1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. نیسان جوک با قلب گودزیلا

نیسان جوک با قلب گودزیلا

28 خرداد 1394
  • 0

نیسان در جشنواره گوودوود از یک نسخه ویژه از جوک نیزمو R رونمایی خواهد کرد. خودرویی که طبق انتظار از پیشرانه هیولایی به نام نیسان GT-R نیزمو سود می‌برد.

در حالی که نسل اول این خودروی مینی کراس اوور سبک وزن، نیروی 545 اسب بخاری مدل GT-R را دریافت می‌کرد، می‌توان انتظار داشت که مبدل به سریع‌ترین خودروی کراس اوور جهان شود. در واقع، جوک نیزمو R اولین خودروی کراس اوور سوپر اسپرت جهان خواهد بود.

نیسان تاکنون تنها یک تیزر مبهم از این خودرو منتشر کرده است. با این وجود می‌توان انتظار تغییراتی در بخش سپرها و هواکش‌ها با جلوه ای تهاجمی‌تر، گلگیرهای عریض و برجسته‌تر، اسپویلرها و چرخ‌های خودرو را داشت.

به گزارش اتواکسپرس، این خودرو ممکن است از پیشرانه ای 592 اسبی سود ببرد. موتور شش سیلندر 3.8 لیتری با دو توربوشارژر دوقلو چنین توانی را می‌تواند فراهم ساخته و در اختیار یک گیربکس شش سرعته با کلاچ دوگانه قرار دهد.

بدین ترتیب می‌توان انتظار داشت که شتاب صفر تا صدان در کمتر از 3 ثانیه تحقق یابد و البته بیشینه سرعت 322 کیلومتر بر ساعت نیز ثبت شود.

همانند سلف خود، این خودرو نیز مجهز به میله کشی داخل کابین و صندلی‌های سطلی و تجهیزات دیگر مطابق با قوانین FIA است و می‌تواند بدون تغییر خاصی وارد دور مسابقات شود.

در بخش قیمت گذاری، اگر انتظار یک قیمت ارزان و مشابه با جوک معمولی را دارید، سخت در اشتباهید. قیمت جوک نیزمو R قدیمی از 40 هزار پوند معادل 620 هزار دلار شروع می‌شد و برای مدل جدید قیمت 500 هزار پوند یا 775 هزار دلار پیش‌بینی می‌شود.

 نیسان جوک با قلب گودزیلا

منبع پدال


نظرات