1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. کانسپت نیسان 2020 ویژن گرن توریسمو در ترکیه

کانسپت نیسان 2020 ویژن گرن توریسمو در ترکیه

18 مهر 1394
  • 0

کانسپت 2020 ویژن گرن توریسمو برای بیش از یک سال است که به صورت مجازی برای «رانندگی» در دسترس قرار گرفته است. ولی اکنون نیسان تأیید کرده که این کانسپت دارای یک نمونه واقعی در نمایشگاه اتومبیل توکیو در اواخر این ماه میلادی خواهد بود. این کانسپت در عین حال، نشانه‌هایی از نسل بعد GT-R را در خود خواهد داشت.

کانسپت نیسان 2020 ویژن گرن توریسمو اولین بار در ژوئن ۲۰۱۴ رونمایی شد و یک ماه بعد در شبیه‌ساز رانندگی گرن توریسمو 6 در پلی‌استیشن 3 در دسترس قرار گرفت. کانسپت واقعی 2020 ویژن GT که با همکاری «پلی‌فونی دیجیتال» توسعه پیدا کرده، اندکی با خودروی مسابقه‌ای دیجیتالی متفاوت است. این خودرو در نمایشگاه توکیو با رنگ قرمز آتشین (fire knight red) و با آخرین طراحی جلوپنجره V-موشن از نیسان به نمایش درخواهد آمد.

وقتی در حدود یک سال پیش، این کانسپت به صورت مجازی ارائه شد، نیسان به‌وضوح روشن کرد که این خودرو چیزی بیشتر از «صرفاً یک مدل فانتزی» است.

این خودروساز ژاپنی در آن زمان اعلام کرد:

این چهره‌ای است که در آینده ممکن است از یک سوپرماشین با عملکرد بالای نیسان ببینید.

همچنین نیسان قبلاً در مورد کار بر روی نسل بعدی GT-R خبر داده و گفته می‌شود که توسعه این مدل از امریکای شمالی به اروپا منتقل شده است. برخلاف مدل مسابقه‌ای ZEOD RC نیسان در رقابت‌های لمانز که برای پیشرانه از یک موتور ۱/۵ لیتری سه سیلندر با توربوشارژر و دو موتور الکتریکی استفاده می‌کرد، نسل بعدی GT-R احتمالاً از یک نسخه هیبریدی از موتور کنونی ۳/۸ لیتری دو توربوشارژر V-6 با قدرت ۵۴۵ یا ۵۵۰ اسب‌بخار که توسط «نیسمو» و قهرمان ۹ دوره فرمول یک در بین سازندگان، «ویلیامز» توسعه داده شده، بهره‌مند خواهد بود.

پیشرانه هیبریدی ویلیامز (WHP) که سیستم فلای‌ویل کمپوزیت الکترومکانیکی را به‌وجود آورد، اکنون در مدل‌های مسابقه‌ای پورشه و آئودی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این سیستم با استفاده از یک تکنولوژی مشابه، خروجی نسل بعد GT-R را به حدود ۸۰۰ اسب‌بخار رسانده است. همچنین گفته می‌شود که نسل بعدی «گودزیلا»، وزن به مراتب کمتری نسبت به R35 خواهد داشت؛ یعنی مصرف بهتر سوخت، شتاب‌گیری سریعتر، حداکثر سرعت بالاتر و زمان‌های بهتر در پیست.

 کانسپت نیسان 2020 ویژن گرن توریسمو در ترکیه

 کانسپت نیسان 2020 ویژن گرن توریسمو در ترکیه

 کانسپت نیسان 2020 ویژن گرن توریسمو در ترکیه

 کانسپت نیسان 2020 ویژن گرن توریسمو در ترکیه

منبع پدال


نظرات