1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. پورشه 911 توربو جدید در پیست نوربرگ رینگ

پورشه 911 توربو جدید در پیست نوربرگ رینگ

7 بهمن 1394
  • 0

وقتی پورشه در نمایشگاه اتومبیل دیترویت اعلام کرد که مدل جدید 911 توربو S می‌تواند مسیر پیست نوربرگ‌رینگ را در عرض ۷ دقیقه و ۱۸ ثانیه طی کند، تعجب بسیاری از حاضران را برانگیخت. این موضوع، البته به خاطر «زمان» نیست؛ چرا که این زمان در همان محدوده مدل‌های پرسرعت پورشه قرار دارد و در واقع، نشان‌دهنده این است که این توربو S چهارچرخ متحرک، در پیست نوربرگ‌رینگ از GT3 RS نیز سریعتر است. دلیل اصلی «تعجب»، این است که یک محدودیت قانونی برای اعلام زمان پیست ۱۲/۹ مایلی وجود داشته و نوربرگ‌رینگ در حال حاضر، پس از یک تصادف منجر به مرگ در سال گذشته، دارای دو بخش با محدودیت سرعت است.

ارهارد موزل (Erhard Mössle)، رئیس مهندسی 911 توربو، پس از مشاهده اولین واکنش‌ها به این خبر در NAIAS، تنها لبخند می‌زند؛ ولی در عین حال، تأیید می‌کند که برخی شبیه‌سازی‌های کامپیوتری در این عدد نقش داشته‌اند. وی در این رابطه می‌گوید:

در برخی از بخش‌ها رانندگی شده و با نسخه قبلی 911 توربو مقایسه شده است. سپس برای بخش‌های دارای محدودیت سرعت که اجازه داشتن حداکثر سرعت وجود نداشته، محاسبات صورت گرفته است. ما بعداً در بهار آینده که این محدودیت‌ها برداشته می‌شوند، این زمان را دوباره تست خواهیم کرد. ولی مطمئن هستیم که به عدد 7:18 خواهیم رسید. معمولاً نسبت به زمان‌ها بسیار حساس و محفاظه‌کار هستیم و این زمان نیز با تایرهای استاندارد و نه با تایرهای اسپورت، به‌دست آمده است.

این عمل پورشه که می‌تواند درست یا نادرست باشد، یک چیز را برای ما ثابت می‌کند؛ اینکه حتی محدودیت‌های سرعت نیز نتوانسته جلوی خودروسازان را برای ارائه زمان پیست نوربرگ‌رینگ بگیرد.

 پورشه 911 توربو جدید در پیست نوربرگ رینگ

 پورشه 911 توربو جدید در پیست نوربرگ رینگ

 پورشه 911 توربو جدید در پیست نوربرگ رینگ

 پورشه 911 توربو جدید در پیست نوربرگ رینگ

منبع پدال


نظرات