1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. خودروسازان آلمانی نقشه HERE نوکیا را خریدند

خودروسازان آلمانی نقشه HERE نوکیا را خریدند

22 آذر 1394
  • 0

بحث فروش نقشه HERE نوکیا مدت‌هاست که مطرح است. در پی گزارش اولیه‌ای که در تابستان در پدال منتشر کرده بودیم بحث واگذاری عمده‌ی این شرکت را به سه خودروساز آلمانی مطرح کردیم حالا باید اعلام کنیم که اخیراً سه خودروساز تراز اول آلمان ب‌ام‌و، آئودی و دایملر روند خرید کسب‌وکار نقشه HERE نوکیا را تکمیل کردند.

این سه خودروساز آلمانی با خریدن سهام عمده‌ی این شرکت نقشه‌برداری، عملاً عهده‌دار اداره‌ی این شرکت شده‌اند. سرویس نقشه‌ی HERE در حال حاضر ساختار نقشه‌های خود را با 80 هزار منبع اطلاعاتی شکل می‌دهد که این منابع شامل نقشه‌های سه‌بعدی جمع‌آوری‌شده توسط خودروها هم می‌شود. این نقشه به لطف اطلاعات فرستاده‌شده توسط کاربران در جهان همچنان در حال گسترش است.

این خرید بزرگ آئودی، ب‌ام‌و و دایملر مشارکت و پیشرفت صنعت خودرو را به طرز چشمگیری افزایش می‌دهد. همین حالا هم این سه غول خودروساز آلمانی بیش از 2 میلیون خودروی مجهز به سرویس نقشه HERE دارند که با توجه به این واگذاری این آمار در سال‌های آینده به طرز دراماتیکی افزایش می‌یابد. سهام عمده‌ی این شرکت حالا به نام این خودروسازان است اما سرمایه‌گذاران هنوز هم می‌توانند در این سرمایه‌گذاری شریک شوند.

کسب‌وکار نقشه و مسیریابی در آینده‌ای نزدیک نقش مهمی در توسعه تکنولوژی خودروهای خودران این سه شرکت ایفا خواهد کرد.

شان فرنبک مدیرعامل HERE در مورد بحث فروش و واگذاری این شرکت گفت:

نقشه‌ی HERE، جهان را به‌صورت مستقیم و راه‌های ارتباطی و شهرها را ثانیه به ثانیه نشان می‌دهد. حالا ما پشتیبانی سه خودروساز بزرگ را داریم و با اشتراک گذاشتن تجربیاتمان با این سه خودروساز می‌خواهیم زندگی مردم را تغییر دهیم. این نقشه سرویس‌های مکانی را دقیق‌تر و بهتر می‌کند درنتیجه مردم و شرکت‌ها ضمن ایجاد آلودگی محیطی کمتر، رانندگی امن‌تر و لذت‌بخش‌تری را تجربه خواهند کرد.

 خودروسازان آلمانی نقشه   HEREنوکیا را خریدند

 خودروسازان آلمانی نقشه   HEREنوکیا را خریدند

 خودروسازان آلمانی نقشه   HEREنوکیا را خریدند

 خودروسازان آلمانی نقشه   HEREنوکیا را خریدند

منبع پدال


نظرات