1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. فراخوان 218 هزار نیسان ورسا به خاطر مشکل فنی

فراخوان 218 هزار نیسان ورسا به خاطر مشکل فنی

21 مهر 1394
  • 0

کمپانی نیسان در فراخوانی جدید، 218019 خودروی ورسا سدان و ورسا هاچ بک را برای بازبینی کمک‌فنرهای جلو فراخواند. این فراخوان با هشدار اداره ملی ترافیک جاده‌ای آمریکا صورت گرفت.

کمک‌فنرهای نیسان ورساهای تولیدی 2007 تا 2012 به خاطر نبود پوشش فسفری و یا قطعه‌ای خاص در حین فشرده شدن دچار شکستگی می‌شوند. احتمال شکستگی این کمک‌فنرها با حضور نمک جاده‌ها و یا هر ماده‌ی خورنده‌ی دیگر افزایش می‌یابد. کمک‌فنرها که معمولاً به‌صورت ناگهانی می‌شکنند ممکن است ترمز و تایرها را هم با مشکل مواجه کند. نیسان تابه‌حال با 356 دستگاه خودرو با چنین مشکلی روبرو شده است و اداره ملی امنیت جاده‌ای آمریکا (NHTSA) از زمان بررسی تحقیقات در ماه می تابه‌حال 93 شکایت را ثبت کرده است. نیسان در پاسخ به چنین مشکلی به این اداره گفت مشتریان می‌توانند با شنیدن صداهای ناگهانی و یا تغییر در ارتفاع اتومبیل، خودروی خود را برای سرویس به نمایندگی‌های مجاز بیاورند و پنچری لاستیک را به‌عنوان یک خطر ایمنی مطرح نکنند.

این بیانیه تا اینجا به‌خوبی از پس شرایط برنیامد و نیسان مجبور شد که این خودروها را بازخوانی کند؛ اما با توجه به قوانین NHTSA خودروهایی مشمول این فراخوان می‌شوند که در 22 ایالت واقع در کمربند نمکی و واشنگتن قرار گرفته باشند. این ایالات شامل کانتکتیکات، دلاور، لووا، ایلینویز، ایندیانا، کنتاکی، ماساچوست، ماین، مریلند، میشیگان، مینسوتا، میسوری، نیوهامپشایر، نیوجرسی، نیویورک، اوهایو، پنسیلوانیا، رودآیلند، ورمانت، ویرجینیا، وست ویرجینیا و ویسکانسین می‌شود.

نمایندگان مجاز از اواسط ماه نوامبر هر دو کمک‌فنر جلوی خودرو را تعویض می‌کنند. پیش‌تر در ماه آگوست، نیسان نزدیک به 300 هزار خودروی ورسا 2012 تا 2015 را فراخوانده بود. فراخوان قبلی نیسان مربوط به پنل های بزرگ و مشکلات فشردن پدال بود.

 فراخوان 218 هزار نیسان ورسا به خاطر مشکل فنی

 فراخوان 218 هزار نیسان ورسا به خاطر مشکل فنی

 فراخوان 218 هزار نیسان ورسا به خاطر مشکل فنی

منبع پدال


نظرات