1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. فورد فوکس RS جدید با سیستم AWD

فورد فوکس RS جدید با سیستم AWD

18 بهمن 1393
  • 2

فورد رسماً از هاچ‌بک فوق‌العاده و کاملاً جدید فوکوس RS با ویژگی‌هایی چون انتقال نیرو به هر چهار چرخ رونمایی کرد.

نسل سوم فورد فوکوس RS، قدرتمندترین فوکوس تاریخ محسوب می‌شود و با توجه به دینامیک عالی چهار چرخ محرک آن و همچنین سیستم جدید کنترل پویای گشتاور، بهترین ماشین تحت این نام می‌باشد.

طراحی فوکوس RS با جلوپنجره مشبک ذوزنقه ای شکل، هواکش‌های بزرگ سپرها، چراغ‌های کشیده، اسپویلر سقفی بزرگ عقب، دیفیوزر مشکی رنگ، خروجی‌های اگزوز بزرگ و چرخ‌های آلیاژی، کاملاً جسورانه و عضلانی به نظر می‌رسد.

فضای داخلی این خودرو هم از نو طراحی شده و ساده‌تر و قابل‌درک‌تر می‌باشد. یک نمایشگر لمسی 8 اینچی در بالای داشبورد مرکزی قرار دارد که به دوربین عقب نیز متصل است. یک سیستم صوتی ساخت سونی با ده بلندگو و یک ساب ووفر نیز برای این خودرو در نظر گرفته شده‌اند. فرمان اسپرت نیز، فرمی دلپذیر دارد. در بالای کنسول هم نمایشگرهای اضافه ای برای نشان دادن فشار توربو، دمای روغن و فشار روغن قرار گرفته‌اند.

تمرکز فورد در این خودرو، روی عملکرد، تکنولوژی بالا، مهندسی نوآورانه و رانندگی نشاط‌آور بوده است. سیستم کنترل پویای گشتاور برداری با ایجاد کشش لازم در هر زمان، چابکی مطلوب و سرعت در سرپیچ‌ها را به همراه دارد. این سیستم با کنترل الکترونیکی کلاچ دوگانه در هرکدام از محورهای جلو و عقب، توزیع مناسبی از گشتاور را انجام می‌دهد. واحد کنترل در هر ثانیه 100 بار از روی سنسورها اطلاعات مختلف را جمع‌آوری می‌کند تا به طور دائم توزیع گشتاور را تغییر دهد. تا 70 درصد از گشتاور تولیدی نیز می‌تواند روی محور عقب ارسال گردد.

فوکوس RS جدید از یک سیستم تعلیق جدید اسپرت و دامپرهای قابل تنظیم و میله‌های ضد رول بهره می‌گیرد. با وجودی که فرمان از نوع برقی است اما طراحی سیستم تعلیق جلو، تا حدودی احساس فرمان را بازگردانده و آن را پاسخگو نشان می‌دهد.

فورد همچنین در یک همکاری نزدیک با میشلن، تایرهای 235/35 مخصوص از نوع سوپر پایلوت با عملکرد بالا با قطر R19 را در زیر این خودرو قرار داده است.

در زیر کاپوت فوکوس RS یک موتور 2.3 لیتری توربوشارژر از سری اکوبوست قرار دارد. خروجی این موتور 315 اسب بخار است که 10 اسب از موتور 2.5 لیتری قبلی، قوی‌تر می‌باشد. برای انتقال نیرو هم از یک گیربکس شش سرعته دستی با تعویض سریع و دقیق دنده‌ها استفاده می‌شود. بدین ترتیب شتاب صفر تا صد 5.9 ثانیه ای برای این ماشین، حاصل می‌گردد.

فوکوس RS جدید یک خودرو برای بازار جهانی است و این یعنی باید با رقبایی از اوپل، رنو و سئات دست و پنجه نرم کند. هنوز این خودرو در قواره رقابت با غول‌هایی چون آئودی S3 و گلف R نیست اما می‌تواند مدل‌های کمتر اسپرت گلف نظیر GTi را به چالش بکشد.

 فورد فوکس RS جدید با سیستم AWD

 فورد فوکس RS جدید با سیستم AWD

 فورد فوکس RS جدید با سیستم AWD

 فورد فوکس RS جدید با سیستم AWD

 فورد فوکس RS جدید با سیستم AWD

 فورد فوکس RS جدید با سیستم AWD

 فورد فوکس RS جدید با سیستم AWD

 فورد فوکس RS جدید با سیستم AWD

 فورد فوکس RS جدید با سیستم AWD

منبع پدال


نظرات

  • اسکالید اسکالید (18 بهمن 1393 ساعت 15:23)

    عجب چیزیه ، دمش گرم فورد
    یه خورده به عکسش زول بزنم شاید امشب خوابشو ببینم !! : )

  • آفرین آفرین (18 بهمن 1393 ساعت 07:50)

    فکر می کنم همین روزها موتور سیکلت دو دیفرانسیل هم بیاد شاید هم آمده من خبر ندارم