدید در ژوئن سال 2012 میلادی، این بار کمپانی پژو با محصول جدید خود، کلاس خودروهای سوپرمینی را دوباره زنده کرده است. طراحی جذاب، زیبایی، اندازه کوچک، فضای راحت و تجهیزات مناسب 208 GTi می‌تواند در انتخاب مشتریان انقلابی به پا کند. 208 یک نمونه کاملاً موفق بود و اکنون Peugeot 208 GTi حتی قوی‌تر از مدل قبلی خود ظاهر شده و ارمغان آن برای شما رضایت خاطر، عملکرد عالی و فخرفروشی به دیگران است.

پژو 208 جی تی آی 2014

مواد و رنگ‌های به کار رفته در این مدل واقعاً با کیفیت هستند و با اولین نگاه به نمای بیرونی خودرو متوجه تغییرات جدید 208 GTi خواهید شد. قسمت جلوی این مدل سه درب 10 میلی‌متر و قسمت عقب آن نیز 20 میلی‌متر پهن‌تر شده است و از جمله مشخصه‌های بارز این خودرو که روی عملکرد نهایی آن مؤثر خواهد بود می‌توان به اجزای بدنه، چرخ و رینگ‌های کمانی و چسبیده و بال عقب کوچک آن اشاره کرد که در زیبایی ظاهری آن نیز تأثیر دارد.

پژو 208 جی تی آی 2014

یکی دیگر از نکاتی که چه روز و چه شب جلب توجه می‌کند چراغ‌های جلوی 208 GTi است که با نورافکن‌های هالوژن جدید اصلاح شده و به آخرین نسل چراغ‌های راهنما مجهز است. این طراحی دقیق چراغ‌ها با معماری داخلی مستطیل شکل و فناوری LED برای نمایشگرها و چراغ دادن در روز تعبیه شده است. شکل ظاهری چراغ‌ها نیز شبیه چشمان گربه‌هاست.

پژو 208 جی تی آی 2014

شکل چراغ‌ها باعث شده است جلو پنجره 208 به شکل خاصی طراحی شود و این مسئله در GTi نیز پویاتر شده و چراغ‌ها برجسته تر به نظر می‌آیند. همین جلو پنجره مشکی با ترکیبات داخلی کروم در کنار ظاهر اسپرت خودرو در مجموع باعث می‌شود جلوی 208 GTi کاملاً فناورانه و منحصر به فرد باشد.

توجه به جزئیات در این مدل از اولویت‌ها در طراحی کابین سرنشینان گرفته تا محیطی کامل مطبوع همه و همه به خوبی رعایت شده است. این موضوع زمانی بیشتر مشهود است که برای بار اول درب خودرو را باز کرده و در همان نگاه اول چشمتان به نشان آلومینیومی پژو و طراحی داخلی تیره آن می‌افتد که از قسمت بالا تا پایین ادامه دارد و باید بگوییم 208 GTi به یک تم منحصر به فرد با رگه‌های قرمز مزین است.

داشبورد خودرو نیز فضایی کاملاً مناسب را برای قرار دادن وسایل در اختیار شما قرار می‌دهد و این داشبورد به یک چراغ زیبا و خلاقانه مجهز است. باید دوباره به عملکرد LED چراغ‌های نورافکن اشاره کنیم و اضافه کنیم که صفحه ساعت نیز دارای نور پس زمینه LED و قاب دور آن به رنگ کروم اطلسی است.

فضای سرنشینان نیز با جزئیات کامل طراحی شده است. در نتیجه دریچه‌های هوا، تزئینات اطراف صفحه لمسی، تزئینات داشبورد، محل قرارگیری فرمان و دکمه‌ها، کمربند، رودری‌ها همگی به یک ترکیب رنگ داخلی مزین شده‌اند. طراحی پدال‌های آلومینیومی و زیر پایی‌ها نیز کاملاً جدید و اصلاح شده است.

پژو 208 جی تی آی 2014

Peugeot 208 GTi یک بازتولید موفق از یک افسانه

کمپانی پژو در تاریخچه مسابقات برای خودش جایگاه مشخصی دارد و در بین مدل‌های موفق مسابقه‌ای یا در تبلیغات و پیشنهادهای ویژه به نظر می‌رسد Marque's DNA بهترین گزینه برای خلق یک GTi با عملکرد مدرن است. هدف خیلی ساده است: خلق یک خودروی اسپرت شیک و جذاب، که تعبیری معاصر از افسانه‌ای به نام Peugeot GTi باشد.

به همین دلیل در نگاه اول شما مجذوب یک مدل سه درب اسپرت مدرن و اصلاح شده با طراحی بیرونی و داخلی خاص می‌شوید و جدای از امکان انتخاب رنگ بدنه خودرو، تجهیزات و تزئینات به کار رفته داخلی و خارجی و استفاده از رنگ قرمز و طرح کروم زیبایی چشم نوازی به این مدل بخشیده است.

روکش صندلی‌های اسپرت 208 GTi ترکیبی از چرم Club Nappa و پارچه Caro Weave است در کنار خطوط قرمز حس پویایی خوبی دارد. ترکیب قرمز و مشکی داشبورد نیز با رودری‌ها کاملاً سنخیت دارد و اطلاعات مربوط به عملکرد خودرو نیز به خوبی از طریق پنل مجهز به رنگ‌بندی ماتریسی و استفاده از طراحی کروم و آلومینیوم نیز باز هم به جذابیت‌های این مدل افزوده است.

نوع طراحی صندلی به گونه‌ای است که تا حد امکان ایمنی راننده حفظ شود و کمربند ایمنی نیز از جنس مرغوب به رنگ مشکی با لبه‌های قرمز است. راننده نیز عملاً در موقعیت مناسبی قرار می‌گیرد که نه تنها به جاده اشراف دارد بلکه می‌تواند به خوبی کنترل همه چیز را در اختیار بگیرد.

تمام هدف پژو در مدل 208 GTi فراهم کردن تجربه رانندگی لذت بخش و ایمن برای راننده بوده است که برای تحقق این امر از شاسی دینامیک و انتقال حس خوب رانندگی کمک گرفته است. فنرها، تنظیم ضربه‌گیرها، میله ضدپیچش، بهبود زیرقاب جلو و صلبیت اتصال ستون عقب به اضافه سیستم تعلیق و چرخ‌ها کاملاً مناسب این 208 GTi طراحی شده‌اند.

تایرهای این خودروی 205/45، با رینگ‌های 17 اینچ کربن الماس و رنگ Storm است که دیسک‌های جلو 302 میلی‌متر و دیسک‌های عقب 249 میلی‌متر می‌باشد. ترمزها و تایرها نیز با سیستم مکش هوای دینامیک خنک می‌شوند که در عملکرد ترمزها نیز مؤثر است.

پیشرانه 208 GTi یک موتور بنزینی 1.6 لیتر THP با 200 اسب بخار است و به محض فعال شدن سیستم احتراق، در تمامی سرعت‌ها صدایی لذت بخش از موتور به گوش می‌رسد. سیستم گیربکس این مدل شش سرعته دستی است و گشتاور آن معادل 275 نیوتن متر و حداکثر توان این خودرو برابر با 200 اسب بخار است. جالب است بدانید 208 GTi در 7 ثانیه 0 تا 100 را پر می‌کند و 80 تا 120 کیلومتر را با دنده 5 در کمتر از 7 ثانیه می‌پیماید. این عملکرد به دلیل بهبود صورت گرفته در کاهش وزن خودرو می‌باشد.

وزن 208 GTi حدود 1160 کیلوگرم و میزان آلایندگی آن 145 گرم در کیلومتر است.

Marie Beamount مدیر 208 GTi dynamics معتقد است کمپانی پژو تمام تلاش خود را برای تولید یک هاچ‌بک اسپرت، ایمن، با فرمان‌پذیری عالی، بدنه مناسب و صلبیت مطلوب سیستم تعلیق به کار بسته است تا درکنار ترکیب عملکرد، ایمنی و لذت خوب رانندگی، در نهایت خودرویی کاربردی و مناسب برای دوستداران پژو تولید کند.

منبع netcarshow.com


نظرات

  • تنبور تنبور (14 مهر 1393 ساعت 12:39)

    طراحی داخل کابین خیلی ساده هست

  • عبدالرضا رضا عبدالرضا رضا (6 مهر 1393 ساعت 15:26)

    عالیه ولی اگه پیشرانه هیبریدی هم بهش اضافه میکردن خیلی خوب میشد.

  • مو قشنگ مو قشنگ (22 آبان 1393 ساعت 14:54)

    6یا7 ماه دیگه میاد به بازار

  • تنبور تنبور (4 مهر 1393 ساعت 23:31)

    همیشه جوان پسند