1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. رانندگی با پورشه پانامرای جدید

رانندگی با پورشه پانامرای جدید

9 خرداد 1395
  • 0

پورشه با پانامرای خود در طیف اسپورت بازار سدان های لوکس 4 درب ایستاده است و هم‌اکنون تیمی از مهندسان و تکنسین‌ها مشغول جمع‌بندی نهایی مدل جدید هستند، مدلی که اواخر امسال پدیدار خواهد شد.

پورشه پانامرای جدید

ما در آفریقای جنوبی با یکی از مدل‌های پیش‌تولیدی (پروتوتایپ) پانامرا رانندگی کرده‌ایم. در این تست دکتر گرنوت دولنر، مدیر خط تولید پانامرا نیز همراه ما بود. کار دولنر و تیمش تضمین این است که پانامرای جدید هنوز هم خصوصیات اسپورت خود را حفظ کرده درعین‌حال که راحتی و فضای آن افزایش یافته است.

پلتفرم تماماً جدید MSB انعطاف‌پذیری بیشتری را برای مدل‌های پانامرا ایجاد می‌کند. همه‌ی خودروها با گیربکس اتوماتیک دوکلاچه ی 8 سرعته و جدید عرضه خواهند شد و نیرو را به دو یا چهارچرخ انتقال خواهند داد. در نسخه‌های چهارچرخ محرک شاهد قدرت 400 اسب بخاری و بیشتر خواهیم بود. همچنین نسخه‌های هیبرید را در خط تولید پانامرا مشاهده خواهیم کرد (البته در آفریقا هیچ‌کدام همراه ما نبودند).

به جای آن، پانامرای شیطانی ما که با کاورهای زیادی مخفی شده بود از پیشرانه‌های 6 سیلندر پایه، 6 سیلندر دو توربوی 4S،8 سیلندر دیزل و 4 لیتری توربو استفاده می‌کرد. همه‌ی پیشرانه‌ها به جز مدل 6 سیلندر پایه جدید هستند. نسخه‌ی دیزل 4 لیتری در آئودی SQ7 نیز بکار رفته و درحالی‌که افزایش قدرت و کارایی خودرو را شاهد هستیم اما آلایندگی پانامرا کمتر شده است.

بنا به گفته دولنر، این نسخه‌ی توربو می‌تواند در مدت زمانی مشابه با هایپرکار قدیمی کررا جی تی یک دور نوربرگ رینگ را طی کند. این خودرو دارای تجهیزات بالایی خواهد بود و آپشن هایی نظیر ترمزهای کربن سرامیک، سیستم آنتی رول الکترومکانیکی، فرمان پذیری چرخ‌های عقب و موارد دیگر در آن به چشم خواهد خورد.

نسخه‌ی توربو به‌صورت استاندارد از سیستم تعلیق بادی استفاده می‌کند که به هدف پورشه در افزایش راحتی پورشه کمک می‌کند بدون آنکه به توانایی‌های دینامیکی پانامرا لطمه‌ای وارد شود. رینگ‌های 19،20 و 21 اینچی نیز در خودرو بکار خواهند رفت. حتی با بکار گیری رینگ‌های بزرگ‌تر نیز پانامرا آرامش و خون سردی احساس‌برانگیزی دارد.

صدای سیستم توربو چشمگیر است اما این پیشرانه‌ی 8 سیلندر دیزلی جدید است که ما را بیشتر تحت تأثیر قرار می‌دهد. پیشرانه‌ی 4 لیتری پانامرا حدود 435 اسب بخار قدرت و 900 نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند و کارایی اقتصادی قابل‌توجهی را ارائه می‌دهد.

در داخل کابین مشهود است که پورشه به هدف خود یعنی ایجاد فضای بیشتر دست یافته است. به منظور بهبود فضای سر صندلی‌ها پایین‌تر قرارگرفته‌اند و برای ایجاد فضای کابین زیاد، فاصله‌ی بین محورهای زیاد و محدوده‌ی وسیع باز شدن درها مورد توجه قرارگرفته‌اند. خودروی جدید همچنین توجهی ویژه به تجهیزات و سیستم اطلاعات سرگرمی داشته و به آسانی با رقبای خود رقابت می‌کند.

واضح است که پانامرا در نمای خارجی تیزتر شده اما نمایی آشنا دارد.

پورشه می‌خواهد تا بدون از دست رفتن جاذبه‌های اسپورت پانامرا، حس راحتی بیشتری را ایجاد کند. این رانندگی اولیه پیشنهاد می‌کند که پانامرا دقیقاً به این هدف دست یافته اما باید تا زمان رانندگی نهایی با این خودرو در جاده‌های اروپا صبر کرد و قضاوت نهایی را در آن زمان انجام داد. با ترکیب کارایی و راحتی بالا، پانامرا می‌تواند رقیبی قدر در کلاس سدان های لوکس باشد.

مشخصات پورشه پانامرا V8 S دیزل

قیمت: 131 هزار دلار (تخمینی)

پیشرانه: 8 سیلندر 4 لیتری دیزل

قدرت/گشتاور: 435 اسب بخار/900 نیوتون متر

گیربکس: 8 سرعته ی اتوماتیک، چهارچرخ محرک

شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت: 4.5 ثانیه

حداکثر سرعت: 290 کیلومتر در ساعت

زمان عرضه: اواخر سال 2016

پورشه پانامرای جدید

پورشه پانامرای جدید

پورشه پانامرای جدید

پورشه پانامرای جدید

پورشه پانامرای جدید

پورشه پانامرای جدید

پورشه پانامرای جدید

پورشه پانامرای جدید

پورشه پانامرای جدید

پورشه پانامرای جدید

پورشه پانامرای جدید

منبع: پدال



نظرات