1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. نگاهی به اوپل کورسا

نگاهی به اوپل کورسا

19 خرداد 1393
  • 2

کورسا یکی از محصولات خوب و موفق شرکت اوپل به حساب می آید که خوشبختانه این خودروی آلمانی قرار است توسط شرکت توان خودرو جی وارد کشور شود. برای همین تصمیم گرفتیم نگاهی به این خودروی خوش‌ساخت اروپایی بیاندازیم تا با این محصول جدید بیشتر آشنا شویم.

نسل کنونی اوپل کورسا در سال 2010 میلادی به جهانیان معرفی شده است. این خودرو در دو مدل هاج بک سه در و پنج در عرضه می‌شود که به علت طراحی خوب و زیبا و تجهیزات پیشرفته توانسته به موفقیت قابل قبولی دست پیدا کند. در نمای جلو، جلوپنجره نیمه بیضوی اوپل که در هماهنگی کاملی با ورودی‌های هوای روی سپر است قرار دارد، همچنین برند اوپل توسط دو نوار کرومی در وسط جلوپنجره احاطه شده است چراغ های بزرگ خودرو زیبا و هماهنگ با خطوط روی درپوش موتور شکل گرفته‌اند که این مجموعه در کنار هم طرحی زیبا، اسپرت و پویا را به نمای جلوی کورسا می دهد.

اوپل کورسا

در نمای جانبی خط کمر برجسته که از چراغ‌های عقب شروع شده و تا روی گلگیر و نزدیک به چراغ‌های جلو محو می‌شود در کنار تورفتگی پایین درها فرمی مدرن و البته دینامیک را به کورسا بخشیده‌اند. در نمای عقب از خطوط منحنی و عضلانی روی درب صندوق استفاده شده است. سپر در هماهنگی کاملی با چراغ‌های عقب قرار دارد، در مجموع نمای عقب کورسا شلوغ به نظر می‌رسد که با فلسفه طراحی اروپایی کمی متفاوت است.

طراحی داخلی کورسا زیبا و البته اسپرت است. بر روی غربیلک فرمان و دور دریچه‌های تهویه هوا از آلومینیم استفاده شده تا حس اسپرت بودن را به بیننده القا کند، ارگونومی کابین در سطح قابل قبولی قرار دارد که البته از یک خودروی به روز اروپایی نیز چنین انتظاری می‌رفت. در داشبورد از پلاستیک خشک استفاده شده که از کیفیت مناسبی برخوردار است. در این خودروی آلمانی نام بردن امکاناتی مانند شیشه‌های برقی یا رینگ آلومینیومی برای آن پیش پا افتاده است و در چنین خودرویی باید به دنبال کاربرد تکنولوژی‌های پیشرفته خودرو بود. این خودرو از امکاناتی نظیر چراغ‌های AFL که در سرپیچ‌ها حرکت گردشی دارند، سیستم فرمان برقی EPS که با توجه به شرایط جاده عکس‌العمل‌های متفاوتی از خود نشان می دهند FLEX FILL ، سیستم استارت استاپ هوشمند ECO FLEX ، ایربگ راننده سرنشین، ایربگ های پرده‌ای و جانبی، گرم‌کن صندلی‌های جلو، سیستم ناویگیشن همراه با مانیتور 5 اینچ با بلوتوث و پورت‌های USB AUX IPOD و ... برخوردار می‌باشد، همچنین این خودرو موفق به دریافت 5 ستاره ایمنی از موسسه یورو انکاپ شده است.

تویوتا کمری 2014

در بازارهای جهانی برای این خودرو می‌توان طیف مختلفی از پیشرانه‌ها با قدرت‌هایی بین 65 تا 192 اسب بخار انتخاب کرد که طبق اعلام شرکت توان خودرو جی، اوپل کورسا فعلاً با دو موتور 1.2 لیتری با توان 75 اسب بخار و 1.4 لیتری با توان 90 اسب بخار با گیربکس‌های دستی به بازار عرضه می‌شود و البته گیربکس اتوماتیک نیز برای آن قابل سفارش است، این موتورها از تکنولوژی پیشرفته ECO FLEX اوپل برخوردار می‌باشد این سیستم سبب می‌شود که در توقف‌های طولانی مدت اتومبیل خاموش شود و با فشار آوردن بر روی پدال ترمز در مدل‌های اتوماتیک و پدال کلاچ در مدل‌های دستی اتومبیل روشن شود که این کار سبب کاهش مصرف سوخت تا 3.5 لیتر در پیشرانه‌های مختلف اوپل شده است.

میانگین مصرف سوخت این موتورها بین 5 تا 6 لیتر می‌باشد. در مجموع اوپل کورسا در بازار داخلی رقیبانی از جمله تویوتا یاریس، هیوندای i20 ، آلفارومئو میتو و مزدا 2 را پیش رو دارد که با توجه به تکنولوژی بالا، طراحی ظاهری خوب و البته انتخاب قیمتی مناسب توسط واردکننده داخلی می‌تواند در بازار داخل به موقعیت خوبی دست پیدا کند.

منبع auto-data.net


نظرات

  • عبدالرضا رضا عبدالرضا رضا (4 مهر 1393 ساعت 23:56)

    سیستم EPS به این صورت عمل میکند که ابتدا سنسورگشتاور وارده از غربیلک فرمان را حس نموده ،آن رابه صورت سیگنال یا سیگنالهایی به قسمت میکروکنترلر(ESU) ارسال میکند . میکروکنترلر علاوه بر این سیگنال ، سیگنالی نیز از سرعت خودرو دریافت میکند ،آنگاه این دو را پردازش نموده ، دستور العمل لازم را به قسمت موتور DCاعمال مینماید تا به صورت کمکی (Assisted) سیستم فرمان مکانیکی را تحت تاثیر قرار دهد.
    بنابراین دستور العملهای ECU به موتور Brushless تابعی از خروجی سنسور و سرعت خودرو است . این یعنی سرعت در عملکرد EPS موثر بوده و این به منظور ایمنی بیشتر خودرو است . یعنی بیشترین عملکرد EPS در سرعتهای پایین و کمترین عملکرد آن در سرعتهای بالای خودرو است .

  • عبدالرضا رضا عبدالرضا رضا (10 مهر 1393 ساعت 04:07)

    اپل کورسا یک خودروی زیبا و شیکه که با طراحی مهندسی که داره مطمئن و با طراحی زیبا و خوش سلیقه ای که هم در بدنه و هم در طراحی داخلی یافت می شود ، دلربا و جذاب است.