1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. پاگانی هوایرا BC در ژنو

پاگانی هوایرا BC در ژنو

11 اسفند 1394
  • 0

درحالی‌که پاگانی برای برگزاری کنفرانس خبری خود در روز سه‌شنبه برنامه‌ریزی می‌کند، جدیدترین و بهترین خودروی ساخت این کمپانی یعنی هوایرا BC در نمایشگاه دلربایی می‌کند.

این خودرو به احترام دوست نزدیک هوراچیو پاگانی و اولین مشتری کمپانی یعنی آقای Benny Caiola، BC نامیده شده است. BC به معنای اولین نسخه‌ی خاص از آخرین ساخته‌ی پاگانی است.

برای این مدل تنظیمات جداگانه‌ای از هوایرای عادی در نظر گرفته‌شده است که شامل اسپلیتر جلوی گسترش‌یافته، کاناردهای جلویی بزرگ (توضیح: کانارد قطعه‌ی بال مانند کوچکی بر روی سپر است که باعث پایداری و کنترل بیشتر می‌شود.)، بال عقب و دیفیوزر بزرگ می‌باشد. همچنین به‌روزرسانی‌هایی ازجمله سیستم اگزوز تیتانیومی جدید، ترمزهای برمبو و سیستم تعلیق نصیب هوایرا BC شده است.

پاگانی می‌گوید که همه‌ی پانل‌های بدنه به‌جز سقف جدید هستند و باعث کاهش وزنی در حدود 132 کیلوگرم شده‌اند و وزن BC را به 1350 کیلوگرم رسانده‌اند.

مرسدس-ای ام جی پیشرانه‌ی 6 لیتری 12 سیلندری هوایرا را تیون کرده و 61 اسب بخار بیشتری را گرفته است که این کار باعث شده قدرت پیشرانه به 789 اسب بخار و 1100 نیوتون متر گشتاور برسد. این قدرت عظیم از طریق یک گیربکس 7 سرعته ی جدید به چرخ‌های عقب انتقال می‌یابد.

تنها 20 دستگاه از هوایرا BC ساخته خواهد شد. قیمت این ابر خودرو 2.5 میلیون دلار بوده و همه‌ی نمونه‌ها قبلاً فروخته‌شده‌اند.

 پاگانی هوایرا BC در ژنو

 پاگانی هوایرا BC در ژنو

 پاگانی هوایرا BC در ژنو

 پاگانی هوایرا BC در ژنو

 پاگانی هوایرا BC در ژنو

 پاگانی هوایرا BC در ژنو

منبع پدال


نظرات