1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. حذف گیربکس دستی در نسل آینده بی ام و M5 و M6

حذف گیربکس دستی در نسل آینده بی ام و M5 و M6

23 فروردین 1395
  • 0

گیربکس‌های دستی کم‌کم دارند از بسیاری از خودروها رخت برمی‌بندند و آخرین نمونه‌هایی که این عمل را انجام خواهند داد ب ام و M5 و M6 خواهند بود.

سال گذشته ما از امکان انجام این کار خبر دادیم.

مدیر بخش M فرانک ون مل اظهار داشته: ازنقطه‌نظر فنی، آینده‌ی روشنی در انتظار گیربکس‌های دستی نخواهد بود. گیربکس‌های دو کلاچه (DCT) و اتوماتیک سریع‌تر هستند و مصرف سوخت کمتری را نشان می‌دهند.

وقتی به مدل کنونی نگاه می‌کنیم، درمی‌یابیم که گیربکس دستی کارایی سدان اسپورت را بهبود نمی‌بخشد و در مقایسه با گیربکس دوکلاچه، وزن بیشتر و تعویض‌های کندتری دارد. علاوه بر اینکه گیربکس دستی کارایی خودرو را بالا نمی‌برد، سفارش‌های کمتر این گیربکس هم بیش‌ازپیش مزید بر علت شده و باعث می‌شود که تولید آن قطع گردد.

حال سخنگوی BMW آن خبرها را تائید کرده و گفته که در نسل آینده‌ی M5 و M6 شاهد گیربکس دستی نخواهیم بود. البته BMW از قابل‌دسترس بودن این گیربکس در M2 ،M3 و M4 خبر داده و گفته که دیگر محصولات غیر M نیز با گیربکس دستی قابل سفارش خواهند بود.

در اصل گیربکس دستی برای بازار ایالات‌متحده توسعه داده‌شده است. کنترلر پیشرانه نیازمند برنامه‌ریزی مجدد است تا پس از هر تعویض دستی، گیربکس را حفظ کند و به همین منظور BMW زمان و هزینه‌ی قابل‌توجهی را صرف کرده است.

تولید نسل فعلی M5 و M6 پاییز امسال پایان می‌پذیرد و با آمدن نسل جدید در سال 2017، گیربکس شش سرعته دستی جای خود را به گیربکس 7 سرعته اتوماتیک دوکلاچه خواهد داد.

 حذف گیربکس دستی در نسل آینده M5 و M6

 حذف گیربکس دستی در نسل آینده M5 و M6

 حذف گیربکس دستی در نسل آینده M5 و M6

 حذف گیربکس دستی در نسل آینده M5 و M6

منبع پدال


نظرات