1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. هیوندای سوناتا هیبریدی بروزرسانی شد

هیوندای سوناتا هیبریدی بروزرسانی شد

29 شهریور 1395
  • 0

 sonata hybrid جدید



هیوندای سوناتا هیبریدی که خبر ورودش در یکی دو ماه اخیر به کشور مورد توجه بسیاری از رسانه‌های خودرویی و غیرخودرویی قرار گرفته است، به تازگی در قالب یک بروزرسانی شرکتی، هم تکنولوژی و تجهیزات آن ارتقا پیدا کرده و هم باعث شده میزان مصرف سوخت پیشرانه آن به نسبت قبل کاهش پیدا کند.

به گزارش ایران‌جیب به نقل از پرشین‌خودرو، بزرگ‌ترین تغییراتی که بر روی هیوندای سوناتا هیبریدی احساس شده است، اضافه شدن یک سیستم سرگرمی جدید با صفحه نمایشگری 7 اینچی لمسی رزولوشن بالاست که هم رادیوپخش HD را در خود جای داده و هم قابلیت پشتیبانی از اپل کارپلی و دیگر سیستم‌های نسل جدید ارتباطی را بدست آورده است.

در کنار سیستم سرگرمی جدید، مجموعه رنگ‌های جدید هم برای نقاشی بدنه انتخاب شده که شامل آبی آسمانی، آبی اختری، نقره ای یونی، خاکستری، سیاه شبانه، سفید غلیظ و درنهایت رنگ قرمز می‌شود.

برای داخل کابین هم تک رنگ جدید "آبی مرواریدی" در نظر گرفته شده که تنها بر روی مدل "لیمیتد" ارائه می‌شود.

به گفته هیوندای، سیستم رانشی سوناتا هیبریدی در دو مدل استاندارد و لیمیتد، به صورت مشترک از یک پیشرانه 2 لیتری GDI در کنار یک موتور الکتریکی 38 کیلوواتی تشکیل شده که می‌تواند قدرتی حدودا 200 اسب بخاری تولید و تحویل خروجی دهد.

 sonata hybrid جدید

نیروی مورد نیاز موتور الکتریکی هم از باتری‌های جدید 1.62 کیلووات ساعتی تامین می‌شود که می‌تواند ماشین را در حالت الکتریکی تا مسافتی 42 کیلومتری همراهی کند.

مصرف سوخت پیشرانه درون سوز 2 لیتری هم در مدل استاندارد به خاطر تجهیزات کمتر، به ازای هر صد کیلومتر مسافت پیموده شده تنها 5.6 لیتردر هر صد کیلومتر ( 6 لیتر مصرف شهری / 5.2 لیتر مصرف برون شهری ) است، درحالی که نسخه لیمیتد برای هر صد کیلومتر مسافت پیموده شده، حداقل 5.8 لیتر سوخت به صورت ترکیبی ( 6.1 لیتر مصرف شهری/ 5.4 لیتر مصرف برون شهری ) از باک طلب می‌کند.

در آخر هم کمپانی خودروسازی هیوندای با احتساب هزینه حمل و نقل 835 دلاری، اعلام کرده که نسخه استاندارد سوناتا هیبریدی را با قیمتی 26 هزار دلاری و نسخه لیمیتد را با قیمتی 30 هزار و 100 دلاری به مشتریان عرضه خواهد کرد.

منبع : ایران جیب



نظرات