1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. خودروی جدید جنرال موتورز برای ترامپ

خودروی جدید جنرال موتورز برای ترامپ

3 بهمن 1395
  • 0

چند روز گذشته، اوباما در یکی از آخرین برنامه‌های دوران ریاست جمهوری خود در نمایشگاه خودرویی آمریکای شمالی ، اعلام کرد که باید با خودروی فوق‌العاده “بیست” خود خداحافظی کند.

 خودروی جدید ترامپ

“بیست” که به تعبیر فرهنگ لغت هیولا یا دیو معنی می‌شود، یک لیموزین از خانواده کادیلاک است. البته به عبارت صحیح‌تر باید گفت، از این خودرو ۱۲ دستگاه در تنظیمات و کارایی‌های مختلف وجود دارد که با توجه به شرایط از آنها برای جابجایی رئیس‌جمهور آمریکا استفاده می‌شود. آماده‌سازی و تجهیز هر یک از این خودروها حدود یک میلیون دلار برای سازمان‌های امنیتی و اجرائی در این کشور هزینه داشته است.این خودرو‌ها به یک موتور V8 بنزینی مجهز است. بیشینه سرعت این خودروها با توجه به وزن و گزینه‌های به کار رفته در آن در بخش طبقه‌بندی قرار می‌گیرد و متفاوت است. کابین خودرو در برابر حملات بیوشیمیایی ایزوله بوده، تایرهایش از جنس کولار است و خودرو در بدنه، تایر ومحفظه سوخت در برابر انفجار بمب یا حملات راکتی مقاوم است. طیف وسیعی از سلاح های گوناگون در بدنه و درون کابین قرار گرفته‌اند.

اما اینک دوره ترامپ رسیده است. رئیس جمهوری که پیش از این مالک مرسدس بنز slr، لامبورگینی دیابلو، رولزرویس فانتوم، شورلت کامارو ایندیاناپلیس و رولزرویس سیلور کلاد بود، اینک در مقام ریاست جمهوری آمریکا با چه خودرویی به کاخ سفید رفت و آمد خواهد کرد؟ طبیعی است که فکر کنیم همان خودروهای نهاد ریاست جمهوری آمریکا در اختیار ترامپ قرار می‌گیرد. اما ظاهرا اتفاق دیگری روی خواهد داد.

جنرال موتورز تمام تلاش خود را برای ساخت کادیلاک وان (۱)، انجام می‌دهد تا برای روز تحلیف ترامپ، از آن رونمایی کند. این خودرو پس از ساخت توسط جنرال موتورز توسط سرویس اطلاعاتی آمریکا تجهیز می‌شود.

طبیعی است که بسیاری از مشخصات این خودرو با “بیست” اوباما یکی باشد. کابین ایزوله، پنجره‌هایی که باز نمی‌شوند، تایرهای مقاوم به انفجار در برابر مین، بمب یا حملات راکتی و استفاده از الیاف کولار که در صنعت نظامی نام آشنایی به شمار می‌آید.

این خودرو مانند بیست اوباما به مخزن اکسیژن و بانک خون ترامپ مجهز است. باک سوخت این اتومبیل مدل ۲۰۱۷ نیز در برابر انفجار مجهز شده است.این خودرو همچنین در ساختار خود به سلاح‌های پرتاپ گاز اشک‌آور و شات‌گان مجهز است.

باز کردن در این خودرو برای ترامپ نیز چندان آسان نخواهد بود، هر یک از این درها اندازه در یک هواپیما ۷۴۷ سنگین است. احتمالا پنجره‌ها نیز مانند بیست اوباما باز نخواهند شد و شیشه‌ها نیز بسیار قطور هستند.

این خودرو به عنوان جدیدترین خودروی کاخ سفید توسط ترامپ معرفی می‌شود و احتمالا با نام وی شناخته خواهد شد.

منبع:
عصرایران



نظرات