1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. شش نکته در مورد نسل جدید هوندا آکورد

شش نکته در مورد نسل جدید هوندا آکورد

28 تیر 1396
  • 0

همه میدانیم که هوندا آکورد خودروی بسیار محبوبی است به‌گونه‌ای که 13 میلیون دستگاه آز آن در طول 41 سال گذشته در ایالات‌متحده به فروش رسیده است که این معادل فروش یک دستگاه آکورد در هر دو دقیقه می‌شود. این امر موجب می‌شود که ساخت نسل جدید این سدان محبوب ژاپنی بسیار مهم باشد. کاری که هوندا به‌تازگی آن‌را انجام داده است. حال در اینجا قصد داریم به شش نکتهٔ مهم در مورد نسل جدید هوندا آکورد بپردازیم.

شش نکته در مورد نسل جدید هوندا آکورد

شش نکته در مورد نسل جدید هوندا آکورد

1-نسخهٔ کوپه وجود ندارد زیرا این مدل محبوب نبود

هوندا تصمیم گرفته در نسل دهم آکورد نسخهٔ کوپه را حذف کند چراکه نسخهٔ کوپه تنها چهار درصد از کل فروش نسل قبلی آکورد را به خود اختصاص داده بود. معاون ارشد بخش آمریکایی هوندا آقای «جِف کُنارد» در این رابطه گفته است: «امروزه فروش کوپه‌ها کاهش پیدا کرده است و این خودروها سهم چندانی از بازار فروش را در اختیار ندارند».

شش نکته در مورد نسل جدید هوندا آکورد

2-هنوز هم گیربکس دستی وجود دارد، حتی اگر چندان محبوب نباشد

در دنیایی که همواره خودروهای کمتر و کمتری با گیربکس دستی عرضه می‌شوند، چرا هوندا در آکورد هنوز هم یک گیربکس دستی را ارائه می‌کند؟ کنارد می‌گوید این بدان خاطر است که هوندا به رانندگی سرگرم‌کننده معتقد است و یکی از راه‌های ارائهٔ چنین چیزی، بهره‌گیری از گیربکس‌های دستی است. او به وجود گیربکس دستی در خانوادهٔ مدل سیویک شامل نسخه‌های اسپرت Si و تایپ R اشاره می‌کند و می‌گوید ما می‌خواهیم گیربکس‌های دستی را نجات دهیم. هوندا به نیازهای هر نوعی از خریداران پاسخ می‌دهد و ما می‌خواهیم خواسته‌های تمامی خریداران را برآورده کنیم؛ اما گیربکس‌های دستی تنها چهار درصد از کل فروش آکورد را تشکیل می‌دهد یعنی به همان میزان اندک نسخهٔ کوپه اما هوندا یادآور شده است که حدود 20 درصد از تیپ اسپرت آکورد با گیربکس دستی به فروش می‌رسد.

شش نکته در مورد نسل جدید هوندا آکورد

3-انتظار افزایش قیمت زیادی در قیمت‌گذاری نمی‌رود

قیمت‌گذاری دقیق نسل جدید آکورد در زمانی نزدیک به عرضهٔ آن به بازار در پاییز امسال مشخص خواهد شد اما کنارد اشاره کرده است که می‌توان انتظار داشت آکورد جدید با قیمتی نزدیک به نسل قبلی عرضه گردد. او در این رابطه گفته است: «بخش سدان‌های متوسط بازاری فوق‌العاده محسوب می‌شود و بنابراین ما قیمت رقبا را برای قیمت‌گذاری آکورد در نظر خواهیم داشت».

شش نکته در مورد نسل جدید هوندا آکورد

4-هنوز تقاضا برای سدان‌ها وجود دارد

احتمالاً شنیده‌اید که این روزها فروش کراس‌اوورها بسیار بالا رفته که درنتیجه موجب کاهش فروش سدان‌ها شده است. پس با این وضعیت، چرا باید هوندا یک سدان جدید معرفی کند؟ کنارد معتقد است که هرچند طی سال‌های اخیر به جهت محبوبیت کراس‌اوورها، فروش سدان‌ها رونق سابق را ندارد اما برای این خودروها هنوز هم تقاضا وجود دارد. او خوش‌بینانه ابراز می‌کند که هوندا هنوز هم خریداران را مجاب خواهد کرد که هنگام خرید خودرو، سدان‌های سنتی را هم در نظر بگیرند.

شش نکته در مورد نسل جدید هوندا آکورد

5- سیستم چهارچرخ محرک وجود نخواهد داشت

کنارد می‌گوید در مراحل توسعهٔ نسل جدید آکورد، ارائهٔ سیستم چهارچرخ محرک برای آن در نظر گرفته شده بود اما دو دلیل بسیار ساده موجب شد که نهایتاً ارائهٔ این سیستم برای نسل جدید آکورد لغو شود. اول اینکه چنین کاری تعدادی از مزایای پلت‌فرم خودرو را از بین می‌برد. مثلاً موجب کاهش فضای داخلی می‌شود. و دوم اینکه هوندا هم‌اکنون کراس‌اوورهای زیادی را با سیستم چهارچرخ محرک به بازار عرضه می‌کند و کسانی که خواهان این سیستم باشند می‌توانند سراغ کراس‌اوورهای هوندا بروند.

شش نکته در مورد نسل جدید هوندا آکورد

6-نسخهٔ هیبریدی آکورد بسیار کاربردی خواهد بود، اما نمونهٔ پلاگین‌هیبریدی در کار نیست

هوندا هنوز اطلاعات چندانی از نسخهٔ هیبریدی نسل جدید آکورد ارائه نکرده است اما گفته است که پکیج باطری‌های این مدل در زیر کف صندوق بار نصب شده که موجب می‌شود دقیقاً همان فضای صندوق یکسان با نسخهٔ بنزینی را ارائه کند. کنارد همچنین بدون بیان جزئیات بیشتری گفته است که قوای محرکهٔ هیبریدی آکورد ارتقاء یافته است. نسخهٔ هیبریدی این خودرو در زمستان امسال، یعنی چند ماه پس از عرضهٔ نسخه‌های بنزینی راهی بازار خواهد شد اما به گفتهٔ کنارد، در نسل جدید آکورد، نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی وجود نخواهد داشت که این یعنی کسانی که خواهان چنین خودرویی هستند می‌توانند بجای آن، مدل کلاریتی پلاگین‌هیبریدی را خریداری کنند. این نوع از هیبریدی‌ها فروش بسیار پایینی دارند به‌گونه‌ای که هرماه حدود 1800 دستگاه از آن‌ها فروخته می‌شود که کمتر از یک درصد از کل فروش هوندا را تشکیل می‌دهد.

شش نکته در مورد نسل جدید هوندا آکورد

شش نکته در مورد نسل جدید هوندا آکورد

شش نکته در مورد نسل جدید هوندا آکورد

شش نکته در مورد نسل جدید هوندا آکورد



نظرات