1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. پورشه کاین 2018 معرفی شد

پورشه کاین 2018 معرفی شد

12 شهریور 1396
  • 0

پس از انتشار تصاویر جاسوسی و مخفیانه متعدد، نسل جدید پورشه کاین در کشور آلمان معرفی شد. نسل سوم شاسی بلند کمپانی آلمانی پورشه، ظاهر جدیدی دارد و فضای داخلی آن هم بزرگ‌تر است در حالی که وزن آن کاهش را تجربه کرده.

پورشه کاین 2018 معرفی شد

کاین، یکی از مهم‌ترین خودروهای حاضر در کمپانی پورشه به شمار می‌رود که از سال 2002 در بازار حضور دارد. از آن زمان تاکنون، کاین در مجموع 760 هزار واحد به فروش رفته که نیم میلیون از آن، مربوط به نسل دوم است که در کشور ما هم فروش خوبی را تجربه کرد. برای مثال، خوب است بدانید که نسخه شماره «یک میلیون» از پورشه 911 همین چند ماه پیش از خط تولید خارج شد در حالی که این خودرو، سالیان سال است که به دست مشتریان می‌رسد.

طراحی ظاهری کاین 2019، یک قدم رو به جلو محسوب می‌شود که با وجود جلو پنجره جدید و چراغ‌های عقب، حالت افقی بیشتری پیدا کرده است. کاین، بیشتر با شکل چراغ‌های جلو شناخته می‌شود اما کاپوتی که موتورهای قدرتمندی را در خود گنجانده و نیز، یک اسپویلر در عقب، از دیگر ویژگی‌های مهم ظاهری آن هستند. چراغ‌های عقب به هم متصل هستند و شکل این چراغ‌ها، طراحی 911 و نیز نسل جدید پانامرا را تداعی می‌کنند.

فاصله محوری این پورشه مانند نسل قبلی 290 سانتی متر است اما طول کلی بدنه با افزایش 7.6 سانتی متری، اکنون به 493 سانتی متر رسیده است. افزایش ابعاد خارجی، به افزایش فضای داخلی منجر شده به شکلی که فصای بار تا 15 درصد افزایش یافته است و اکنون فضای بار، 770 لیتر جای دارد.

پورشه کاین 2018 معرفی شد

در کنار این افزایش ابعاد، وزن خودرو کاهش پیدا کرده به طوری که وزن نسخه S از کاین 2018، در مقایسه با نسل قبلی، حدود 65 کیلوگرم بیشتر است (این کاهش وزن برای نسخه معمولی 55 کیلوگرم است). تمام قطعات خارجی پورشه کاین از جنس آلومینیوم است و تقریبا تمام اجزای شاسی هم برای کاهش وزن، از این فلز ساخته شده‌اند. حتی باتری هم از جنس لیتیوم پلیمر است که به تنهایی، کاهش وزن 10 کیلوگرمی را به وجود آورده است. این باتری از 911 GT3 به قرض گرفته شده.

نسخه‌های پایه کاین 2019، شامل کاین و کاین S می‌شود. کاین معمولی از یک موتور 3.0 لیتری 6 سیلندر توربو بهره می‌برد که 340 اسب بخار قدرت و 450 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند که در مقایسه با نسل قبل، 40 اسب بخار بیشتر است. اما داخل نسخه S موتور 2.9 لیتری 6 سیلندر بای توربو جدید پورشه قرار گرفته که 440 اسب بخار قدرت و 505 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. افزایش قدرت این نسخه در مقایسه با نسل قبل، 20 اسب بخار است.

افزایش قدرت در کنار کاهش وزن، باعث بهبود عملکرد شده‌اند. کاین معمولی برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت پس از حرکت از حال سکون، به 5.9 ثانیه زمان نیاز دارد که به شکل قابل توجهی و به اندازه 1.7 ثانیه سریع‌تر از نسل قبل است و حداکثر سرعت آن هم 244 کیلومتر بر ساعت است. زمان شتاب گیری لازم برای کاین S، 4.9 ثانیه و 0.5 ثانیه سریع‌تر از نسل قبلی است در حالی که حداکثر سرعت آن به 265 کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

جعبه دنده 8 سرعته خودکار و سیستم چهار چرخ متحرک، به صورت استاندارد برای این دو نسخه عرضه می‌شود.

انتظار می‌رود در ماه‌ها و یا سال‌های پیش رو، پورشه گزینه‌های بیشتری برای قوای محرکه کاین را ارائه دهد از جمله توربو، هیبرید و GTS. اولیو بلوم، مدیرعامل پورشه در مراسم رونمایی این خودر اظهار کرد:

همچنان مدل‌های بسیار پرقدرت و البته به صرفه از کاین در راه هستند. در استراتژی ما، گزینه پلاگین هیبرید هم وجود دارد. برای نخستین بار، کاین 2019 با اندازه چرخ‌های متفاوتی عرضه می‌شود که کمپانی پورشه، کاین را «نمونه اسپرت در این سگمنت» می‌داند. ابعاد این چرخ‌ها از 19 تا 21 اینچ هستند. سیستم فرمان پذیری چرخ‌های عقب هم به عنوان یک آپشن در دسترس است.

پورشه کاین 2018 معرفی شد

مثل همیشه، مدیریت فعال سیستم تعلیق پورشه (با فنربندی تطبیق پذیر)، برای کاین معمولی به عنوان یک گزینه قابل انتخاب است و برای نسخه S هم به صورت استاندارد عرضه می‌شود. همچنین سیستم تعلیق بادی پورشه، تنظیم بهتری را نوید می‌دهد. در نهایت هم باید به سیستم شاسی فعال پورشه اشاره کنیم که از طریق یک سیستم برقی 48 ولتی تغذیه می‌شود که پاسخ سریعتری را ارائه می‌کند.

پورشه همچنین سیستم InnoDrive را برای کاین به صورت یک آپشن عرضه می‌کند که یک سیستم رانندکی نیمه خودکار است. این ویژگی هم اکنون در نسخه‌های آمریکایی پورشه پانامرا وجود دارد. حتی پورشه یک آپشن جدید به نام «محافظت دیواره» برای کاین ارائه می‌کند که عملکرد آن به این صورت است که اگر تشخیص دهد که شما در حال برخورد با جدول و یا موانع دیگر باشید، مسیر حرکت خودرو را تغییر می‌دهد تا از تصادف جلوگیری نماید. این سیستم ایمنی شامل یک دوربین برای تشخیص عابرین پیاده و دوچرخه سواران می‌شود که برای جلوگیری از برخورد با آنها تعبیه شده است. چهار پورت USB و وای فای LTE هم از ارتباطات این پورشه هستند.

پورشه کاین 2018 معرفی شد

اما شاید جذاب‌ترین آپشنی که در کاین ارائه می‌شود، Surface Coated Brake باشد. این آپشن برای نسخه‌های با رینگ 20 و 21 اینچی عرضه می‌شود که در آن، از روکش تنگستن کربید بر روی دیسک‌های ترمز فولادی قرار می‌گیرد. به گفته پورشه، با استفاده از این ویژگی، ضریب اصطکاک ترمزها افزایش و گرد ترمزها کاهش می‌یابد.

در داخل، آمپرهای سنتی آنالوگ همچنان حضور دارند دارند اما برای ارائه همه اطلاعات به راننده، دو نمایشگر 7 اینچی در طرفین آن نصب شده‌اند. در مرکز داشبورد هم یک نمایشگر 12.3 اینچی قرار گرفته که برای سیستم اطلاعات و سرگرمی است و شبیه به همان چیزی است که در پانامرا وجود دارد. کنسول وسط هم کمی ساده‌تر شده و کنترل‌های آن هم لمسی هستند که در مجموع ظاهر بهتر و تمیزتری را ارائه می‌کنند.

پورشه کاین 2019، از سال آینده میلادی در بازار آمریکا و با قیمت پایه 65700 دلار عرضه خواهد شد. قیمت پایه نسخه S پورشه کاین، 82900 دلار خواهد بود.

منبع جی اس ام


نظرات