1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. نیسان الگرند، ون اشرافی نیسان

نیسان الگرند، ون اشرافی نیسان

3 تیر 1393
  • 0

نیسان الگرند (Elgrand) یک MPV بزرگ و نسبتا گران قیمت است که می تواند به عنوان یک دفتر کار متحرک و راحت برای بازرگانان همیشه در سفر، مورد استفاده قرار گیرد یا خانواده های پر جمعیت پولدار را جابجا کند.

فیس لیفت الگرند به تازگی معرفی شده است. این خودرو که سال 97 متولد شده، در سال 2010 وارد سومین نسل خود شده بود و دیگر بعد از چهار سال، زمان تغییراتی ریز و درشت در آن فرا رسیده بود.

طراحی جلوپنجره بسیار زیبا و بزرگ این خودرو که کاملا دگرگون شده است، همراه با خطوط افقی کرومی، جذابیت زیادی خلق کرده اند. چراغهای دو قسمتی جلو نیز تغییر کرده اند و فرم اسپرت تری به خود گرفته اند. نشان نیسان نیز در مکان مناسب تری قرار گرفته و دیگر به جلوپنجره الصاق نشده است. رینگهای 18 اینچی آلیاژی جدید نیز با وجودی که طراحی خاصی ندارند اما نسبت به مدلهای قبلی ایجاد تمایز می کنند.

فضای داخلی الگرند برای هفت سرنشین، جای کافی دارد. صندلیهای ردیف سوم می توانند 24 سانتی متر روی ریل به جلو بلغزند تا فضای بار پشت آنها بیشتر شود. صندلیهای ردیف دوم به صورت کاپیتانی انفرادی (اتومن) و قالا تنظیم هستند. صندلی راننده در هشت جهت به صورت الکتریکی و با حافظه داخلی، تنظیم می شود. روکش چرم غربیلک فرمان و کروز کنترل و دکمه های روی فرمان و یک صفحه نمایش 5 اینچی رنگی نیز، از تغییرات جدید به شمار می روند. کابین با چرم سیاه یا سفید و با دوخت الماسی شکل و با کوک های قهوه ای و چوب قهوه ای روکش و تزئین شده است.

شش کیسه هوا شامل دو ایربگ جلو، جانبی و پرده ای همراه با سیستم ترمز ABS و سیستم EBD و کنترل دینامیک خودرو VDC و دوربین دید گسترده 180 درجه از جمله سیستم های ایمنی و رفاهی این خودرو به شمار می آیند.

موتور شش سیلندر 3.5 لیتری الگرند، قادر به تولید 280 اسب بخار قدرت در دور موتور 6400 و 344 نیوتن متر گشتاور در دور موتور 4400 دور بر دقیقه است. با کمک یک گیربکس Xtronic و CVT با امکان انتخاب دستی بین شش سرعت انتقال، و یا یک گیربکس شش سرعته دستی می توان نیرو را به چرخها رساند.

نیسان الگرند، خودروییست که در شرق آسیا طرفداران زیادی دارد اما با وجود پیشرفت های بسیار در طول سه نسل، شاید قادر نباشد با ونهای اروپایی لوکس رقابتی پایاپای داشته باشد.

منبع paultan.org


نظرات