1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. نسل جدید مزدا CX-9 ماشین آینده

نسل جدید مزدا CX-9 ماشین آینده

16 شهریور 1394
  • 0

مزدا CX-9 یادگار اشتراک پلتفرم دو دوست وفادار و قدیمی یعنی مزدای ژاپن و فورد می‌باشد. خودرویی که در سال 2007 معرفی شد و فیس لیفت آن نیز در سال 2007 به بازار آمد. بدین ترتیب این خودرو در چرخه طولانی‌تری نسبت به رقبای خود در این کلاس قرار گرفته است و همین موضوع و تغییرات اندک در طول این زمان، باعث شده تا قدیمی‌تر از سایرین به نظر برسد.

خوشبختانه مزدا در حال آماده‌سازی جانشین CX-9 است و عکس‌های جاسوسی از مدل در حال تست و تصاویر رندر شده نیز باعث امیدواری بیشتری به این مدل شده‌اند.

مزدا CX-9 به عنوان بزرگ‌ترین کراس اوور در خانواده مزدا، آخرین عضوی آیت که از سبک جدید کودو در طراحی خود بهره خواهد گرفت. این سبک باعث نگاه اسپرت تر و مدرن‌تری به این خودرو می‌شود. تا حدودی این خودرو در طراحی به مزدا 6 سدان شباهت خواهد یافت. این موضوعی طبیعی است زیرا این دو خودرو از پلتفرم و پیشرانه‌های یکسانی استفاده می‌کنند.

افزایش ابعاد باعث افزایش فضای داخلی CX-9 جدید خواهد شد و این خودرو را با طراحی مجلل داخلی از رقبایی چون تویوتا هایلندر در موقعیت بهتری قرار خواهد داد. بعلاوه سهولت دسترسی به ردیف دوم و سوم صندلی‌ها را نیز ممکن می‌سازد.

به نظر می‌رسد در طراحی کابین از شباهت‌های زیادی با برادر خود مزدا 6 برخوردار باشد. بعلاوه سیستم‌های ایمنی جدیدی نظیر هشدار خروج از خط و ترمز اضطراری و نظارت بر نقاط کور را در این خودرو نیز می‌توان انتظار داشت.

برای پیشرانه موتور 3.7 لیتری شش سیلندر فعلی، جای خود را به موتور کوچکتر 2.5 لیتری 4 سیلندر توربو خواهد داد که از تکنولوژی اسکای اکتیو برای بهبود راندمان و کاهش مصرف سوخت بهره می‌برد. نسخه‌های استاندارد این خودرو به صورت دیفرانسیل جلو خواهند بود اما یک سیستم انتقال نیرو به چهار چرخ نیز برای آن پیش‌بینی می‌شود.

انتظار می‌رود تصاویر رسمی و جزئیات بیشتر این خودرو ظرف ماه‌های آینده منتشر شود و احتمالاً در نمایشگاه لس انجلس 2015 از آن رونمایی خواهد شد.

 نسل جدید مزدا CX-9 ماشین آینده

منبع پدال


نظرات