1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. به استقبال ب ام و سری 5 جدید

به استقبال ب ام و سری 5 جدید

13 اردیبهشت 1395
  • 0

مدت هاست که طرفداران خودروهای مونیخی به دنبال معرفی نسل جدید ب ام و سری 5 برای رقابت نزدیک تر با مرسدس کلاس ای و سایر رقبای تازه نفس آن هستند. اکنون که مرسدس کلاس E با معرفی نسل جدید، کاملاً خود را از رقیب خود جدا نموده، می توان انتظار داشت که معرفی رقیب آن نیز در زمان نزدیکی صورت گیرد.

طراحی سری 5 جدید می تواند همانند روندی که در سال 2004 و نسل قبلی E60 روی داده تبدیل به یک روند جدید در طراحی و الگویی برای سایر خودروها شود اما اگر این الگو را سری 7 جدید درنظر بگیریم، نباید انتظار تحولاتی بزرگ و تکان دهنده داشته باشیم.

نسل هفتم سری 5 با عنوان G30 احتمالاً با محافظه کاری بیشتری، ادامه روند علی خواهد بود. تاکنون تنها تصاویر جاسوسی از این خودرو منتشر گردیده و اطلاعات مرتبط از طریق رندرهای غیر رسمی بوده است. این رندها از روی ترکیبی از اطلاعات و یا ترکیبی از نسل فعلی با سری 7 جدید ایجاد شده اند.

مهم‌ترین چیزی که علاقه‌مندان باید در انتظار آن باشند، نسخه M5 خواهد بود که از یک موتور 8 سیلندر توربو به حجم 4.5 لیتر، قادر است حدود 600 اسب بخار نیرو استخراج نماید که فراتر از 560 اسب گل سرسبد نسل فعلی بوده و می تواند سایه به سایه AMG E63 با قدرت حدود 600 اسب حرکت کند. علاوه بر این موتورهای چهار و شش سیلندر متنوعی از نوع بنزینی و دیزلی نیز برای این خودرو درنظر گرفته می شوند. نسخه هیبریدی 530e پلاگین نیز عضو سبز این خانواده خواهد بود. یک گیربکس 9 سرعته خودکار نیز که به تازگی توسعه یافته در این مدل ها ایفای وظیفه می کند.

همانند سری G30 پلتفرم این خودرو روی دینامیک بالا همراه با وزن پایین با استفاده از مواد ترکیبی مخصوصاً فیبر کربن، پلاستیک، CFRP و آلومینیوم طراحی شده و عملکرد بهتر در عین کاهش مصرف سوخت را می توان از آن انتظار داشت.

زیربنای جدید برگرفته از پلتفرم مدولار سری 7، به این خودرو اجازه می دهد تا کابینی بزرگتر همراه با راحتی بالاتر ارائه کند. فناوری های پیشرفته ارتباطی نظیر کنترل های حرکتی، شارژ بی سیم تلفن همراه و پارک از راه دور خودرو نیز از سری 7 به این خودرو راه می یابند.

رقبای عمده این خودرو، مرسدس کلاس E، آئودی A6، جگوار XF، ولوو S90 جدید، اینفینیتی Q70، لکسس GS، کادیلاک CTS و یا شاید حتی لینکلن کانتیننتال جدید باشند. علاوه بر مدل های سدان، نسخه واگن تورینگ و گرن توریزمو و نهایتا M5 نیز در این خانواده عرضه می شوند. رونمایی رسمی سری 5 آینده در نمایشگاه خودروی پاریس خواهد بود و سال 2017 نیز در بازار حاضر خواهد بود.

 به استقبال ب ام و سری 5 جدید

منبع پدال


نظرات