1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. مصرف 2.5 لیتری برای تویوتا پریوس جدید

مصرف 2.5 لیتری برای تویوتا پریوس جدید

3 آبان 1394
  • 0

تویوتا پریوس همواره خودرویی پیشتاز در بحث مصرف سوخت و آلایندگی محیط زیست بوده است. بنابراین از نسل جدید این خودرو نیز انتظاراتی فراتر از قبل می‌رفت. اکنون تویوتا با ارائه مشخصات و توانایی‌های این مدل، نشان داده که برای برآورد کردن چنین انتظاراتی به سختی تلاش نموده است.

تویوتا پریوس جدید با مصرف سوخت تنها 2.5 لیتر در هر صد کیلومتر مسافت ترکیبی، بالاترین رکورد را در بین تمام خودروهای هیبریدی غیر پلاگین کسب نموده است.

در حالی که خودروهای هیبرید پلاگین با امکان شارژ باتری‌ها از طریقه برق خارجی، و با استفاده از باتری‌های بزرگ‌تر می‌توانند مصرف سوخت کمتری را نیز رقم بزنند، مدل‌های هیبریدی خالص تنها روی عملکرد بهینه مجموعه پیشرانه خود تمرکز دارند. این یعنی میزان انرژی اضافه تولیدی در زمان غیر ضروری، در باتری‌های خودرو شارژ می‌گردد.

پریوس جدید از یک موتور 1.8 لیتری بنزینی با زمان بندی هوشمند سوپاپها VVT-I و یک موتور الکتریکی جدی که به تازگی توسعه یافته و باتری‌های لیتیوم یون یا نیکل متال هیدرید سود می‌برد. این پیشرانه جدید می‌تواند حداکثر راندمان حرارتی 40 درصدی را به لطف بهبود راندمان احتراق و چرخش گاز اگزوز EGR به دست آورد.

در نسخه ویژه ژاپن، موتور بنزینی 97 اسب بخار قدرت در دور موتور 5200 و 142 نیوتن متر گشتاور در دور موتور 3600 تولید می‌کند. در حالی که موتور الکتریکی هم 71 اسب بخار قدرت و 163 نیوتن متر گشتاور خروجی دارد. کاهش اندازه مجموعه پیشرانه به همراه کاهش وزن آنها همراه با افزایش فضای قابل استفاده مفید خودرو بوده به گونه‌ای که به طور مثال حجم صندوق بار با 56 لیتر افزایش به 502 لیتر رسیده است.

برای نخستین بار پریوس E-Four نیز با ویژگی قرارگیری موتور الکتریکی در عقب و چهار چرخ محرکه می‌تواند از قابلیت‌های رانندگی در شرایط آب و هوایی نامطلوب و جاده‌های لغزنده همانند یک خودرو AWD واقعی سود ببرد.

منبع پدال


نظرات