1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. لو رفتن تویوتا پریوس جدید

لو رفتن تویوتا پریوس جدید

25 تیر 1394
  • 0

اطلاعات و تصاویری محدود از تویوتا پریوس جدید به بیرون درز کرده‌اند. تویوتا پریوس با اخیری شش ماهه روانه بازار خواهد شد.

این خودرو روی پلتفرم جدید و با نسل بعدی سیستم‌های هیبریدی معرفی می‌شود.

تصاویر نشان دهنده دو مدل مجزا از پریوس می‌باشند. یکی از آنها دارای چهره‌ای متداول‌تر بوده و همان پریوس هیبرید پلاگین است. مدل دیگر با الهام از خودروی هیدروژنی تویوتا میرای بوده و ممکن است همانندان یک خودروی پیل سوختی باشد که خروجی اگزوزهای آن تنها بخار آب است.

نسل چهارم تویوتا پریوس هیبریدی با مصرف سوخت 2.5 لیتر، یک خودروی کاملاً اقتصادی خواهد بود.

این خودرو کمی کشیده‌تر و کم ارتفاع‌تر از قبل می‌باشد. در حالی که عرض 1.49 متری آن حفظ می‌شود. طول آن از 4.48 متر به 4.55 متر افزایش یافته و ارتفاع آن از 1 به 1.74 متر می‌رسد. فضای داخلی این خودرو به طور قابل توجهی بهبود یافته است. وزن خودرو به 1280 کیلوگرم برای مدل هیبریدی می‌رسد.

طراحی داخل کابین هم کاملاً وامدار تویوتا میرای است. سیستم هیبریدی از یک موتور 1.8 لیتری VVT-I چهار سیلندر بنزینی با قدرت 105 اسب بخار و موتور الکتریکی 90 اسبی و گیربکس CVT و باتری‌های لیتیوم یون تشکیل می‌شود. قدرت پیشرانه در حالت ترکیبی به 145 تا 150 اسب بخار می‌رسد.

مدل PHV از باتری‌های ظرفیت بالاتری سود می‌برد. این باتری‌ها به این خودرو اجازه می‌دهند تا در حالت الکتریکی خالص بتواند 50 کیلومتر مسافت را طی کند در حالی که مصرف سوختان تنها 1.42 لیتر در صد کیلومتر خواهد بود.

تویوتا پریوس جدید از سه ماهه دوم سال 2016 در نمایندگی‌های تویوتا برای فروش عرضه خواهد شد.

 لو رفتن تویوتا پریوس جدید

 لو رفتن تویوتا پریوس جدید

 لو رفتن تویوتا پریوس جدید

منبع پدال


نظرات