1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. معرفی شاسی بلند جدید چری ؛ تیگو8 در راه بازار

معرفی شاسی بلند جدید چری ؛ تیگو8 در راه بازار

16 بهمن 1396
  • 0

کمپانی خودروسازی چری از خانواده "تیگو"، یک خودروی شاسی بلند سایز بزرگ رونمایی کرده است که با امکان نصب 3 ردیف صندلی در داخل کابین خود، قبلیت حمل حداقل 7 سرنشین بزرگسال را خواهد داشت.

این شاسی بلند جدید از ماه آوریل سال جاری، ثبت نام و عرضه آن به مشتریان چینی آغاز خواهد شد، ولی انتظار می‌رود که همانند دیگر محصولات چری، شاهد حضور این برند به واسطه مدیران خودرو در بازار کشور باشیم که باتوجه به ابعاد و اندازه اتومبیل، می‌تواند جایگاه خوبی در بازار کشور داشته باشد.

 معرفی شاسی بلند جدید چری ؛ تیگو8 در راه بازار

همانطور که احتمالا می‌دانید و پیش از این در پرشین خودرو گفته شده است، چند سالی می‌شود که شرکت خودروسازی مدیران خودرو و چری با یکدیگر همکاری مشترک دارند و اغلب خودروهای جدید این کمپانی در سریع‌ترین زمان به سایت‌های تولیدی مدیران خودرو اضافه می‌شود. همچون فروردین ماه سال گذشته که همزمان با آغاز تولید سدان آریزو 5 در کمپانی مادر یعنی چری، تولید آن در سایت مدیران خودرو نیز شروع شد که از جهتی همکاری عمیق و نزدیک مدیران خودرو و چری را نشان داد. حال انتظار می‌رود که همچون محصولات فعلی چری در بازار کشور بویژه تیگو 7، محصول جدید این خودروساز چینی یعنی "چری تیگو 8" نیز توسط مدیران خودرو وارد بازار کشور شود، هرچند این موضوع تایید نشده و در آینده نزدیک باید منتظر واکنش مدیران خودرو بود، به همین دلیل ادامه بحث را به بررسی مشخصات چری تیگو 8 اختصاص می‌دهیم.

باتوجه به اینکه شرکت خودروسازی چری رسما از شاسی بلند جدید "تیگو 8" رونمایی کرده است، اما اطلاعات محدودی از مشخصات فنی و آپشن‌های بکار رفته در اتومبیل ارائه کرده است. به عبارتی دقیق‌تر، چری هیچگونه اطلاعاتی از مشخصات فنی اتومبیل در اختیار کاربران خود قرار نداده است، اما گفته می‌شود که این خودرو از لحاظ ابعاد و اندازه نزدیک به خودروی Jetour X70 بوده و بزرگ‌تر از چری Exeed TX و تیگو 7 ساخته شده است که جزییات آنان به شرح زیر هستند:

چری تیگو 7: طول 4505 میلی متر، عرض 1837 میلی متر، ارتفاع 1670 میلی متر

چری Exeed TX: طول 4664 میلی متر، عرض 1872 میلی متر، ارتفاع 1685 میلی متر

چری تیگو 8: ؟

چری Jetour X70: طول 4720 میلی متر، عرض 1900 میلی متر، ارتفاع 1695 میلی متر

برای مشخصات فنی اتومبیل، نیازی به ارائه اطلاعات تکمیلی از سوی چری نخواهد بود، زیرا بر روی اکثر محصولات امروزی چری از جمله آریزو 5 توربو، چری تیگو 7 و... از پیشرانه‌های مشترک استفاده است و طبیعتا بر روی شاسی بلند تیگو 8 نیز شاهد گزینه‌های مشترک خواهیم بود، یعنی یک پیشرانه توربوشارژر چهار سیلندر 1.5 لیتری و همچنین یک پیشرانه 2 لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی که می‌توانند خروجی قدرت 150 اسب بخاری و 122 اسب بخاری داشته باشند.

 معرفی شاسی بلند جدید چری ؛ تیگو8 در راه بازار

 معرفی شاسی بلند جدید چری ؛ تیگو8 در راه بازار

 معرفی شاسی بلند جدید چری ؛ تیگو8 در راه بازار

 معرفی شاسی بلند جدید چری ؛ تیگو8 در راه بازار

 معرفی شاسی بلند جدید چری ؛ تیگو8 در راه بازار



نظرات