1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. توسعه نمونه اولیه نیسان لیف بدون راننده

توسعه نمونه اولیه نیسان لیف بدون راننده

12 آبان 1394
  • 0

نیسان از اولین آزمایش‌های توسعه نمونه اولیه خودروی بدون‌راننده‌اش در جاده‌های عمومی خبر داده است. این نمونه اولیه که بر اساس نیسان لیف ساخته شده، در شرایط ترافیک واقعی و هم در بزرگراه و هم در خیابان‌های شهری تست خواهد شد. این خودرو مجهز به تمام سخت‌افزارهای مورد نیاز، از جمله یک رادار موج میلی‌متری، اسکنرهای لیزری، دوربین‌ها و یک ماژول ویژه رابط کاربری است.

هدف نیسان این است که تا پایان سال ۲۰۱۶ میلادی بتواند محصول خود را با نام «پایلوتد درایو 1.0» معرفی کند؛ خودرویی که امکان رانندگی خودکار را در شرایط ترافیک سنگین بزرگراهی خواهد داشت. همچنین در سال ۲۰۱۸، این کمپانی قصد دارد که پا را از این هم فراتر بگذارد و یک سیستم رانندگی خودکار چندخطه ارائه کند.

این خودرو، قادر خواهد بود که در جاده‌ها، تعویض خط انجام دهد.

آخرین گام از برنامه تکنولوژی راننده خودکار نیسان، در نهایت معرفی یک تکنولوژی جدید در سال ۲۰۲۰ است که به وسایل نقلیه اجازه می‌دهد که به راحتی در جاده‌های شهر و از جمله تقاطع‌ها حرکت کنند. اولین آزمایش‌ها در ژاپن انجام آغاز خواهد شد و در همین حال، توسعه این تکنولوژی در آن سوی اقیانوس در آینده‌ای نزدیک، در دستور کار نیسان قرار دارد.

در این میان، توسعه دو ابزار نوآورانه در رسیدن نیسان به اهدافش نقش مهمی ایفا خواهد کرد. اولین آنها، یک اسکنر سطح بالا و مینیاتوری است که در حال حاضر در مرحله «نمونه اولیه» قرار دارد. این اسکنر لیزری فاصله بین وسیله نقلیه و اشیای اطرافش را مشخص می‌کند و این کار با استفاده از اندازه‌گیری‌های دقیق سه‌بعدی انجام می‌دهد. در نتیجه، خودرو می‌تواند به‌تنهایی در مسیرهای تنگ و باریک، راه خود را پیدا کند. ابزار دیگر، یک سیستم دوربین ۸ جهته ۳۶۰ درجه است که در هنگام عبور از تقاطع‌ها و جاده‌های بادگیر، به سیستم رانندگی خودکار کمک می‌کند که بهترین تصمیم را در حرکت از مسیرها بگیرد. هر دوی این ابزارها در نمونه اولیه خودروی بدون‌راننده نیسان قرار گرفته‌اند تا آن را برای رسیدن به مرحله تولید آماده کنند.

تاکائو آسامی (Takao Asami)، معاون ارشد نیسان در رابطه با این تکنولوژی می‌گوید:

ما اینجا در نیسان، اهداف روشنی برای خود تعریف می‌کنیم و حالا هم برای به‌کارگیری سیستم رانندگی خودکار آماده می‌شویم. نمونه اولیه‌ای که در اینجا معرفی کرده‌ایم، شاهدی بر این موضوع است که چقدر واقعاً به تحقق این هدف نزدیک شده‌ایم. نیسان اشتیاق زیادی برای یک آینده ایمن و عاری از مشکل رانندگی دارد و ما برنامه داریم که پیشتاز صنعت در زمینه استفاده از رانندگی خودکار باشیم.

 توسعه نمونه اولیه نیسان لیف بدون راننده

 توسعه نمونه اولیه نیسان لیف بدون راننده

 توسعه نمونه اولیه نیسان لیف بدون راننده

 توسعه نمونه اولیه نیسان لیف بدون راننده

 توسعه نمونه اولیه نیسان لیف بدون راننده

 توسعه نمونه اولیه نیسان لیف بدون راننده

منبع پدال


نظرات