1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. تمام گزینه های 100 تا 150 میلیون تومانی صفر کیلومتر در بازار

تمام گزینه های 100 تا 150 میلیون تومانی صفر کیلومتر در بازار

13 مهر 1396
  • 3

خودروهای صفر کیلومتر

خودروهای سدان، همواره محبوب ترین سگمنت خودرویی در نزد خریداران ایرانی محسوب شده و هر چند در سال های اخیر، کراس اوورها توجه بیشتری را به خود جلب کرده اند اما بنا به دلایلی همچون قیمت پایین تر، کماکان این سدان ها هستند که آمار فروش بیشتری را به نام خود ثبت می کنند. به همین بهانه و در نوشتار پیش رو، به بررسی اجمالی سدان های صفر کیلومتر و کار کرده یکی از شلوغ ترین و پر کشش ترین بخش های بازار، یعنی بازه قیمتی 100 تا 150 میلیون تومان می پردازیم؛ بازهای که عمده محصولات آن ساخت کرده و ژاپن بوده و این خودروهای چشم بادامی ها با ظاهر زیبا و تجهیزات فراوان شان به گونه ای برای خریداران ایرانی «دلبری» کرده و به فروش بسیار خوبی دست پیدا کرده اند. پس اگر شما نیز در فکر خرید خودرو در این رنج هستید، مطلب پیش رو را از دست ندهید.

کیا سراتو سایپا (2 لیتری آپشنال)

 درمحدوده 100 تا 150 میلیون تومان چه گزینه هایی برای خرید داریم

نزدیک به 3 سال است که نسل دوم کیا سراتو روی خط تولید سایپا رفته و در این مدت، اصلی ترین نقطه ضعف خودرو مذکور را می توان فقر شدید آپشن دانست. علی الخصوص زمانی که آن را با نمونه های وارداتی هم نسلش و حتی رقبای چینی مقایسه می کنید. از این رو، مدت کوتاهی است که سایپا، نمونه آپشنال سراتو را روانه بازار کرده که می تواند گزینه مناسبی برای افرادی باشد که اصالت خودرو در کنار عملکرد فنی مناسب و سطح مطلوب آپشن ها برای شان حائز اهمیت است. اما در مقابل، سراتو سایپا کماکان از نظر آپشن (به خصوص در بخش ایمنی) در سطحی پایین تر از نمونه هم نسل وارداتی قرار می گیرد. ضمن آن که کیفیت نسبتا پایین رنگ و کابین نه چندان کم سر و صدا نیز از دیگر نقاط ضعف این کره ای خوشنام محسوب می شوند. قیمت در نظر گرفته شده برای نمونه 2 لیتری آپشنال سراتو از سوی سایپا، 99 میلیون و 91 هزار تومان است که در بازار آزاد تا حدود 100.5 میلیون تومان نیز می رسد.

هیوندای اکسنت

 درمحدوده 100 تا 150 میلیون تومان چه گزینه هایی برای خرید داریم

کوچک ترین سدان هیوندای، امکانات رفاهی و ایمنی راضی کننده ای را در اختیار گذاشته، ضمن آن که مصرف سوخت و استهلاک پایین آن، اکسنت را به گزینه ای مناسب برای استفاده های روزمره در شهرهای شلوغ بدل می سازد اما در مقابل، بهتر است در اکسنت به دنبال توان پیشرانه و لذت رانندگی نباشید، چرا که ناامید خواهید شد. قیمت در نظر گرفته شده برای اکسنت مدل 2016 از سوی آسان موتور برابر با 1158 میلیون تومان است و در بازار آزاد نیز می توانید اکسنت صفر کیلومتر را بسته به سال ساخت (2016 یا 2017) و سطح تجهیزات، با رقمی بین 100 تا 116 میلیون تومان خریداری کنید.

مزدا 3

 درمحدوده 100 تا 150 میلیون تومان چه گزینه هایی برای خرید داریم

با وجود این که مدت زمان نسبتا زیادی از عرضه نسل جدید مزدا 3 به بازارهای جهانی می گذرد اما کماکان نسل قبلی آن از محبوبیت بالایی در کشور ما برخوردار است که از عوامل این محبوبیت می توان به مواردی همچون عملکرد مناسب پیشرانه و گیربکس، لیست کامل تجهیزات رفاهی و ایمنی، هندلینگ و لذت رانندگی قابل توجه و کیفیت ساخت بالا اشاره کرد. اما در مقابل، فضای کم صندلی عقب و سواری نسبتا خشک را نیز می توان از نقاط ضعف این ژاپنی پرطرفدار برشمرد. آخرین قیمت اعلام شده از سوی بهمن موتور برای مزدا 3، 118 میلیون و 60 هزار تومان است که در بازار آزاد تا 120 میلیون تومان نیز می رسد.

MG GT

 درمحدوده 100 تا 150 میلیون تومان چه گزینه هایی برای خرید داریم

جدیدترین محصول MG در ایران، کم اقبال ترین محصول آن نیز محسوب می شود. MG GT طراحی نسبتا اسپرت و جوان پسندی داشته و این طراحی را با عملکرد فنی نسبتا مطلوب و سطح کاملی از امکانات رفاهی و ایمنی تلفیق کرده است. تا اینجا همه چیز به نفع GT پیش می رود اما بازاریابی ضعیف شرکت وارد کننده در کنار قیمت گذاری نسبتا تند آن، GT را به حاشیه رانده و باعث شده که تا امروز تعداد اندکی از آن پلاک شود و به نظر می رسد اگر در این روند تغییری ایجاد نشود، در آینده بازار دست دوم نامناسبی در انتظار خریداران کنونی باشد. قیمت در نظر گرفته شده برای MG GT از سوی مدیا موتورز برابر 115 میلیون تومان است. برای خرید نقدی و اقساطی به ترتیب 6 و 2 میلیون تومان تخفیف نیز روی قیمت فوق اعمال خواهد شد.

میتسوبیشی لنسر

 درمحدوده 100 تا 150 میلیون تومان چه گزینه هایی برای خرید داریم

سدان اسپرت و محبوب میتسوبیشی که سابقه ای 46 ساله در بازارهای جهانی دارد، هندلینگ و لذت رانندگی قابل توجه را با سواری نسبتا نرم و سطح قابل قبولی از تجهیزات رفاهی و ایمنی، تلفیق کرده است اما بایستی پذیرفت که چهره لنسر (علی الخصوص در درون کابین) اندکی رنگ و بوی قدیمی شدن به خود گرفته و عملکرد گیربکس CVT آن نیز گاهی اوقات برای رانندگان جوان کسل کننده به نظر می رسد. هم اکنون لنسر با قیمت 139.8 میلیون تومان توسط آرین موتور به فروش می رسد.

کیا سراتو

 درمحدوده 100 تا 150 میلیون تومان چه گزینه هایی برای خرید داریم

کیا سراتو تاکنون در 3 نسل تولید شده و همه نسل های آن نیز به کشور ما راه یافته اند. در این بین نسل دوم و سوم آن از محبوبیت قابل توجهی در بازار کشور برخوردار هستند. مدتی است که پای نمونه فیس لیفت نسل سوم سراتو نیز به کشور باز شده که همچون قبل با ظاهر اسپرت و آپشن های بسیار کامل خود برای مشتری دلبری می کند اما در مقابل، سایز بزرگ رینگ و لاستیک، سواری کمی خشک را برای سرنشینان به ارمغان آورده و کیفیت و دوام کلی خودرو نیز نسبت به رقبای ژاپنی در درجه اندکی پایین تر قرار می گیرد. هم اکنون سراتو فیس لیفت 2017 با قیمت حدود 145 میلیون تومان توسط اطلس خودرو به فروش می رسد. در بازار آزاد نیز می توان این نمونه از سراتو را با قیمت بین 134 تا 145 میلیون تومان خریداری کرد.

هیوندای الانترا

 درمحدوده 100 تا 150 میلیون تومان چه گزینه هایی برای خرید داریم

پس از موفقیت نسل قبلی هیوندای الانترا در ایران، حال نوبت به مدل 2017 این خودرو رسیده تا موفقیت های پدرش را تکرار کند. الانترا 2017، از نظر توان پیشرانه، تجهیزات رفاهی و کیفیت ساخت نسبت به نسل گذشته خود ارتقا یافته است و کماکان برای افرادی که به دنبال یک سدان نرم با تجهیزات رفاهی کامل هستند، یکی از بهترین انتخاب ها محسوب می شود اما اگر به دنبال جاذبه های اسپرت هستید، بهتر است یکی از رقبای ژاپنی و یا حتی برادر ناتنی الانترا یعنی کیا سراتو را برگزینید.

قیمت در نظر گرفته شده برای الانترا از سوی کرمان موتور برابر 135.9 میلیون تومان است اما هنوز شرایط فروشی برای آن در نظر گرفته نشده است. از سوی دیگر، آسان موتور، الانترا را با قیمت 147.2 میلیون تومان و با زمان تحویل 90 روزه به فروش می رساند و در نهایت اگر قصد خرید الانترا از بازار آزاد را داشته باشید، بسته به سطح تجهیزات نصب شده، باید بهایی بین 130 تا 150 میلیون تومان برای آن بپردازید.

تویوتا پریوس

 درمحدوده 100 تا 150 میلیون تومان چه گزینه هایی برای خرید داریم

پرفروش ترین خودرو هایبرید دنیا، از نظر مصرف سوخت و آلایندگی، در بهینه ترین حالت ممکن قرار داشته، ضمن آن که فضای کابین جادار و تجهیزات ایمنی کاملی را در اختیار قرار می دهد اما در مقابل، چهره خاص و غیر عامه پسندی داشته و با توجه به اینکه خودروهای هایبرید هنوز در کشور ما همه گیر نشده اند، تعمیرات آنها از دست بسیاری از تعمیرکاران ساخته نبوده و باید حتما به نمایندگی مجاز مراجعه شود. هم اکنون ایرتویا، پریوس در 2 تیپ C و 3 به ترتیب با قیمت 152 و 158 میلیون تومان به فروش می رسد اما اگر سری به بازار آزاد بزنید می توانید پریوس را بسته به سال ساخت (2016 یا 2017) و سطح تجهیزات، با بهایی بین 136 تا 178 میلیون تومان خریداری کنید.



نظرات

  • میرزا میرزا (15 مهر 1396 ساعت 15:36)

    من النترا دارم و بر حسب اتفاق پشت پریوس یکی از دوستان نشستم، عالیه راحتی و نرمی پریوس در برابر النترا

  • SMHL SMHL (15 مهر 1396 ساعت 12:48)

    اگه با پریوس رانندگی بکنید به هیچ عنوان به بقیه گزینه ها فکر نخواهید کرد

  • Arad Arad (13 مهر 1396 ساعت 20:47)

    خیلی اقراق کردین راجع به پریوس مطمئن باشین سالی یه بارم نیاز به تعمیر کار نداره چون هر چی باشه تویوتاس و این مدل خودش رو ثابت کرده و جادارترین و با کیفیت ترین گزینس با تکنولوژیه روز دنیا
    خواهشا تو مقاله هاتون انصاف رو رعایت کنید